بازدید 2605
رسانه های چین:

اروپا راه قانونی تجارت با ایران را باز می کند

رسانه های گروهی چین گزارش کردند اروپا متعهد شده است که مسیرهای قانونی را باز کند تا از طریق آن بتوان ضمن حراست از برجام با ایران مبادلات تجاری انجام داد.
کد خبر: ۸۳۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 27 September 2018

رسانه های گروهی چین گزارش کردند اروپا متعهد شده است که مسیرهای قانونی را باز کند تا از طریق آن بتوان ضمن حراست از برجام با ایران مبادلات تجاری انجام داد.

به گزارش ایرنا 'سی سی تی وی' تلویزیون مرکزی چین روز چهارشنبه گزارش کرد در همین ارتباط نشست هایی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با حضور مقام هایی از اروپا و ایران برگزار شده است.

گزارش ها نشان می دهد 'فدریکا موگرینی' مسئول سیاست خارجی اروپا در ملاقات با 'محمد جواد ظریف' وزیر خارجه ایران و در جریان نشست طرفین برای حراست از برجام بر پیشبرد طرح ایجاد فرایند قانونی و حقوقی مناسب برای مبادلات تجاری با تهران تاکید کرده است.

شینهوا نیز گزارش کرده است که اروپا راهبردها و راهکارهای قانونی را مد نظر قرار داده و در حال کار روی آنهاست تا بر اساس آنها بتوان از برجام حفاظت کرد.

مسئولان سیاست خارجی و وزارت خارجه کشورهای ذی ربط در نشست های مربوط به حفاظت از برجام راهکارهای حفظ توافق هسته ای را مورد رایزنی قرار داده اند.

تارنمای انگلیش نیوز چین هم در گزارشی به بیانیه نشست وزیران خارجه درباره برجام اشاره کرده و آورده است: پیشنهادهایی که تسهیل کننده روابط تجاری با ایران باشد و پرداخت های طرفین از جمله در زمینه واردات و خرید نفت و غیره را ممکن سازد، مورد استقبال قرار می گیرد.

این گزارش اضافه می کند که وزیران خارجه شش کشور و موگرینی همه راه هایی را مورد بررسی قرار داده اند که بر اساس آنها بتوان به هر شکل از توافق هسته ای که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نقض کرده است، حراست کرد.

تارنمای چاینا ارگ هم گزارش کرده است که همه کشورهای حاضر در این نشست از ایران به دلیل پایبندی به تعهداتش در توافق هسته ای تقدیر کرده و گفته اند که باید به هر شکل و با ارایه راهکارهای عملی از این توافق حفاظت کرد.

گزارش حاکی است که این کشورها با تحریم های یکجانبه و مداخله جویی آمریکا در ارتباطات اقتصادی آنها با ایران بشدت ابراز گلایه کرده و بر استقلال مناسبات تجاری و اقتصادی با کشورهای دیگر از جمله ایران تاکید ورزیده اند.

گزارش خاطر نشان می کند که در بیانیه نشست وزیران بخصوص به ایجاد مجاری بانکی و مالی برای استمرار همکاری با ایران از جمله پرداخت های مرتبط با خرید نفت و گاز از ایران و واردات فراورده های شیمیایی اشاره کرده و خواستار راهکارهایی برای این منظور شده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار