بازدید 1255

آنروا از حمایت ۱۱۸ میلیون دلاری برخوردار شد

وزیر خارجه اردن اعلام کرد که آژانس کار و امدادرسانی آوارگان فلسطینی (آنروا) از حمایت ۱۱۸ میلیون دلاری چند کشور برخوردار شده است.
کد خبر: ۸۳۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 28 September 2018

وزیر خارجه اردن اعلام کرد که آژانس کار و امدادرسانی آوارگان فلسطینی (آنروا) از حمایت ۱۱۸ میلیون دلاری چند کشور برخوردار شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در کنفرانس خبری مشترک با پییر کرینبل، کمیسیونر ارشد آژانس کار و امدادرسانی آوارگان فلسطینی (آنروا) پس از نشست وزراتی که در نیویورک با مشارکت اردن در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، گفت: ما از طریق حمایت از آنروا از حق پنج میلیون فلسطینی برای زندگی شرافتمندانه و حق بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر برای تحصیل در مدارس و حق افراد سالخورده برای بهره‌مندی از درمان حمایت می‌کنیم و این پیام را می‌فرستیم که جهان همچنان به رنج آوارگان فلسطینی اهمیت می‌دهد.

این وزیر اردنی که کشورش در برگزاری این نشست مشارکت داشته است، عنوان داشت: ماحصل این نشست جمع‌آوری حمایت ۱۱۸ میلیون دلاری از آنروا بود. آنروا امسال را با کسری بودجه‌ای به ارزش ۴۴۶ میلیون دلار آغاز کرد و پس از این نشست این کسری بودجه به ۶۸ میلیون دلار رسیده است.

وی تاکید کرد: در این نشست برنامه‌ریزی شد که حمایت‌های مالی از آنروا طی پنج سال ادامه داشته باشد تا آوارگانی وجود نداشته باشند که هر ساله بپرسند "آیا ما به مدرسه می‌رویم؟ آیا مطب‌هایی برای درمان ما وجود خواهد داشت؟"

الصفدی خاطر نشان کرد: نتایج این نشست بسیار موفقیت‌آمیز بوده واین موضع شفاف بین‌المللی را نشان می‌دهد که ادامه‌ی خدمات توسط آنروا امری ضروری است.

این نشست وزارتی توسط اردن در نیویورک با حمایت مشترک ژاپن، سوئد، آلمان، ترکیه و اتحادیه اروپا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل و با حضور آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به منظور تامین حمایت مالی بیشتر از آنروا برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار