بازدید 19494
مسئولان اقتصادی پاسخگو باشند؛

این اقتصاد ایران است یا قمارخانه یک مشت دلال؟/ اقتصادیون دولت، مرد روزهای آرامند!

در حقیقت تیم اقتصادی دولت نشان داده که فقط مرد روزهای آرام است و هیچ طرح، برنامه و پلنی برای روزهای سخت ندارد؛ موضوعی که متأسفانه رئیس جمهور هم به آن توجهی نداشته و طی ماه های اخیر، به رغم اعطای مسئولیت های فراوان برای رفع این مشکلات از سوی حاکمیت، نتوانسته است برنامه ریزی جدی و کاربردی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور و مردم داشته باشد.
کد خبر: ۸۳۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 27 September 2018

حکایت نرخ ارز در ماه ها و به ویژه روزهای اخیر، به نحوی بوده که قیمت ها طی یک یا چند روز، چندین هزار تومان افزایش پیدا کرده و با توقف چند روزه نرخ ها ثابت مانده و یا اندک کاهشی در حد چند صد تومان دارد؛ اما پس از چند روز دوباره به بهانه ای بازار توسط افرادی که معلوم نیست چه قدرتی در تعیین شاخص ها و قیمت ها در اقتصاد دارند، یکباره با افزایش وحشتناکی مواجه می شود؛ روندی که هیچ کس هم برای آن پاسخ و ادله ای ارائه نمی کند.

به گزارش «تابناک»؛ مردم تقریبا از مسئولان متولی ارز و اقتصاد در کشور نا امید شده اند و در برخی مواقع بی مهابا در سناریوی خرید ارز، خودرو، کالا و ... که تنها توسط عده ای دلال طرح ریزی شده قرار می گیرند و خریدهای جنون آمیزی می کنند که هیچ منطق اقتصادی پشت آن نیست. همین عطش خرید با تحت تأثیر قرار دادن رابطه بین عرضه و تقاضا، باعث افزایش قیمت ها می شود و طبعا مسئولانی که پیش از این نتوانسته اند وضعیت را کنترل کنند، در چنین اوضاعی هیچ کاری از دستشان برنمی آید.

در روزهای گذشته بود که در پی روند صعودی نرخ ارز و گذر آن از مرز ۱۸ هزار تومان، برخی این افزایش را تنها به دلیل نبود ثبات در قوانین و تصمیماتی که موجب متشنج شدن افکار عمومی و کشاندن آنها به سمت بازار غیرمولد شده و بازار را ملتهب کرده است، خواندند و تأکید کردند، باید در شرایط بحرانی، با همکاری هم از افزایش نرخ‌ها جلوگیری کنیم.

دقیقا می توان این نکته را مورد اشاره قرار داد که اکنون بخش پایین دستی جامعه، دیگر هیچ توانی برای خرید ـ چه در بازار ارز، چه در بازار خودرو و چه در بازارهای دیگر ـ کالایی ندارد و این قشر متوسط به بالا و مرفه جامعه هستند که با خریدهای آنچنانی بازار و قیمت ها را تحت تأثیر قرار می دهند، چراکه عطش خرید باعث کاهش عرضه می شود و در نتیجه قیمت ها بالا و بالاتر می رود.

حالا که مردم در بسیاری از محافل می گویند متولیان و مسئولان امر نتوانسته اند بازار و شرایط آن را تحت کنترل دربیاورند و آن را به سمت عادی شدن پیش ببرند، این مردم هستند که باید عزم جدی نشان دهند و خود دست به عادی سازی شرایط بزنند، چون اگر این وضعیت ادامه پیدا کنند، قشر ضعیف جامعه نابود خواهد شد، قشر متوسط توان خود را از دست خواهد داد و هرچه بیشتر به سمت فقر خواهد رفت و تنها قشر مرفه جامعه هستند که فاصله خود را هر روز با دهک های پایین تر از خود افزایش می دهند.

اکنون به ‌رغم اعلام برخی آمارهای رسمی از سوی نهادهای دولتی، مسأله تورم و افزایش قیمت‌ها به اندازه کافی مشهود است. افزایش قیمت‌ها تقریبا اندکی بعد از صعود قیمت دلار در بازار آغاز شد. این تورم ابتدا در بازار کالاهای سرمایه‌ای مانند مسکن، سکه و طلا شروع گشت و در ادامه بازار خودرو را هم تحت تأثیر قرار داد. در آخرین مرحله از این افزایش قیمت‌ها، بازار کالاهای مصرفی هم دستخوش تغییراتی اساسی شد و افزایش قیمت‌ها به مغازه‌های خرد هم رسید.

نرخ دلار که در این هفته عمدتا صعودی بود و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، طی روزهای گذشته پس از گذشت مجمع عمومی سازمان ملل به روند صعودی خود ادامه داد و بازار ارز را بار دیگر دگرگون کرد؛ اما در حقیقت اتفاقات مربوط به مجمع عمومی سازمان ملل، نه تنها چیز تازه ای نبود، بلکه تکرار همان تهدیدات قبلی از سوی آمریکا و رئیس جمهور این کشور علیه کشورمان بود؛ با یک تفاوت که این بار ایران هم پاسخ مستدل و محکمی به این موضوعات ـ آن هم در جمع کشورهای مختلف عضو سازمان ملل ـ داد.

ایران در این مجمع عمومی توانست با اروپایی ها، روسیه و چین به یک مکانیزم مالی برای مقابله با تحریم های آمریکایی برسد و قرار است از آغاز ماه نوامبر (دهم آبان ماه) آن را اجرایی کند. همچنین رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به نیویورک با مقامات کشورهای مختلف دیدار و رایزنی کردند که فصل مشترک تمامی این دیدارها حمایت از برجام و ابراز نگرانی از رویکرد آمریکایی ها در قبال خروج از این قرارداد بین المللی بود.

بنابراین مجمع عمومی سازمان ملل نه تنها حاوی نکته منفی جدیدی علیه کشورمان نبود، بلکه دستاوردهای خوبی داشت که با اطلاع رسانی یکسان و هماهنگ رسانه های داخلی می توانست منجر به ایجاد آرامش بیشتر در بازار و حرکت قیمت ها به سمت کاهش و عقلانی شدن، بشود؛ اما نه تنها مسیر قیمتی اینگونه تعریف نشد، بلکه گویا بازار به هر بهانه ای این روزها میل به افزایش دارد، حالا چه می خواهد موضوع به نفع کشور باشد، چه علیه آن.

می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که اکنون اقتصاد کشور به یک قمارخانه از سوی عده ای دلال تبدیل شده است که به راحتی کار را از دست مسئولان درآورده اند و در این شرایط، نهادهای متولی هم انگار بی توجه به این مسأله همچنان دنبال سیاستگذاری و طرح ریزی برنامه های جدید هستند؛ موضوعی که خود دلیل بزرگی بر آشفتگی وضعیت اقتصادی است و هر روز باعث افزایش قیمت ها در این سرای بی سامان اقتصادی می شود.

در حقیقت تیم اقتصادی دولت نشان داده که فقط مرد روزهای آرام است و هیچ طرح، برنامه و پلنی برای روزهای سخت ندارد؛ موضوعی که متأسفانه رئیس جمهور هم به آن توجهی نداشته و طی ماه های اخیر، به رغم اعطای مسئولیت های فراوان برای رفع این مشکلات از سوی حاکمیت، نتوانسته است برنامه ریزی جدی و کاربردی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور و مردم داشته باشد.

وقت آن است که تفکر حاکم و چهره های حاضر در تیم اقتصادی دولت، جای خود را به فکرهای جدید و افرادی بدهند که مرد روزهای جنگ اقتصادی هستند و می توانند در شرایط بحرانی نیز وضعیت را اداره کنند. اینکه قیمت ارز اکنون نسبت به ابتدای سال پنج برابر شده است با هیچ منطق ریاضی و اقتصادی سازگار نیست و افرادی که باعث این شرایط شده اند، علاوه بر اینکه باید پاسخگوی ایجاد چنین شرایطی باشند، باید هرچه زودتر جای خود را به کسانی بدهند که می توانند اقتصاد را نجات بدهند.

باید هرچه زودتر بساط قماربازان در عرصه اقتصاد کشور و دلالان سود جو برچیده شود، ایستادن سفت و سخت در مقابل زیاده خواهی ها، معرفی بی قید و شرط افراد سودجو و برخورد با آنان، دستگیری دانه درشت های اقتصادی و اخلالگرانی که با رانت های اطلاعاتی و مسئولیتی از جمله افراد تأثیرگذار در این شرایط هستند و تلاش برای افزایش ارزش پول ملی از موضوعاتی است که باید هرچه زودتر برای نجات اقتصاد کشور به کار گرفته شوند؛ هرچند همین الان هم خیلی دیر است، «جلوی ضرر را از هر جا بگیرید، منفعت است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۱۳۵
متاسفانه ایران شده قمارخانه یه عده دلال زالو صفت ، و بسیاری از نهادها درگیر این بازی کثیف هستند ....! چطوره تو ۱۵ دقیقه دلار ۱۵۰۰ تومان و سکه یک میلیون افزایش یابد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
دقیقا چند وقت پیش با نظام بانکی مردم رو کردن ربا خوار حالا هم قمارباز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
دست آورد ترامپ
به این ملت اجازه تجمع که نمیدید ؟!حداقل بذار درد دل ملت به گوش سران نظام برسه ؟.بد جور سانسور چی شده
خداوندمردم راازدست مسولیین وخانوادهاشون نجات بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
الهی آمین
ناشناس
| Thailand |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
بشمار
همه برنامه های اجرا شده توسط خود دولت مردان است .
-بهترین راه این است که ملت کمپین نخریدن یا حداقل خریدن را شروع کنند .
-تا زمانی که ما ملت برای خریدن هجوم میاوریم همین آش است و همین کاسه .
-باید یاد بگیریم که به اندازه نیاز روزانه بخریم .
-نه مثل قضیه پوشک که طرف رفته 20بسته پوشک خریده .
-همین کارها باعث میشه سرمایه دار سو استفاده کنه .جنس تو بازار کم بشه .دلال فرصت طلب بشه .ملت هم بیچاره
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
این دولت از خدا میخاد تا مردم خرید نکنند تا همه چیز را صادر کنند برای عراق و سوریه و لبنان تا هم اونها خوش باشند و مقدار زیادی دلار هم بیاد تو و با ۱۸۰۰۰ تومن بفروشن و با پولش در کانادا صفا کنند
یک راه مانده و ان اعتراض فراگیر و بلندمدت صلح امیز واعتصاب است و بس .
این دولت ملی مردمی و حتی اسلامی نیست و فقط برای یک جناح تند رو خاص کاسبی میکند و از دنیا و مردم باج میگیرد .
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
علی حرف نزن
ما تا حالا ارزوی مرگ دشمن خودمو نداشتم ولی دیشب تو نماز ته قلب دعا کردم خداوند حضرت عزرایل رو برای نجات ملت ایران مامور کنه ؟! بی برنامگی و شلختگی اقتصادی هم حدی داره ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
اول باعث و بانیانش و خانواده هاشون و بعد همه مردم و اول من و خانواده ام
جه انتظارت بیجایی داری تابی؟ دولت، مجلس و بقیه ارگان ها رسما لفت دادن!
تاریخ فراموش نخواهد کرد صاحب منصب های امروز را!!
دلار امروز نزولی شده. اگه رییسی بود امروز صعودی میشد. (تحلیل راننده تاکسی تکرارکننده بعد از رسیدن دلار به 18000 تومن)
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
اگر رییسی بود الان داشتیم برای غدا همدیگه رو شکار میکردیم بنده خدا.کجای کاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
روحانی مملکت را رها کرده. اقتصاد بدون وزیر یعنی ایران بی رییس جمهور است
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
ناشناس ۱۷:۰۴
بیدار شو عزیزم، صبح شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
ناشناس 17:04 خداییش بس کنید دیگه.... آخه چشم بسته بازی کردن هم حدی داره.... حالا من که طرفدار شخص خاصی نبودم ولی خداییش هر کسی رو رئیس جمهور میکردیم الان حداقل یه کاری میکرد رئیسی و اون یکی رقبا که جای خود دارند.... این عمو کلا بی خیال مملکت شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
راننده تاکسی از انگلیس هم کامنت گذاشته. دربست وست استریت.
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
بعضیها واقعا یا خوابن یا خودشون رو به خواب زدن.هی میگن رئیسی اگه بود بدتر میشد!بابا خجالت بکشید.سنگ پا.
پس انداز کافی دارند بیکار ندارند حقوق کافی میگیرند اینده شان تامین از همه مهمتر مردم را بی ارزش میداننداز هیچی به اینجا رسیده اند زحمت نکشیده اند برای این عین خیالشان نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
یک میلیون ایرانی بمیرد ولی یک لبنانی یا سوریه ای تب نکند
این خواست اکثر مسئولان مان مااست
من يك سوال دارم ، پس چرا اصلا ما دولت رو انتخاب مي كنيم ؟ مجلس تشكيل ميديم ؟ اگر قراره مردم خودشون فكري به حال خودشون بكنن پس دولت چيكاره هست ؟ خود دولتيها هم ميدونن كه مذاكره با اروپا و چين و روسيه فقط يك دل خوش كنك هستش و آخر همه چيز به آمريكا ختم ميشه . بنابراين يا بايد واقعا با آمريكا توافق كنن و يا به مردم بگن كه چقدر اوضاع خرابه و بايد كشور بشه مثل كره شمالي و همه چيز تحت كنترل در بياد و امنيتي بشه و مردم هم تصميم بگيرن و الا هر كاري هم بكنن از يك جاي ديگه سر باز ميزنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
توی ایران رئیس جمهور یک کسی هست که بعد از هشت سال مسئولیت تمام کارهای بقیه را به گردنش می اندازند.و هیچ کاربرد دیگری ندارد .....
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
به نظر میاد دولت نداشته باشیم بهتره !!
حداقل در هزینه های کمرشکن دولت صرفه جویی میشه.
تیترتون اشتباهه. اقتصادیون دولت خودشون دلالند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
اقازاده ها و برادران و عموزاده ها و دامادها و برادرزن های اکثر مسولین در ایران اکثرا بعنوان یک سرپوش برروی اختلاس ها و رانت ها هستند و
فهمیدیم که روحانی به جز برجام هیچ طرح و تفکر اقتصادی نداشته است و بر موج نارضایتی از دولت قبل سوار شده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
آنرا هم که تند روهای امریکا و
تندرو های خودمان و اسراییل و عربستان با هم همکاری کردند و برجام را بهم زدند و الان خوشحال هستند و منتظر تحریم و جنگ و کاسبی بزرگ اقازاده هاشون هستند
گوش شنوا وجود ندارد. مردم را فقط برای روزهای رای گیری و موارد مشابه می خواهند. البته بی تفاوتی در این خصوص عواقب خود را خواهد داشت
آدم تعجب می کند کسانی که می خواهند نرخ ارز را کنترل کنند چرا هر روز نرخهای افزایشی را ار رسانه های عمومی پخش می کنند.
کشوری که سلیمانیه عراق و هرات افغانستان و صرافیهای ترکیه مرجع تعیین نرخ دلارش باشه ، باید فاتحه اش رو خوند .طبق معمول همتی هم مثل سیف روزه سکوت گرفته و همون اول اعلام کرد من مترسکی بیش نیستم و از من در باره نرخ ارز سوال نفرمایید .
سفره ای پهن است و ذخار انقلاب در حال استفاده از این سفره انقلاب تابناک چرا بخیل هستین نوش جان شان
شما روزنامه نگار احمق بی شعور اگه راست می گفتین وظایف خودتون را به درستی عمل می کردین

اگر شما نمایندگان مجلس را در تنگنا می گذاشتین که چرا با قانون از کجا آورده ای مخالفت دارند؟ آنگاه آن ها مجبور بودند آن را تصویب کنند در آن صورت نه تنها این موارد کوچک بلکه خیلی از فسادهای بزرگ تر جلویش گرفته می شد.
هر چه سرمان می آید به خاطر جهل و کم کاری خودمان است
1- شفاف بودن رای نمایندگان
2-قانون مبارزه با رانت و فساد
3-قانون از کجا آورده ایی
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
احسنت . همینطور قانون اف آ تی اف
آقاجان به قمارخانه توهین نکن اونجا قانون داره صدرحمت به قمارخانه
چاره کار فقط رفراندومه. تا وقتی دست از شعارهای توخالی برندارند وضعیت همینه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
احسنت حرف ملت رو زدی فقط رفراندوم
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
رفراندوم درباره چي؟؟
مگر انتخاب رئيس جمهور فعلي نمادي از رفراندوم همين ملت نبود؟!
ملت هنوز منتظرن شاهزاده با اسب سفيد برگرده!
بدبخت ها نمي فهمن در دنياي دمكراسي ديگه شاه و شاهزاده براي همه ملت ها مرده و فقط ما هستيم كه دنبال شاهزاده ايم!!
بيچاره هاي عقب افتاده اگر شاهزاده بد بود و راضي نبوديد ميخواهيد چه كسي رو جايگزينش كنيد؟؟ شاهزاده زاده؟؟؟
بقيه دنيا دنبال حزب و مردم سالاري هستند و مردم ما دنبال پادشاهي عربستاني!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
رفراندوم ازاد و ایمن با نظارت کامل سازمان ملل
شک نکنید آنهاییکه قیمت دلار را به بالای هفده هجده هزارتومان رساندند سرباز پیاده ترامپ و دشمن مردم هستند و با وجودیکه اروپاییها بسته حمایتی اقتصادی خود را تا چند روز دیگر اجرایی می کنند وبازار از ارز لبریز میشود اما بیجهت قیمت ارز را بالا بردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
بازار از ارز لبریز میشود!!! اگه نشد حتما ظریف هیچ کاره بوده و رییس جمهور تدارکات چی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
خود دولت بالا برده تا کسری بودجه اش را بدهد و پولهای بسرقت رفته بانکها و صندوقها ی بازنشستگی و بنیادها را بپردازند و از خروج ارز برای سفر و خرید ملک مردم وحشت کرده جلوگیری کنند و جیبهای اطرافیانشان را پر کنند
وضعیت مملکت و مردم واقعا بغرنج است. مردم از گرانی سرسام آور خسته و نا امید شده اند انگیزه ای برای زندگی وجود ندارد. فقرا هر روز بدبخت تر و دلالان و ثروتمندان نیز ساعتی به پولشان بدون اینکه زحمتی بکشند می افزایند .
ایران بهشت دلالان است کسی که سالها تلاش کرده پولی ندارند ریال ایران بی ارزش ترین پول دنیاست. عده ای با رانت و دلالی ثروت های نجومی به دست آورده اند.
معلوم نیست اخر این بدبختی کجاست آرزوی خیلی از مردم مرگ است. و عده ای مرگ را بر این بیچارگی ترجیح می دهند. راستی دولت مردان و همه مسئولین کشور حداقل ارزشی برای مردم قائلند این گرانی بیکاری تعطیلی اقتصاد افزایش فساد در همه ابعاد دزدی افزایش طلاق و از هم پاشیدگی خانواده ها کاهش ازدواج و خلاصه نا امیدی مطلق را بدنبال دارد.
رئیس جمهور هم فرمودند همه به ترامپ می خندیدند والا همه دنیا به اقتصاد ورشکسته ما می خندند قیمت اکثر اجناس حداقل ۲۰۰ تا پانصد درصد افزایش داشته اند.
یکی به داد مردم برسد
بعد از چند سال کار کردن و با کلی قرض و وام ۴۵۰ میلیون جور کردم که یک خونه پیش خرید کنم برای تحویل یک سال دیگه. دیشب رفتم برای قول نامه. یکهو ۶۰ میلیون کراشت روش به بهانه اینکه دلار نوزده تومنه
برگشتم خونه و مونده بودم جواب خانمم رو چی بدم. خانم دعوایی به پا کرد و گفت
دیگه برو یک قبر پیدا کن برو توش
خدا مسببینش رو لعنت کنه.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
خاک بر سر آن مالک....خاک بر سر مردم نفهمی که حرص می زنند....احتکار می کنند...لگن پیش خرید می کنند
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
عزيزم برو قراردادت رو ببند 60 ميليون جور ميشه تا يك سال ديگه
همين واحد رو بايد يك سال ديگه 800 ميليون پول بدي بخري
اقتصاد ایران هرگز درست نخواهد شد، مگر تغییر پارادایم های حکومتی، سیاسی، اقتصادی و فکری و فرهنگی حاکم بر جامعه ایران
حالم إز أين حرفها به هم مي خوره لعنت به اوني كه مردم را گول زِد إز إز مظاهري كه گفت مردم مطمئن باشند دلار دوباره مي شه ١٢٠٠
تا سيف كه گفت حبابه ٤٨٠٠ تا ١٩٠٠٠
تمام سرمايه زندگيم تو سه ماه دود شد ايكاش به كارشناس بي سي سي اعتماد كرده بودم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
من تو این 6 ماه 300 م ضرر کردم
لعنت به باعث و بانی اش
تابناک جان عزیزت چاپ کم
مطلب بسیار خوب است. امیدوارم کسی باشد که پاسخ سوالات را بدهد.
بچه هاااا این ( گربه ) ایران ماست!

: (
با این قیمت ارز کالاهای داخل ایران کلا قابل قاچاق شده است .مرزها را باید ببندد وگرنه همین کالاهای موجود هم روزبروز کمتر وجایگزینی ان هم سختر خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
دولت خودش میخاد قاچاق شه و دلار بیارن و لیر و افغانی و اینا
کار خود دولته
برنج از مرزها میبرن دلار میارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
پس برادران عراقی و سوری چه کنند ؟ چون اولویت با انهاست
تابی می شه از وضعیت کمبود و گرانی داروها هم چیزی بنویسی؟؟؟!!!
یه گزارشی، یه آماری

نکنه یکی به داد اینا رسید
حتی تو آزادترین اقتصادهای جهان غرب هم که بخش خصوصی اقتصاد رو تو مشتش داره و نظام قیمتی بر مبنای رقابت آزاده ، هر گاه اقتصاد کمی دچار عدم تعادل میشه دولتها با اتخاذ سیاستهای پولی و مالی مناسب از بروز بحران جلوگیری میکنن یعنی حتی تو اون کشورها هم دولت یک ناظر صرف نیست . وای بحال کشوری که 95 درصد اقتصاد دولتیه و قسمت اعظم ارز و طلا کاملا تو مشت دولته اینطوری دلارش روزی 2000 تومن با دلال بازی میره بالا اونوقت دولت در کمال خونسردی اون کنار وایساده و در منتهای سکوت با لبخند فقط نگاه میکنه و بس . اقتصاد کلا منهدم شد با این طرز مدیریت فاجعه آمیز . بخدا اگر ونزوئلا هم تا این حد رها و به امون خدا باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
ونزوئلا که به ترامپ اوکیِ کامل را داد
قمارخانه یک مشت دلال بهترین توصیف از ایران ماست! راستی مگه قمار حرام نیست؟! ببخشید یادم نبود اختلاس هم حلال شده احتمالا قمار هم حلاله!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
دیگه وقتی ربا حلاله،همه ی اینا حلال میشن
وقتی اکث نمایندگان مجلس رانت خوارشده اند ودریافتی های نجومی دارند چگونه ممکن است به اوضاع کشوررسیدگی کنند .هرچه بگندد نمکش می زنند وای برآن روز که بگندد نمک
خود دولت این وصعیت رو ایجاد کرده. فروش نفتش تصف شده درامد ریالیش ۷۰ درصد حداقل افزایش داشته. با این افزایش درامد تمامی بی عرضگی های خودشونو و گدشتگانشو پوشوندند. ملت شدن قربانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
جیب مردم را زدند و به ریششان میخندند .
حالا این خنده بد است یا خنده به ترامپ ؟
من فکر میکنم احتمالش هست عناصر وابسته به حسن روحانی و شخص خودش عامدانه درحال تخریب اقتصاد ایران و نظام هستن، علتش رو نمیدونم چیه ولی خوب یه احتماله و به نظرم باید بررسی ، قضایای اقتصادی واقعا مشکوکه، بعیده اقتصاد قوی ایران به یکباره اینطوری متزلزل بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
فکر نکنی بهتره
قالیباف گفت این وضع را میشود سه ماهه سامان داد...چرا از اینگونه افراد یا حتی محسن رضایی کمک نمی گیرند؟؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
روحانی هم میخواست آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنه که مردم نیاز به یارانه نداشته باشند فاتحه کشور را خواند
منشا مشکلات متاسفانه داخلی است ربطی به خارج کشور نداره.
افرادی که منتقد تیم اقتصادی هستند، خودشان چه کسانی را برای ترمیم این تیم پیشنهاد می کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
این منتقدین فقط ناراحت هستند که چند سال هم نوبت را به ما بدهید تا کاسبی کنیم والا ناراحت مردم نیستند
مگه نمیگن این دلار کف خیابون، فقط ۱درصد معاملاته و اصلا اهمیت نداره؟ پس چرا داره زندگی مارو نابود میکنه؟
فایده ای ندارد متاسفانه اقثصاد ایران متلاشی شد و مسئولین هیچ کاری نتوانستند بکنند منتظر عواقب سنگین آن باشید کمر ملت را شکستید پول ملی را ناچیز کردید ملت را تشویق به خرید سکه و درلار کردید.....
تیم اقتصادی و مسئولان دولتی در چنان خواب عمیقی تشریف دارند. شایدفقط با صور اسرافیل بیدار شوند.
اگر مملکت تبدیل به قمارخانه و حقه بازی عده ای دلال شده، این قمارخانه و دلال ها رو کی بوجود آورده؟ و چرا اون کسانی که این شرایط رو برای کشور بوجود آوردند و در رویای فتح دنیا هستند، کنار نمی کشند و عنان اختیار را بدست کسانی نمی دند که وضعیت رو عوض کنند؟ نکته همین جاست. عده ای تصور گرای رویا پرداز خلاصه کشور رو به سوئی دارند سوق می دن که جز ویرانی و تجزیه نتیجه ای نخواهد داشت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
خیلی وقته تو حصره. ولی از همونجا تکرار کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
اونکه رویای فتح دنیا را داشت محمود خان بود
مگر دلالان بزرگ و رانتخوارها چه کسانی هستند ؟ برادر و داماد و پسرعمو و دخترخاله فلان وزیر و بهمان قاضی و ....
انتظار اینکه با چنین کسانی برخورد شودانتظار اشتباهی است . اینکه گاهی شنیده می شود یک حشمت و جمشید هم دستگیر شده اند اینها افراد دست پنجم هستند.... . اقتصاد کشور از هم پاشیده است و بازم خدا را شکر آمریکا غلطی نمیتونه بکنه
بیشتر کالاها با افزایش نرخ ارز افزایش می یابند و نظارتی هم بر قیمت گذاری کالاها وجود ندارد قدرت خرید حقوق بگیران کاهش بسیار داشته و پس اندازهای آنها در بانکها بی ارزش شده این یعنی ظلم مضاعف
واضح است که کشور در شرایط جنگ اقتصادی است لذا راه چاره:
اعلام وضع فوق العاده اقتصادی،سهمیه بندی 20 قلم کالای اساسی با کوپن الکترونیکی،تخصیص درآمدهای ارزی دولتی وخصولتی به مصارف عمومی مثل دستمزد خدمات اجتماعی آموزش بهداشت امنیت دفاع راه و حمل ونقل...و صندوق توسعه ملی،آزادسازی نرخ سایرکالاهاودرآمدهای ارزی خصوصی و تولید داخلی مازاد برسهمیه بندی کالاهای اساسی به شرط واریز به خزانه درآمد اخیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
هيچوقت وارده جنگي كه توان مبارزه توي اونرو نداري نشو، لطفا راهكار نده
باید چیکار کرد به این مملکت؟
نحوه مدیریت سیب زمینی و گوجه مشخص کرد که مسئولان چقدر توانمند هستند؟ حکومتی که نتواند پوشک و گوجه را مدیریت کند به نظر شما نباید کنار برود؟
چطور ممکنه کسی غیر از دولت که بزرگترین عرضه کننده ی دلاره مسئول این افزایش قیمت باشه؟ بدهی های خودشون و بانک های ورشکستشون رو که صاف کردند هیچ، بودجه ی چند سال رو هم از جیب مردم کشیدن بیرون. سلطان و اخلالگر و مفسد اقتصادی هم برای رد گم کنیه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
آفرين همينه به خدا
لابد مردم باید بساط قماربازان عرصه اقتصاد رو برچینند!!!!! .... چون دولت که جز اینکه حقوق نجومی به وزیراش بده کار دیگه ای انجام نمیده و نخواهد داد
راه حلش این هست که دلار را کنار بگذاریم و با یوان و روبل مبادله کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
توی پایتخت کشور خودمون خونه اجاره میدن به دلار فکر میکنین به این راحتی است ...
فقط سپاه و مدیران جهادی میتوانند این اسب سرکش را رام کنند، نه مدیران و وزیرانی که دنبال پر کردن جیب خود هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
این افراد در انتخابات بودند ولی مردم انتخاب دیگه ای کردند. ملتی که خوراک فکری اش را از تلگرام و بی بی سی می‌گیرد نباید اعتراض داشته باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
وقتی سیاستمداران حرفه ای که حداقل ۴۰ سال کار اجرایی کردند نتیجه ای جز بدبختی برای مردم نداشتند دیگر به کسانی که کارشان چیز دیگری است خطا اندر خطا است
شاید این دلالانی که می فرمایید خود بزرگان وزیر و وزرا باشند!!! می دانیم که مردم معمولی هیچوقت عرضه و ارزشی در نظر بزرگان نداشته اند. هشت سال موشک باران و کشتار مردم مناطق مرزی هیچ تاثیری در پایان جنگ نداشت اما پرتاب چند موشک به تهران جنگ را به پایان رساند چون برخی بزرگان خود را در خطر دیدند و امروز نیز چون آن بزرگان از این شرایط ضرری نمی بینند، که سود هم می برند، پس چه لزومی دارد جلو آن را بگیرند؟ بیخود بی جهت متهمان فرضی و خیالی نتراشید.
اگر برخورد با مفسدانی که به هر شکل بیت المال و اقتصاد کشور را نابود و غارت میکنند مانند برخورد مرحوم خلخالی با قاچاقچیان و مفسدان بود الان همه ی این به اصطلاح دلالان سینه ی قبرستان آرام گرفته بودند و کشور و مردم از دست آنها راحت میشدند ولی افسوس که قوه ی قضاییه ومجلس خودشان را بخواب زده اند و اگر مجبور به پی گیری شوند چنان موضوع را در کانالهای بورکراتیک معطل میکنند که مرور زمان شامل حالش شود و نتیجه ای در پی نداشته باشد.و گر نه این کلید واژه ی «یک عده ای »که در همه ی خبرهای کشور و در هر مسئله ای وجود دارند و هر روز پر قدرت تر از قبل میشوند دیگر در رسانه ها و صحبتهای مردم جا خوش نمیکردند.در شرایط فعلی بیشترین قصوربعد از دولت در وهله ی اول از آن قوه قضاییه و در وهله ی دوم مجلس با نمایندگانی که زد و بندشان هر روز در رسانه ها خبری میشود است.
رسانه ها هم فقط خبری که به دستشان میدهند که همه واو به واو مثل هم است را میتوانند کپی ،پیست نمایند طوری که به هر سایتی مراجعه کنی با کمی تغییر در تیتر آن و یا انتخاب بعضی از آنها و رد تعدادی دیگر ، منتشر شده و هیچ نوع زحمت برای تهیه و خلاقیت خبری مستقل در آن دیده نمی شود جز اینکه یکی اجازه نظر گذاشتن با شرط و شروط میگذارد و دیگری اجازه نمیدهد و گاهی هم برای ایجاد تنوع و جذب مخاطب بیشتر نظرات را منتشر نمیکنند و یا در نحوه ی انتشار و حتی نظر مثب منفی داشتن را حذف میکنند.البته بعضی از اینها هم با درست کردن لیست سیاه فقط نظرات عده ای که موافق میل آنها نظر میدهند را منتشر میکنند
لذاست که با داشتن چنان قوایی و چنین رسانه هایی هیچوقت این «یک عده » مجازات نمیشوند که هیچ نامشان هم مشخص نمیشود و هر روز پر قدرتر و پرو تر ظاهر میشوند و مثل خوره بازار و اقتصاد را میخورند. بعضا نیز مبادرت به کامنت گذاری در سایتها و دهن کجی به مردم هم میکنند.و خلاصه این مثنوی هفتاد من کاغذ شود.
آرین ایرانی )
---
کمی خنده با کسب اجازه از استاد شیخ بهایی .
---
به سه سوت چک کشیدن به سه سال پاس کردن .
همه عمر خویشتن را به دری پلاس کردن .
---
ز حقوق در نخوردن همه را نزول دادن .
ز نزول جیب خود را پر از اسکناس کردن .
---
صد و ده هزار سکه به حباب در خریدن .
همه را درون کیف و کمد و لباس کردن .
---
به خدا قسم که آن را ثمر آنقدر نباشد .
که شبیه خاوری یک شبه اختلاس کردن .
قمارخانه یک مشت دلال است وجولانگاه رانت خواران وسو استفاده کنندگان و.......
دیگر بس است .........
مشكل مخارج زياد دولت است
بالا رفتن نرخ ارز کار خود دولته . مردم هم دامن می زنند .مملکت که نیست بهشته
بياييد با شهامت بگوييم ظرف ٤٠ سال اخير هيچيك از نظام هاي شناخته شده اقتصاد را الگو قرار نداده ايم. امروز نداشتن وزير مهم نيست. نطام اقتصادي نداريم.
آقای رییس جمهور می فرمایند نرخ واقعی ارز این نرخهای آزادی که اعلام می شود نیست چون که این ارز فقط یک درصد حجم مبادلات ارزی کشور را شامل می شود از آقای رییس جمهور این سوال را دارم که شما که 99 درصد دیگر را مدیریت می کنید چگونه از کنترل این یک درصد عاجز مانده اید ؟ آقای رییس جمهور با صداقت صحبت کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
بابا کمر مردم از تورم شکسته سیب زمینی شده کیلویی هفت هزار تومان مملکت شده شهر هرت.بعد این اقایون اعلام میکنن تورم ۱۳ درصد .بر پدر مادر مردم آزار صلوات
چرا مثبت و منفی هارو برداشتی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
باعث عصبانیت تند روهای اقلیتی بودند که دیگر نتوانستند کثرت مخالفان این اوضاع اسفبار را تحمل کنند
به قرآن اصلا مرد نیستند چه برسه به روزهای آرام
اخه لامصبا هر کی ی مسئولیتی داره
یعنی شما هیییچی؟
لعنت به این اقتصاد ، گناه ما چیه توی ایران به دنیا اومدیم
مسئولان چندین دهه زحمت کشیدند و این لاشخورها رو پرورش دادند و هر بار هم به بهانه ی بضرر مصالح نظام بودن، از رسوا کردنشون طفره رفتند و همینجوری ادامه دادند تا این آدمها امروز همه کاره ی مملکت در سایه شدند. کسانی که شما میگین دلال هستند و به همین سادگی میگین معرفیشون کنند و دستگیربشن، قشر اقلیت خاصی نیستند. بلکه اکثریت کسانی که امروز به نحوی اقتصاد مملکت دستشونه جزو این دسته ی پول دوست هستند و اگر قرار به برخورد قضایی باشه، مطمئن باشید بیشتر از 80 درصد سرمایه داران و کارآفرینان و مدیران و مسئولان فعلی و سابق رو باید دستگیر کنند چون همشون یک یا چند بیزنس دارند و همین اقتصاد بیمار که اتفاقا بیماریش تقصیر همین افراد تمامیت خواه خودخواه پول پرسته، راه رفتن لنگان لنگانش هم دست همونهاست و میتونن کلا بخوابوننش . متاسفانه روزی که مسئولان نظام انگل پرورش میدادند و دزدیها و اختلاسها و رانتهای این افراد رو سرپوش میگذاشتند تا بگن مملکت گل و بلبله و در مملکت اسلامی از این چیزها نداریم و همه پیغمبرزاده هستند، نمیدونستند همین افراد یک روزی توی گلوی مملکت گیر میکنند و جاش که برسه خفمون میکنند.
« دولتمردان روزهای آرام» تیتر بهتری است، که در روزهای آرام هم دنبال منافع خودشان بودند. به قول آقای قالیباف دولت ۴٪ هستند. یعنی فقط دنبال منافع ۴٪ جمعیت کشور هستن.
پاسخ ها
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
این نظامی رئیس جمهور می شد، وضع بدتر از این بود
روز ی میرسد که مردم آقازاده ها ودزدان واختلاسگران را به سزای حرامخواری هاشان برسانند .به
روز ی میرسد که مردم آقازاده ها ودزدان واختلاسگران را به سزای حرامخواری هاشان برسانند .به
اقتصاد ایران را تبدیل کرده اند به یک مرداب که دلال ها از آن تغذیه می کنند .
طبق گفته خود دولتی ها کمتر از 10 درصد نیاز ارزی کشور در بازار آزاد داد و ستد می شود و این قیمت تعیین کننده جو روانی فعلی در بازار ارز است . اگر این ادعا واقعیت دارد آیا تامین نیازهای پاسخ داده نشده از طریق بازار دوم برای کنترل این لجام گسیختگی تصمیم عقلایی نخواهد بود؟ اگر این درصد واقعی نیست و واقعیت بسار فراتر از این است ، چرا واقعیات را با مردم در میان نمی گذارند . و فقط شعار شفافیت اطلاعاتی داده می شود .
یک عده صاحب نفوذ با همدستی سیف بانکها را غارت کردند و ورشکست کردند سپس برای جبران اثر این غارت دوباره با افزایش سود بانکی سرمایه های مردم را به بانک کشاندند و با آن سکه ودلار خریدند و قیمتش را بالا بردند 7 برابر قیمت فروختند و همه چیز آرام و تمام شد رفت و ملت ماند و فقر و فلاکتی جدید
ونزوئلا هم بهتر از ما لااقل ان جا متناسب با تورم حقوق کارمندانش را که زیاد می کنند.در کشور ما تورم۱۰۰ درصد بیشتر است ومسئولین می گویند تورم ۱۳ درصد است
فاتحه ای می خوانم ومی گذریم
این قمارخانه را کی دایر کرده ؟ اگر خبر داره و سکوت میکنه شریکه و اگر خبر نداره صلاحیت نداره
ساده و واضح و روشن تر از این
اول اینکه اقتصاد ایران از هیچ الگوی پیروی نمی کنه دوم نبود احزاب واقعی سوم نبود روزنامه های ازادچهارم اینکه قبول کنیم ضرفیتها محدوده و شایدبهتربوددرمورد اسراییل از خیلی قبلها دشمنی هارو کم کنیم
چرا اینجوری شدیم ؟
به نظر من ی دلیل اصلی اش نبود اعتماد بین مردم و مسئولین است وقتی با این گرانی بانک مرکزی اعلام میکند تورم ۱۳ درصد است و یا موقعی دلار حدود ۴.۵ هزار تومان بود هی مسوولین اعلام میکردند حباب است و قیمت واقعی دلار زیر ۴هزار است امروز دلار ۱۸هزار است خبری از ترکیدن حباب نیست ...
و ی دلیل عمده اش هم سیاست خارجی ماست هم چنانکه دیدیم برجام مورد تایید اکثریت اعضای شورای امنیت شد و اکثر اعضا نگران مسائل منطقه ای ما بودن چن سال پیش سید حسن نصرالله علنا گفت همه چی ما از ایران میاد خوب اینها دلیل دیگه این وضعیت ماست ملت حق دارند الان که چوب حمایت از این ها را میخورند بی اعتماد باشند به مسوولین ا
ایا مسوولین نمی بینن اقتصاد کشور داره زبونم لال نابود میشه اینهمه هزینه چراصرف سوریه و عراق و لبنان و یمن چه مادی و چه غیر مادی...
به والله امنیت نظام و کشور در آسایش و آرامش مردم است نه حمایت از عرب ها و یا چقدر هزینه صرف عراق شد همین که بر داعش فائق در سایه حمایت تمام قد ما آمدند هر روز ی جوری ساز مخالف زدند دنیا ی سیاست محل بدل و بخشش به این و اون نیست فقط و فقط باید به فکر مردم و کشور خود بود ...
باید اعتماد بین مردم و مسوولین ترمیم بشه آن موقع نه بابا مردم نه با اکثریت جهان مشکل نخواهیم داشت کشوری بسیار آباد و زیبا خواهیم داشت انشالله
اینکه هیچ منطقی پشت خریدها نیست نظر شماست وقتی امیدی به اینده نیست و هر طرف نگاه میکنند وضعیت را خوب نمیبینند انتظار دارید چه اتفاقی بیفتد دلال ها هم همیشه بودند چیز جدیدی نیستند
دشمن ما همین جاست
اگر دلسوز خون شهدا وانقلاب هستید این مسئولان دولتی را محاکمه کنید ورحانی را برکنار نمایید
اقتصاد را سر وسامان دهید و رفاه ایجاد کنید
واویلا واویلا
بقول وزیر خارجه آمریکا این حجم فساد در ایران نشان می دهد که یک گروه مافیایی در ایران حاکم است و نه دولت
تا وقتی در ایران هیچ مسئولی پاسخگوی دوران مسئولیتش نیست و کارنامه ای از نمرات آن مسئو ل در کار نیست وفقط شعار و دعا و . .همین آش و همین کاسه هست علی برکت الله
درود برترامپ قهرمان
سال گذشته گذاري داشتم به خيابان منوچهري در آنجا فردي بالا رفته ودلار را قيمت مي داد وديگران پيشنهاد مي دادن و قيمت را نهائي مي كردند ريشه فساد در دلالي است اي نخبگان كشور
سلام تابناک نظر سنجی تو مثل قبل با علامت مثبت و منفی نشون بده تا بدونیم چند چندیم .
بهترین جواب در این بخش را کاربر محترم ۱۶۰۴۵ گفتند که بهرحال الگوی اقتصادی چیست . فقط تعاریف اخلاقی که نمیشود جمعیت چند صد میلیونی را اداره کرد . به مردم توهین میکنید که ۲۴ میلیون رای به دولت دادند ولی حرف در اقتصاد ندارد چرا دروغ میگویید . روحانی چقدر گفتند که اینقدر چوب تو چرخ برجام نکنید که ممکن هست کل کشورهای اروپایی هم خارج شوند . چقدر تذکر داد نهادها و قدرت و ثروت از اقتصاد خارج شوید . چرا این حرف ها را فراموش کردید . مگر نگفت معصوم در کشور ن اریم اگر قرار هست مسولی با همین فکر بی گناه بودن باشد نباید مسولیت قبول کند . چقدر شعار شهروندی داد چی شد روز و شب بهش حمله میکردند . چقدر فراموش کار هستید بنظرم روحانی گفته به همان روش اصولگرایان کشور را اداره کنید یعنی تنش با همه آیا شدنی هست . پرچم آتیش بزنید . سفارت بالا برید
اسم خوبی انتخاب کرده واقعا داریم مثل قمار بازا یه عدمون یه شبه بدبخت میشیم یه عده هم میلیاردر با تصمیمات عجیب
سالها پيش فيلمى ديدم بنام هاملت تاخير وترديد درتصميم گيرى قهرمان فيلم باعث شد كه خود وتمام عزيزانش فداشوند غرب درابتداى جنگ اقتصادى با ماست هنوز اتفاق خاصى نيفتاده است هنوز درداخل جبهه مردم وجبهه مقابل مردم چه دردولت مجلس وجامعه بطوذ واضح ازهم تفكيك نشده اند درنتيجه خسارت بالا زمان طولانى دامنه ان فراتر از كشور ما ولى پيروزى توده مردم قطعى خواهد بود
دلالها بدون پشتیبانی مقامات امکان فعالیت نخواهند داشت
از این بوروکراسی بیسواد و ناتوان چه انتظاری دارید, جز اتلاف وقت و بیچارگی در مقابل رویدادها....
ملت منفعل ترسو هر چی سرش بیاد حقشه
فقط باید به مسئولین گفت شرم کنید
کاربر علی شما واقعا خودت میفمی چی میگی اقتصاد از هم پاشیده ولی خدا را شکر آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند شما اصلا برای چی این حرف ها را میزنی مغز مفت گیر آوردی . اصلا موضع امثال شما چیست .
چقدر کاربر علی دلی پرخون از دولت روحانی دارد . لابد این سفره بطرف شما پهن نبوده . علی جان پس امثال بنده که نه اصلاح طلب و نه اصول گرا بودم چه دلی دارم که تحمل میکنم . چون شعور و فهم سیاسی میگوید بخاطر رای مردم و دمکراسی اینقدر صبر کن تا دولت با سازکاری که در قانون تعبیه شده و آنهم مجلس هست بکمک دولت بشتابند و تمام دستگاها باید در چنین مواقعی از دولت حمایت کنند . تو خیلی از مسایل سیاسی و اقتصادی کشور را نمیدانی . چون از حرف های که میزنی یعنی حرف کارشناسی نیست . چهار رصد و بیست درصد و نود درصد . فقط میگم متاسفم که نانت را نه در بیطرفی بلکه طرفداری از کسانی میکنی که فکر میکنی کشور را گل و بلبل میکنند
مقامات کشور در جریان باشید ما داریم تحلمان را از دست میدهیم. میفهمید این یعنی چی؟ یا نه؟
با این روندی که من میبینم بعید میدانم دیگر کشور به شرایط عادی خودش برگردد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار