بازدید 1777

امروزه دامنه تهدیدها از مرزهای ملی یک کشور فراتر می‌رود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد امروزه دامنه تهدیدات از مرزهای ملی یک کشور فراتر می رود لذا پیمان های دوجانبه کافی نیست و نیاز به ایجاد ائتلاف برای مقابله با تهدید وجود دارد.
کد خبر: ۸۳۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 27 September 2018

مسعود گودرزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت نخستین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه با عنوان گفت‌وگوی امنیتی منطقه‌ای به میزبانی تهران، گفت: امروزه رژیم های امنیتی منطقه ای و فرامنطقه ای وجود دارد که کشورها برای ایجاد آرامش در آنها عضو هستند که پیمان امنیتی شانگهای یکی از آنها محسوب می شود.

پیمان های دوجانبه کافی نیست، نیاز به ایجاد ائتلاف برای مقابله با تهدید وجود دارد

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران با اکثر کشورهای همسایه پیمان های دوجانبه امنیتی دارد، اظهار کرد: این مهم در حالیست که امروزه تهدیدات جدیدی در منطقه وجود دارد که نیازمند همکاری و ایجاد ائتلاف برای مقابله با آن تهدید وجود دارد.

امروزه دامنه تهدیدات از مرزهای ملی یک کشور فراتر می رود

وی با اشاره به اینکه امروزه دامنه تهدیدات از مرزهای ملی یک کشور فراتر می رود لذا نیاز به گفت‌وگوی امنیتی منطقه‌ای است، ادامه داد: به عنوان مثال می توان به تهدید گروه تروریستی داعش در منطقه اشاره کرد که با ائتلاف ایران اسلامی، روسیه و ترکیه در سوریه از بین رفت یا اقدامات تروریستی داعش در عراق که در این خصوص نیز عراقی ها از ایران کمک گرفتند.

طرح ژاندارم های منطقه ای آمریکا با شکست مواجه شد

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه هدف استراتژیک آمریکا در ایجاد «دولت- ژاندارم های منطقه ای» برطرف کردن نیازهای ایالات متحده و همپیمانانش است که امروره در منطقه خاورمیانه با شکست مواجه شده است، تصریح کرد: در واقع در شرایط کنونی اگر کشورها در مواجه با تهدیدات امنیتی مسئولیت مشترک نپذیرند، همان کشورهایی که کوچک شمرده می شوند می توانند بی ثباتی را رقم بزنند که امروزه مشاهده می شود.

ایجاد امنیت در منطقه‌ نیازمند دستیابی به دیدگاه مشترک است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گفت‌وگوی امنیتی منطقه‌ای می تواند اجماعی را علیه آمریکا و سایر کشورهایی که امروزه در حال غارت منطقه هستند شکل دهد، خاطرنشان کرد: اگر کشورها به دیدگاه مشترک دست یابند می تواند ظرفیت های مالی، پشتیبانی و لجستیکی برای تامین امنیت منطقه ای را پیش بینی کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر