بازدید 1789

آمریکا قابل اطمینان نیست، چالش‌ها را درون‌زا ببینیم

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان این‌که آمریکا قابل اطمینان نیست و باید چالش‌های کشور را درون‌زا ببینیم، گفت: برای حل چالش‌ها نباید به دنبال مذاکره با بیگانگان باشیم.
کد خبر: ۸۳۷۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 28 September 2018

سیدحسن حسینی شاهرودی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: روی صحبت من با ملت بصیر کشورمان است که ۴۰ سال، بار انقلاب را بر دوش کشیدند و علیرغم سختی‌ها پای آرمان‌های خود ایستادند. در عزاداری ماه محرم مردم نشان دادند با وجود مشکلات و گرانی‌ها بر پای اعتقادات خود ایستاده‌اند و محرومین و عزاداران را اطعام دادند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ولی آیا ما مسئولین به وظایف خود عمل کرده‌ایم؟ مقام معظم رهبری تاکید کردند که باید اهل کار جهادی باشیم. در اداره کشور بن‌بستی وجود ندارد برای هر مشکلی راه‌حلی وجود دارد. قرار بود نظام بانکی اصلاح شود، بخش خصوصی توسعه پیدا کند، فقر از بین برود، روستاییان توانمند شوند، نرخ بیکاری کاهش پیدا کند، به تقویت دیپلماسی اقتصادی و فراهم کردن حضور تجار در بازار جهانی و حمایت از صادرات و رشد اقتصادی هشت درصد توجه داشته باشیم. این یک شعار نبود، بلکه واقعیتی بود که با وجود عناصر توانمند در دولت و با مدیریت جهادی محقق می‌شد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما پیش‌تر در شرایط سخت‌تری قرار داشتیم که با رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری و با همت مردم و مسئولین از آنها گذشتیم. کشور ما امروز بالنده‌تر از گذشته است. دشمن ما نیز ضعیف‌تر شده است. در شب گذشته همگان شاهد پوزخندها در مقابل هجویات ترامپ بودند. در حالی که کشور ما دچار چالش اقتصادی است باید بدانیم که برای تمام مشکلات راه‌حلی وجود دارد. در کشور ما باید شرایط جنگ روانی و شرایط جنگ اقتصادی درک شود و باید آرایش جنگی به خود بگیریم.

حسینی شاهرودی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های تخصصی به ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی باید راهکارهایی را برای برون‌رفت از شرایط کنونی اعلام کنند. با تصویب طرح‌ها و لوایحی مانند اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طرح بانکداری نظام جمهوری اسلامی ایران و طرح دوفوریتی ثبات ارزی در خدمت اقتصاد کشور قدم برداریم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص اضافه کرد: همچنین دستگاه قضا با اختیاراتی که از مقام معظم رهبری دارد باید اقدام ضربتی در برگزاری دادگاه‌ها و در برخورد با غارتگران و مفسدان اقتصادی به عمل آورد. دولت نباید بگذارد فقر در کشور سایه بیفکند. هرچه سریع‌تر تیم اقتصادی باید ترمیم شود. اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار گیرد. باید از ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده شود. تصمیمات معارض در حوزه اقتصادی حذف شود. تمام جریانات سیاسی متوجه این موضوع شدند که آمریکا قابل اطمینان نیست. چالش‌ها را باید درون‌زا ببینیم و به دنبال حل آن باشیم. حل آن را در مذاکره با بیگانگان نبینیم. معیشت مردم هدف اول‌مان باشد. ما فرزندان انقلاب هستیم.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به برخی از مشکلات حوزه انتخابیه خود با تشکر از احداث راه‌آهن شاهرود و ایجاد دو منطقه اقتصادی در تذکری به وزیر نیرو توجه به آب شرب حوزه انتخابی خود را خواستار شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان