بازدید 3020

دیدار مشاور امنیت ملی افغانستان با شمخانی

کد خبر: ۸۳۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۴ 28 September 2018

مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان که به منظور شرکت در نخستین نشست «گفت‌وگوی امنیتی منطقه‌ای» به تهران سفر کرده است، در دیدار با نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی پیرامون راهکارهای مشترک مقابله با تهدیدات تروریستی در منطقه و گسترش همکاری‌ها با وی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، علی شمخانی با اشاره به ضرورت توسعه همکاری های گسترده و راهبردی میان ایران و افغانستان و استمرار گفت‌وگوهای امنیتی میان دو کشور، بر دستیابی به راه‌حل‌های پایدار در مسیر برقراری امنیت در مرزهای مشترک دو کشور تأکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی مشترکات تاریخی و فرهنگی دو ملت را عامل پیوند و همبستگی عمیق دو کشور همسایه دانست و آن را اصلی‌ترین عامل بازدارنده در برابر سیاست‌‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان برشمرد.

دریابان شمخانی گفت: گسترش ناامنی و ترور، سیاست دیرینه برخی قدرت‌ها برای استهلاک ظرفیت‌های ملی و جایگاه منطقه‌ای کشورهای اسلامی بوده و همواره از این ابزار به منظور توجیه دخالت‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی خود بهره جسته‌اند.

وی افزود: امروز تولید وقاچاق مواد مخدر به محل اصلی تأمین مالی گروه‌های تروریستی تبدیل شده و این موضوع متأسفانه با هدایت برخی کشورهای فرامنطقه‌ای در طول دوران حضور نظامی خود در افغانستان گسترش یافته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: عدم توجه کافی و تأخیر در اتخاذ راهکارهای مقابله جدی با روند فزاینده تروریسم، منجر به ظهور نسل جدیدی از تهدیدات غیر قابل‌پیش‌‌بینی به ویژه در کشور افغانستان خواهد شد.

حمداله محب، مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان ضمن تشکر از ابتکار جمهوری اسلامی ایران در برگزاری این نشست، تأکید کرد، تروریسم یک تهدید مشترک برای همه به شمار می‌رود و با همکاری کشورهای منطقه می‌توان آن را شکست داد.

وی با بیان این که عزم دولت و ملت افغانستان توسعه روابط صمیمانه با همسایگان به ویژه جمهوری اسلامی ایران است، خواستار تداوم تلاش‌های جمعی در سطح منطقه برای ایجاد امنیت پایدار در مرزها و کمک به مبارزه با تروریسم و ترانزیت مواد مخدر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل