بازدید 4851

سردار سلامی: انتقام حادثه اهواز را می‌گیریم

کد خبر: ۸۳۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 28 September 2018

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: انتقام قطره قطره خون شهیدان‌مان را از عوامل داخلی و بیرونی حادثه اهواز خواهیم گرفت.

به گزارش مهر، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز(جمعه) در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران، اظهار داشت: در پایان هفته دفاع مقدس قرار داریم، به روان درخشان و تابناک همه شهیدان آن حماسه باشکوه و بی نظیر تاریخ به ویژه تاریخ اسلام و ایران و امام خمینی(ره) که با منطق و حکمت الهی حماسه بزرگ ملت ایران را به پیروزی رساند درود و رحمت الهی را نثار می کنیم.

وی افزود: همه می دانند تهاجم دشمن در نخستین سال های پیروزی انقلاب یکی از خطرناک ترین سناریوهای جهانی استکبار علیه ملت بزرگ ایران بود. این نابرابرترین جنگ تاریخ بشریت بود که در آن آرایش سیاسی صحنه در سطح همه قدرت های جهان از جمله آمریکا، شوروی، اروپا و متحدان عرب شکل گرفته بود و همگی صف بندی علیه انقلاب بزرگ ملت ایران صورت داده بودند.

سلامی ادامه داد: حمایت اقتصادی از رژیم بعث عراق، جهانی بود و ملت ایران در نقطه کانونی یک عملیات روانی سنگین قرار داشت. این جنگ هم نظامی بود و هم اقتصادی، بگونه ای که حتی سیم خاردار هم به کشور ما نمی داددند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حرکت الهام گرفته از عاشورا، حماسه بیادماندنی از ملت ایران را در جهان به ثبت رساند، تصریح کرد: ملت ایران با جهاد عاشورایی در مقابل این جهان قدرتمند ایستاد. آنها آمده بودند تا نور خدا را خاموش کنند و ملت ایران را تسلیم کنند، رهبر انقلابش را بشکنند و این نظریه را ثابت کنند که استقلال ملت ها بدون تکیه بر قدرت های استکباری ممکن نیست.

وی با تاکید بر اینکه ملت بزرگ ایران همه این رویاها را در هم شکست، گفت: جنگ با تحمیل اراده ملت بزرگ ایران بدون آنکه یک وجب خاک در اختیار دشمن قرار داده باشد به پایان رسید و قدرتمندتر از آغاز جنگ آماده می شد تا دربرابر توطئه های بزرگ تر بایستد. ملت ایران با اعتبار و شخصیتی جدید که در آن صبر، ثبات قدم، ایستادگی و قدرت به چشم می خورد معرفی می شد. اما ماجرای دفاع مقدس نه پایان شکست های دشمنان بود و نه پایان توطئه ها. نه پایان پیروزی ملت ایران بود و نه پایان قدرت سازی این کشور در مختصات دستگاه قدرت جهانی بود.

سلامی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس به ما ثابت کرد برای بقاء در نظام فعلی جهان باید قوی بود چراکه قدرت های ضعیف یا باید تسلیم شوند یا محکوم به اضمحلال و فنا هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به حادثه تروریستی اهواز، عنوان کرد: بعد از این حادثه آن‌ها که می خواستند با این ماجرا تفرقه های خونین را در خوزستان گسترش دهند، دیدند که چگونه در تشیع جنازه باشکوه شهدای اهواز مردم بدون اینکه ترسی از به رگبار بستن مجددشان داشته باشند همه آمده بودند. همه می‌گریستند و هیچکس نمی‌توانست تشخیص بدهد که خانواده این شهیدان چه کسی است چراکه همه گریه می کردند.

وی با بیان اینکه مردم اهواز نشان دادند ملت ایران از شهادت نمی هراسند، اظهار داشت: شهادت عامل حیات و بیداری و برانگیختن باورها و قلب‌های ماست. محاسبات رئیس جمهور آمریکا را که فکر می کند نظام ما پشتوانه اجتماعی خود را از دست داده است به هم ریخت. هیچکس در اهواز در خانه خود نمانده بود و زن و مرد و پیر و جوان به میدان آمدند تا ثابت کنند مثل همیشه از انقلاب و امام و رهبرشان دفاع می کنند.

سلامی ادامه داد: دشمنانی که به دنبال تفرقه بودند دیدند که چگونه مشعل‌های وحدت فروزان شد و مشکلات را فراموش کردند و دغدغه شان دفاع از انقلاب و ارزش ها شد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه این ماجرا یک دنباله منطقه ای و جهانی دارد، تصریح کرد: طراحان این راهبردهای کور در مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و امارات دور می زنند. بر اساس فرمان رهبرشان می گوییم انتقام قطره قطره خون شهیدان‌مان را از عوامل داخلی و بیرونی این حادثه غم انگیز خواهیم گرفت.

وی گفت: به رژیم امارات و عربستان سعودی که صحنه گردان اصلی شرارت‌های امنیتی اینگونه در کشورمان هستند و آرزوی انتقال ناامنی به درون سرزمین‌مان را می کشند، می گوییم هرگز در توسعه تنش به هیچ موفقیتی نخواهید رسید و کوچک‌تر از آن هستید که یک رقیب برای کشور بزرگ ایران باشید. ملت ایران ۴۰ سال است در مقابل بی‌بدیل ترین امپراطوری‌های بشر ایستاده و به آنها شکست تحمیل کرده است.

سلامی خطاب به سران برخی کشورهای عرب، گفت: شما دارای ارتش مکانی نیستید و وقتی کنار آمریکا قرار می‌گیرید احساس قدرت می‌کنید. شما شکست پذیرید و درون کاخ‌های شیشه‌ای نشسته‌اید و نمی توانید تیغ انتقام ملت ایران را تحمل کنید. تا به امروز نجابت انقلابی به خرج داده ایم و اگر از خطوط قرمز ما عبور کنید قطعا از خطوط قرمزتان عبور خواهیم کرد و می دانید که شکست پذیر هستید، پس آرام باشید و مداخله نکنید.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بلندپروازی‌های منطقه‌ای، شما را با شکست مواجه کرده است، افزود: به آمریکا هشدار می‌دهیم دست از حمایت از تروریست‌ها بردارد چراکه برای آنان زیان‌بار خواهد بود. ما چهل سال است از فراز و نشیب‌ها برای تثبیت استقلال و امنیت ملی‌مان عبور کرده ایم.

وی با بیان اینکه دنیای استکبار پیوسته در پی توطئه علیه ملت ایران بوده است، خطاب به سران استکبار جهانی تصریح کرد: شما از همه ابزار قدرت خود برای اعمال فشار استفاده کرده اید اما به فضل الهی موازنه قدرت به نفع نظام ما تغییر یافته است. امروز به فاصله قدرت بین نظام ما و دشمن ما نگاه کنید؛ ما توانستیم تمرکز قوای دشمنان را از قلب سرزمین‌مان دور کرده و دشمن را در جبهه وسیعی در جهان اسلام تجزیه کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان