بازدید 5631

اقدام خلاف قانون رئیس و نایب رئیس قانون گذاری

کد خبر: ۸۳۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰ 26 September 2018

علی احمدی در اینستاگرام نوشت:

 

اقدام خلاف قانون رئیس و نایب رئیس قانون گذاری
به حال مملکت باید گریست

روز سه شنبه رئیس مجلس دو لایحه پالرمو و اف، ای، تی، اف را جهت بررسی به مجمع فرستاد. نایب رئیس ( مطهری) روز چهارشنبه ارسال این دو لایحه به مجمع را خلاف آیین نامه داخلی مجلس دانست.تا این جا نایب یک قدم از رئیس و داماد خود جلوتر است. با این حال این اقدام خلاف قانون اساسی هم هست.
اما ایراد نایب رئیس این است که اظهار داشت مغایرت های این دو لایحه با سیاست های کلی در هیات عالی نظارت مستقیما به شورای نگهبان فرستاده شد حال ان که می بایست در صحن مجمع بررسی و تصویب می شد.این اضهار خلاف واقع و قانون است.

 

۱. چنانچه مجلس ضمن در نظر گرفتن مصلحت نظر شورای نگهبان را تامین نکرد بر اساس اصل ۱۱۲ مصوبه با رای دو سوم نمایندگان به مجمع فرستاده می شود. موضوع اصل ۱۱۲ مصلحت و مرجع صالح در قانون اساسی مجمع است. این اقدام رئیس فاقد چنین ویژگی هاست.

۲. نظارت بر حسن اجرای سیاستها موضوع بند۲ اصل ۱۱۰ از وظایف رهبری است. که به جمع برگزیده ای (۱۵ نفر) به انتخاب اعضای مجمع تفویض شده است. و اقدام هیات عای نظارت دقیق مطابق آیین نامه نظارت انجام گرفته است.

۳.موضوع مصلحت و رجع رسیدگی به ان و موضوع نظارت و مرجع رسیدگی به ان در قانون اساسی متفاوت است. ناآگاهی رئیس و نایب رییس قانون گذاری به این دو موضوع مایه تاسف است.

۴. همانگونه که ارسال این دولایحه بدون توجه به موضوع مصلحت و رای دوسوم نمایندگان خلاف قانون اساسی است. بررسی این دو لایحه بدون تشریفات قانونی در مجمع نیز خلاف قانون اساسی است. طبیعتا مجمع می بایست ای اقدام خلاف را جهت تشریفات قانونی عودت دهد.

اقدام خلاف قانون رئیس و نایب رئیس قانون گذاری

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل