بازدید 19067
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت وگو با «تابناک»؛

در بسته‌های حمایتی، احتمال ایجاد رانت وجود دارد/ درباره کاهش قدرت خرید مردم، باید فکری اساسی شود/ آمار طلاق از زمان افزایش قیمت‌ها سه برابر شده است

با کم ارزش شدن پول ملی کشور در روزهای اخیر، ارزش پول کارمندان و کارگران و همه کسانی که حقوق دریافت می کنند، به شدت کاهش پیدا کرده است؛ اما با اینکه موضوع افزایش حقوق ها از سوی برخی مسئولان در روزهای گذشته مطرح شده بود، به نتیجه نرسید و خبری از افزایش دستمزد تا پایان سال نخواهد بود.
کد خبر: ۸۳۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 28 September 2018

در بسته‌های حمایتی، احتمال ایجاد رانت وجود دارد/ برای کاهش قدرت خرید مردم باید فکری اساسی شود/ آمار طلاق از زمان افزایش قیمت‌ها سه برابر شده استبا کم ارزش شدن پول ملی کشور در روزهای اخیر، ارزش پول کارمندان و کارگران و همه کسانی که حقوق دریافت می کنند، به شدت کاهش یافت. این در حالی است که موضوع افزایش حقوق ها از سوی برخی مسئولان در روزهای گذشته مطرح شده بود، ولی به نتیجه نرسید و خبری از افزایش دستمزد تا پایان سال نخواهد بود.

به گزارش «تابناک»؛ موضوع کاهش قدرت خرید مردم در شرایط اقتصادی، باعث بالا رفتن نارضایتی های بسیاری شده و با اینکه بسیاری از مسئولان و فعالان اقتصادی در این خصوص هشدارهایی به دولتمردان داده اند، موضوع افزایش دستمزدها در سال جاری به نتیجه نرسیده و به همین دلیل، دولت قصد دارد با پرداخت برخی تسهیلات و یا بسته های حمایتی، اندکی از بار تورمی که بر دوش مردم است، بکاهد.

اما همین موضوع نیز با واکنش هایی همراه شده است، به گونه ای که برخی نمایندگان مجلس و مسئولان، علاوه بر ناکافی دانستن این نوع حمایت ها، نگرانی هایی نیز در خصوص ایجاد رانت برای برخی افراد سودجو نیز دارند. همچنین عده ای دیگر بر این باورند اگر دولت تعلل کند، ممکن است تورم ایجاد شده، باعث ایجاد برخی معضلات و آسیب های اجتماعی در کشور شود.

سلمان خدادادی در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: با شرایط اقتصادی پدید آمده، قدرت خرید کارگران و کارمندان و در واقع همه مستخدمین و حقوق بگیران کاهش بسیاری یافته است. برای همین، باید دولت برای همه کسانی که حقوق دریافت می کنند ـ چه کارگر و چه کارمند ـ تسهیلات یا دستمزد جدید در نظر بگیرد.

وی گفت: هم اکنون با اینکه دولت اعلام کرده، حدود دو میلیون و 300 هزار کارمند دارد، چهار میلیون و 100 هزار کارمند از دولت حقوق می گیرند؛ این افراد اغلب در قالب نیروهای شرکتی، پیمانکاری، قرارداد معین و یا موارد دیگر کار می کنند که غیر از دو میلیون و 300 هزار کارمندان رسمی هستند و تعداد آنها حدود یک میلیون 800 هزار تن است! بنابراین، اگر بخواهیم در مجموع حساب کنیم، همه حقوق بگیران اعم از کارمند، کارگر، نظامی، بازنشسته و... بیش از 18 میلیون تن هستند که همه درآمد آنها، همان حقوقی است که دریافت می کنند و در اوضاع کنونی، با بحران بزرگی رودررو هستند و قدرت خرید این افراد کاهش بسیاری داشته است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با توجه به شرایط اقتصادی که پیش آورده ـ چون خودش این وضعیت را به وجود آورده و ضعف دولت باعث ایجاد این شرایط شده ـ باید به فکر این افراد باشد، چون اگر این کار هر چه زودتر انجام نگیرد، زمینه فساد فراهم خواهد شد.

این نماینده مجلس افزود: اگر این افراد فردا دچار فساد شدند، باید بگویم دولت باعث آن شده؛ البته برخی وزارت خانه ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور، اقداماتی انجام و قرارداد افراد را تغییر داده اند. افرادی هم که قراردادی استخدام شده اند، حقوق آنها مانند رسمی ها محاسبه می شود، ولی تعداد این افراد کم است و باید شامل همه شود.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که آیا اقدام به افزایش حقوق، باعث بالا رفتن تورم نمی شود، گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود که از ایجاد تورم در بازارها جلوگیری کند؛ البته دولت به فکر ایجاد بسته های حمایتی ویژه ای است، ولی این موضوع هم جای بحث زیادی دارد، چون در بسته های حمایتی، احتمال ایجاد رانت وجود دارد؛ برای نمونه، در مورد برنج ـ که قرار است جزو کالاهای حمایتی باشد ـ رانت بسیاری وجود دارد. در مورد این کالا از خرید، نوع کیفیت، توزیع و تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد، بیش از ده معضل پدید می آید و افرادی در این میان، ممکن است سوءاستفاده های کلانی کنند.

وی در این باره همچنین افزود: ما سیستم منظم خرید و توزیع در کشور نداریم و چون ساختار غلط است، همیشه یکسری دزدی ها و رانت ها در این میان به وجود می آید، که مشکل ساز می شود؛ بنابراین، به نظر من بهتر است دولت اگر هم می خواهد کمکی به مردم بکند، آن را به خود مردم بسپارد و اجازه دهد، خود افراد هزینه های خود را مدیریت کنند. اما احتمالا دولت می خواهد این کالاها را وارد کند، ولی به نظر من، در این شرایط، احتمال بالا رفتن تورم بیشتر خواهد شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برخی افراد به ما مراجعه و اعلام می کنند، شش ماه است گوشت نخریده اند و یا چند ماه است، برنج ندارند. متأسفانه با همه این موارد، هیچ کس با حقوق یک میلیون و صد هزار تومان نمی تواند کالایی بخرد و ادامه این روند، باعث برخی تبعات اجتماعی در جامعه خواهد شد، که کمترین آن بدبینی به مسئولین خواهد بود؛ علاوه بر آن، آسیب های اجتماعی زیادی نیز به دنبال خواهد داشت.

این نماینده مجلس در پایان یادآور شد: ما آمارهایی داریم که پس از بروز مشکلات اقتصادی کشور، برخی جرایم رشد داشته اند. یکی از معضلات اجتماعی که ما الان با آن سروکار داریم، موضوع طلاق است که قوه قضاییه چند وقت پیش اعلام کرد، در این مدت پرونده های مورد بررسی تا سه برابر افزایش داشته است. علاوه بر موضوع طلاق، معضلات دیگری هم در حال افزایش است و بزهکاری در جامعه رو به فزونی نهاده، ولی هنوز آمار رسمی در این خصوص اعلام نشده و قطعا موارد دیگر از جمله دزدی و خشونت و موارد دیگر رشد داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴۸
اونوقت مجلس حتی مشکل مهریه رو حل نکرده. اخلاقیه حتی یک نفر به خاطر مهریه بره زندان؟ به چه جرمی؟ جرم پول نداشتن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
دیدین خیلی ضایع هست آیکون تایید کامنت هارو برداشتین؟
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
وقتی جریمه گرانفروشی دارو مبلغ 5000 تومان جریمه است یعنی شمای مجلسی کارتو که قانونگذاریه درست انجام نمیدی برادر من.
123
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
راهش اینه که کارانه پزشکان رو از 700 میلیون به 2000 میلیون برسونید.
ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
چون تابناک هفته قبل دادگاهی کردن که ا اهان عمومی رو تشویش نکنه عمو جان من هی به این تابناک گفتم کاری به بخور بخور حصرات کاری نداشته باشه اما گوش نکرد سنین جینش کردن بجور
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
در واقع بهتره یه فکری به حال خودتون بکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
این که چیزی نیست
لطف اله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
پیشنهاد بنده این است که دولت به کارمندان مبالغی را در قالب های عیدی و پاداش زود زود بدهد بدون اینکه از رسانه ها اعلام رسمی شود.این عمل اولا قدرت خرید کارمندان را افزایش می دهد ثانیا بار روانی برای افزایش تورم بوجود نمی آورد ثالثا تعهدی هم برای دولت بصورت رسمی در سر سال در هنکام افزایش حقوق سالیان بوجود نمی آورد
عامل اصلی و قطعی طلاق در ایران بیکاری و مشکل اقتصادی است. عاملان این وضعیت، جهنم سوزان و دردناکی را در پیش دارند. البته بعید میدانم بیدار شوند.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
دلت خوشه دوست عزیز
همه شعار میدن و مردم دارند نابود میشن، یعنی دولت ما اخرشه
پاسخ ها
ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
چی اخرشه دادش مملکت ودارن غارت میکنن هر جا میری سخت مشغولن از زمین وزمان دارن استفاده میکنن یکی دوسال دیگه یه جای قبر پیدا نمیشهکرد تمام منابع ملی رو تصرف کردن ودارن قطعه بنی می کنن بفروشن کجای کاری عمو
قطعا آمار ازدواج را هم نگاه کنید و متاسفانه با همین وضعیت تا چندی دیگر به سبب عدم ازدواج جوانان به دلیل مشکلات مالی، آمار فساد اخلاقی را هم باید مد نظر بگیریم
چاوز هم حرفهایی میگفت اما در عمل خودش و خانوادش خوردند و مملکت رو به ویرانه تبدیل کردند ما میتوانیم تنها با قدرت مردم و توکل به خداوند متعال مملکت را بسازیم .تا وقتی کل تصمیم گیری و رانت ها دست 200 خانواده باشد ایران درست نمیشود .
پاسخ ها
احسان
| France |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
ولی خداروشکر مادورو سرعقل اومد
با کمال تاسف باید عرض کنم، جرم و جنایت ارتباط مستقیمی با وضعیت معیشت و اقتصاد ملی داره، در کشورهایی مثل نروژ و سوئیس که رفاه اجتماعی مناسبی وجود داره، انگیزه جرم و جنایت بسیار کم است.
اصلا این چه زندگی مزخرفی است که با صدقه ادامه یابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
تو بهش نیاز نداری پرچم کانادا وضعت توپه ولی میلیونها خانوار با همین به اصطلاح صدقه ای که میگی زنده موندن . باشه اینا از بیت المال خودشون صدقس بعد حقوقهای ماهی 50 میلیون رفقای اشرافیت از همین بیت المال اسمش چیه ؟ دستخوش برای ویران کردن اقتصاد و معیشت ؟
اصلا این چه زندگی مزخرفی است که با صدقه ادامه یابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
دروغ که نگفت
بهترین بسته حمایتی ممنوع کردن صادرات کالاهای اساسی است. در این شرایط بد اقتصادی عده ای سودجو صادرات کالاهای غیرقابل احتکار (نظیر سیب زمینی و گوجه فرنگی) را افزایش داده اند.
واقعا دولت خودشو زده به اون راه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
كاهش عين استاديوم فوتبال كه در آنجا راحت ميگند
بازيكن بي غيرت نمي خوايم نمي خوايم
بهتره تا این شرایط ایجاد شده دولت نسبت به ترمیم حقوق و تغییر نحوه محاسبه حقوق اقدام کنه وگرنه در صورت تثبیت شرایط فعلی دولت مجبور خواهد شد زیر فشار عمده طبقات آسیب دیده جامعه مجددا اقداماتیی رو انجام بده که باعث بروز مجدد شرایط تورمی خواهد شد
ملاک افزایش حقوق امسال دولت 5 میلیون تومان بوده برای کارمندان که با احتساب دلار 4000 تومنی میشد 1250 دلار و حالا با احتساب دلار 16000 تومنی میشه چیزی در حدود 300 دلار
لذا دولت باید از مابه تفاوت درامد ارزی خود بخشی از اون رو هم به جامعه اختصاص بدهد البته دولت تدبیر و امید در این خصوص عملکرد ضعیفی دارد که سابقه 5 ساله اون این مساله را تایید می نماید در واقع دولت بیشتر تلاش دارد از طریق ایجاد بدهی در قالب بسته های ضروری مثل وام کالا یا وام ضروری به اقشار نیازمند کمک کنه که این مهم نشون داده نه تنها فایده ای نداشته بلکه بخشی از توان سیستم ناتوان بانکی رو به سمت وصول مطالبات خرد ایجاد شده هدایت کرده.
در مجموع بهترین پیشنهاد افزایش مستقیم حقوق کارکنان و افزایش پایه حقوق کارگران و همچنین افزایش مستقیم یارانه نفرات است که با توجه به کاهش شدید قدرت خرید جامعه هم مرهمی بر اسیب ایجاد شده بر اعتماد عمومی جامعه به سیستم حاکمیتی خواهد بود هم رشد تقاضا برای بخشی از تولیدات جامعه ایجاد خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
افزایش حقوق باعث تورم بیشتر میشه، به ونزوئلا نگاه کنید، پول بی ارزش میشه، دولت حقوق مردم رو بیشتر میکنه، دوباره پول بیشتر بی ارزش میشه، دوباره بیشتر پول میده به مردم.... این چرخه معیوب مثل باتلاق می ماند، باید حقوق ثابت بمونه و دولت از طریق کمک غیر نقدی کمک کنه به مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
خب پس چیکار کنیم؟؟؟؟؟
بعضیها چقدر ساده و زود باورند
چشم امید یک ملت به وزارت بهداشت است تا برنامه تک فرزندی را در کشور اجرا کند. و برای روش های پیش گیری از بارداری تخفیف ایجاد کند.
پاسخ ها
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
از قضا میگن دوتا فرزند هم کمه دهه شصتیا پیر شن کی میخواد جمشون کنه
ناشناس
| India |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
دقیقا

تنها راه نجات کشور همین هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
تنها راه نجات کشور اینه وزیر بهداشت برههههه
خودش از کسانیهست که باعث گرانی دارو شده
چشم سران روشن
مملکت از کنترل خارج شده
اخوی امکانات بلفعل کشور برای تامین زندگی ۲۰ میلیون نفر مناسب است نه ۸۰ میلیون نفر پس فقر امری اجتناب نا پذیر است الان هم به جز دادن سبد کالا هیچ کاری نمی شود کرد که اگر پول چاپ کنند و افزایش حقوق و یارانه دهند به سمت ونزویلا شدن‌حرکت خواهیم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
عراق و سوریه و یمن و لبنان یاد ت رفته حساب کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
خخخخخخخ . جوک میگی ؟ 20 میلیون نفر ؟ فقط تامین غذای 200 میلیون جمعیت عراق و روسیه با ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
چرا پول چاپ کنند؟؟؟؟؟؟ همون ارزهایی که با فروش نفت و پتروشیمی میگیرن و ارزش ریالیش هم چند برابره قبله با همون افزایش حقوق بدن!
از اونجایی که با گرون کردن اقلام پول مردمو دارن جمع میکنند از همونجا بدهند
اينها مهم نيست همينكه درآمد دولت افزايش يافت كافيه واسه ي مسئولين
هم طلاق رسمی زیاد شده هم طلاق عاطفی
طلاق عاطفی آسیب زیادی ایجاد می کنه از جمله افسردگی و پرخاشگری و خیانت
کاش این اوضاع زود تر تمام بشه
مثبت و منفی ها کوشش

نکنه موش خوردش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
دادش هفته قبل تابناک وبردن کجا اباد سین جین کردن که مراقب بلش تا گوشتو نبریدیم
احسان
| France |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
وقتی دیدن نظرات واقعیه مردمو نسبت به کامنتهای عناصر خودشون که کارشون کامنت گذاشتن تو اینترنته،مثبت منفیا رو کلا برداشتن!یادمه چندماه پیش که تلگرامو و اینترنتو فیلتر کردن و سرعت نت رو آوردن پایین،یکی پیشنهاد داده بود که کلا برق رو قطع کنید چون هرکاری کنین مردم باز میرن تو تلگرام که البته برق رو هم قطع کردن
تازه اولشه!!!
پاسخ ها
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
نه دیگه تهش همینه یه مرحله بدتر از این جنگ نظامیه
حرفی از کارکنان نظامی زده نمیشه... حداقل دستمزد بدون هیچ مزایایی
2.9 میلیون با دو فرزند و مستاجر..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
عزیزم 2.9 میلیون کمه؟!! منی که با شرایط مشابه شما 2 میگیرم چی بگم؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
خوشبحالت من با دو تا بچه و اجاره نشینی 1400 میگیرم 8 سال هم سابقه کار دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
انوقت منکه 1.5 میگیرم چی بگم !
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
خدا شاهده با هشتصد تومن خرج خانواده رو میدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
این نصیحتو از من ناشناس داشته باشید

هیچوقت هیچوقت خودتون رو با کسی مقایسه نکنید!!!!!
مقایسه هم خودتونو میسوزونه و هم طرف مقابل
و نه تنها موجب پیشرفت نمیشه از اون که دارید هم میوفتید.
شاید اون یه بچه مریض داره!!!
نه حقوق اصافه كنيد. نه بسته بدهيد نه ادمها را تحقير كنيد ارزش پول ما را پس بدهيد راه دوني نيست
مردم ایران خیلی دوست دارن در صف بایستن. اگر همین فردا اعلام کنن که پشکل قرار گرون مردم شروع به خرید و انبار کردن پشکل میکنن.

اگر مردم یک جایی ببینن صف کشیدن همه میان هجوم میارن.

آدم باید در زندگیش عزت نفس داشته باشه. مگه شما گدا هستید که برای یک بسته غذایی که 100 تومن هم ارزش نداره اینقدر حقارت میکشید.

من یاد ندارم تا الان در صف برای شکم وایستادا باشم.

میدونید مشکل هم از خود مردمه. طرف نون شب نداره بخوره اما زاد ولد میکنه و بیش از 3 فرزند میاره که برای اشتغال اونها هم از زمین و آسمون طلبکاره.

جهل و حماقت این مردم حدی نداره و به همین دلیل هست که هیچ وقت وضعیت کشور درست نخواهد شد.

بیش از 90 درصد مردم ایران دچار نوعی حماقت و جهل هستند و حاضر نیستند خوشون یک راه جدید برای زندگیشون باز کنن و همیشه دنبال راه های تکرار ی هستند برای همین هم هست که با تکرار میکنیم راحت فریب میخورن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
شما کلا اقایی ما رو ولش ما رو از اول گدا بار اوردن شکم سیر نخوابیدیم گفتن حصرات فردا روشنتر درپیش داریم کور سویمان راخاموش کردن نتنها راه نشان ندادن وسط رله هی چاله چوله کندن مارو انداختن تو این بیتوته راه و ولمان کردن به امان خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
تابناک ، وقتی به نتانیاهو «ناتوان یابو »میگوییم منتشر نمیکنی ولی توهین به مردم خودمان و خرید ... را منتشر میکنی ،معلوم است به کدام صراط مستقیمی ؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
آهای آقای با شخصیت و عاقل، این مردم همون مردم بودن که هشت سال جنگ جونشون هم مهم نبود چه برسه به مال و خرید سکه و ارز و احتکار،
انگشت شمار بودن افراد فاسد در آن زمان!
اما مسئولان فاسد و دروغگو عزت و غیرت مردم رو لگد مال کردن که امروز همچون تو ادانی مردم را نادان خطاب کنند
امروز مردم بفکر حفظ ارزش دارایی هاشون هستند چون به هیچ کس اعتماد ندارند
امروز ....
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
این نیز بگذرد
در تایید کامنت اصلی
| France |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
چقدر قشنگ
از همه مسئولین و دست اندر کاران ، بابت افزایش عزت مردم از طریق کاهش ارزش پول کمال تشکر را دارم !!!
دلار رو ۱۰۰ هزار تومن کنید،به جاش هر ماه یک کیسه ۱۰ کیلوگرمی برنج،یک قالب پنیر،یک شانه تخم‌مرغ و دو تا روغن به مردم به صورت مجانی بدهید.
این جوری مردم هم خوشحال‌تر هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
واقعا راهکار مناسبیه! دولت بشه بابای کشور، بنظرم هر چند وقت یه بار هم کمربند چرمش رو دربیاره یه دست کتکمون بزنه! نظرت چیه کاکو فرانسوی؟!ه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
عزیز من این داره از فیلتر شکنی استفاده می کنه که مثلا پرچم فرانسه رو نشون میده . خودش همین نزدیکا کنار خودت نشسته
لطفا در نظر بگیرید بیکارها و مددجویان و بیچاره هایی که فقط به آسمان چشم دارند
ترسو تر از تابناک وجود نداره که علاوه بر سانسور + - ها هم را حذف میکنه
تکرار میکنم بیایید به مردم کنسرت بدهیم خوب میشود.دل مردم را شاد کنید! اطلاعات مملکت را به خارجی ها بدهید در قالب پالرمو د fatf ولی اطلاعات را به دستگاه های داخلی ندهید که برای حذف یارانه و گرفتن مالیات از فراریان مالیاتی استفاده شود تا جلوی فرار 60 درصدی مالیاتی گرفته شود.این کارا حرام اسسسست! خوش باشید.تکرار کنید حالشو ببرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
اخخخخخخخخخ
وقتی نماینده های این مملکت از شفافیت فرارین مطمن باشین رانت و فساد حالا حالا ها از این منلکت نمیره
مسئولان قوای مقننه ، قضائیه ، مجریه ، لطفا در خانه هایتان بنشینید مردم حقوق شما را چندین برابر حقوق فعلی پرداخت میکنند خسته شدیم از این وضعیت ؟؟؟
دادن پول به جای کالا شدیدا اشتباه است مثلا دولت می تواند ۱۰ میلیون قوطی رب را به قیمت ۶ هزار تومان بخرد اما مردم باید ۱ قوطی را از مغازه محل ۱۸ هزار تومان بخرند و مابه التفاوت گیر واسطه ها می اید
وقتی روی موشک شعار مینویسن و میفرستن آسمون. باید به تبعاتش فکر میکردن
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
مشکل درشعارروی موشک نیست.مشکل دراینه که پس ازگذشت چهل سال ازانقلاب همچنان مساله اصلی درزندگی مامردم ، تامین نیازهای اولیست.یعنی هیچ کاری برای کاهش وابستگی به خارج نشده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
مشکل ما مسئولین بی تدبیرخودمون هست
بعد چهل سال ...بسته حمایتی؟!!
قرار بود هم دنیایمان آباد شود هم آخرتمان...
قراره با بسته حمایتی دنیامان آباد بشه؟؟!
کاش از اول میگفتین چطور میخاین آبادمان کنید تا با چشم باز تصمیم میگرفتیم
پاسخ ها
احسان
| France |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
دقیقا
امپراتوری سرزمین های سوخته به نظرم خیلی به اسم ایران میاد.
اصرار به اداره چند مستعمره بریتانیا را زمین گیر کرد ما هم باید درس بگیریم و سرزمین های سوخته رو رها کنیم که هیچی ازشون درنمیاد.
اگه بسته های حمایتی مث بسته های حمایتی باشه که غزه و عراق و یمن و.... میدن . وضعمون خوب میشه
پاسخ ها
احسان
| France |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
اونا که بسته نیست.غذای آماده بهشون میدن که تو زحمت نیفتن و پول نقد که بیان شهرهای مرزی ایرانو جارو کنن
اذعان مسولین به وجود افراد فاسد و رانت خوار در سیستم توزیع دولتی موید وجود درجه بالای فساد است. خوره فساد ایران را به نابودی کامل می‌کشاند و خیلی زود دیر میشود.
هرچند که همه می‌نالند، ولی باز ببینید ۲۲ بهمن چه تعداد شرکت می‌کنند و همین یعنی رضایت به وضع موجود. وقتی که تمام ارکان از دولت و مجلس و بقیه در این گرانی‌ها شریک جرمند، نمی‌توان میان دولت و حکومتو جدا کرد. التماس اندیشه!!!
پاسخ ها
حامد
| Germany |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
سلام. 22 بهمن یعنی آزادی از طاغوت. . آزادی از خودکامگی و شاهنشاهی. چه ربطی به گرونی داره. گرونی رو همین منتخبان ملت راه انداختن. به جای غرغر کردن وقت انتخابات با چشم باز رای بده. التماس اندیشه با بینش درست!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
حامد جان حلالت باشه شیری که خوردی
سلام
علت اصلی طلاق در ایران نوع نگاه جوانان به زندگی است
درسته که گفتن داشتن نگاه توحیدی شاید از نظر خیلی از جوانان مسخره باشه ولی واقعیت دارد جوانان ما همه چیز را مادیات دنبال می‌کنند و حلال تمام مشکلات را پول می دانند و تا تغییر بنیادی آین نوع نگاه در جامعه تغییر نکنند چیزی عوض نمی‌شود . در نگاه توحیدی انسان وظیفه کار کردن و نیکو بودن و ‌وهمه چیز را در راه خدا می خواهد .
البته این بحث مفصلی میطلبد جایش اینجا نیست . البته نمیتوان منکر ناهنجاری ها و بی عدالتی در جامعه شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
الان در این اشفته بازار رها شده ایم نه دینداران و نه دین به گرانی و تورم کار دارد و نه دولت و مجلس مردم در یک حیطه ای
مردم بسته نمی خواهند دولت باید به اندازه ی سقوط ارزش پول ملی حقوق ها را افزایش دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
چرا منفی و مثبتا برداشته شده؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
میشه بگی با کاهش درامد نفتی و مالیاتی از کجا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
رضا نکنه از جیب تو میخوان بدن
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
آقا رضا وقتی قیمت دلار از 50 دلار رسیده به 80 دلار ودلار رابه جای 3500 به قیمت 18000 می فروشند چطور میگی درآمدهای نفتی کاهش پیدا کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
فروش نفت کم شده ولی ارزش ریالی اون چندید برابر شده و از همون افزایش ریالی حقوق رو افزایش بدن
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
دقیقا از جیب من و همه می دهند
همون بهتر طلاق بگیریم تا با جنگ اعصاب و فقر شدید اعصاب همو خرد کنیم.
موضوعی که اهمیت داره پول ملی ماست که همینطور داره سقوط می کنه . وقتی رئیس بانک مرکزی می گه ارز ناموس بانک مرکزیه معلومه حال و روز پول ملی مون چی می شه . از دید شما ها پول ملی که ارزش نداره . پس چه اهمیتی داره که لحظه به لحظه سقوط کنه . در حالیکه از دید مردم پول ملی ناموس ملته . اقتدار ملته ....
باسلام و احترام متاسفانه یک نسل کشی نرم در ایران شکل گرفته دشمن در همین نزدیکی هاست. توجه نکنید 10 سال آینده علاوه بر مشکل کم آبی مشکل نیروی انسانی هم خواهیم داشت. کاش حداقل به عنوان یک ایرانی دلسوز که اول برای فرزندش و بعد برای هموطنانش نگران است نظرم را جدی بگیرید. سودجوئی ، تجمل گرائی و نفع شخصی اسلحه پرقدرت دشمن در این روزهاست باید کاری کرد وگرنه خود همین به اصطلاح اقازاده ها (ژن خوب ها) نیز در آینده روزگار خوشی نخواهند داشت.
سر ساقی سلامت ، امار طلاق صد برابر هم بشه این حضرات به فکر انقلابی گری خود هستند .
کارمند دولت به کنار
برای اون بیکار و گارگری که حقوقش رو ماه به ماه نمیدن چه کار میخواهید بکنید
دولت که رسما بی خیال ملت شده
یادتون انگار نیست ماهم رای داریم
تابناک چرا مثبت منفی رو برداشتی؟ اینجوری معلوم نمیشه که چقدر از ملت موافق یک نظر یا مخالف آن هستند؟ در ضمن تشکر از مسئولین که از صبر و نجابت این ملت سو استفاده می کنند...
از زمان افزایش قیمت ها، آمار طلاق گیرندگان از زندگی هم پنج برابر شده. ببین چقدر خبر فوت می شنویم این روزا.
تو این یک ماه فقط ده ها نفر از هنرمندای بسیار معروف از دنیا رفتن.
دولت در مسئله اقتصاد به بن بست واقعی خورده . تمام . تنها یک راه وجود داره آنهم خروج کشور از انزواست یعنی جام زهر . که اینهم با این لجبازی مسئولین امیدی به آن نیست .
یک نکته رو میخواستم عرض کنم و آن اینستکه آیا مردم فقیر فقط کارمندان و حقوق بگیرانند،درصد زیادی از مردم مستضعف جز اینها نیستند،و آرزو دارند کاش یه حقوقی داشتند،الان خانواده هایی که زن و مرد حقوق بگیرن بسیار راحت امورات خود را میگذرانن،نهادهایذحمایتی را برای مستمری اندک که بالای ده میلیون از آن و یارانه ارتزاق میکنند زیاد فرمایید ممنون تابناک اگر چاپ کنید
راست یا دروغش گردن راوی ٬ در جایی از قول اینشتین نوشته بودند:

انتظار نداشته باشید از قبل همان فضا و شرایطی که موجد گرفتاریتان شده است بتوانید راه حل را هم پیدا و پیاده کنید
لطفا مثبت ومنفی به نظرات را برگردانید جذابیت کا منت ها کلا از بین رفته است
روزها می گذرد و شما فقط فکر کنید! کاری انجام بدهید که دیگر زندگی خیلی ها دارد ویران می شود...................
مثبت منفیا رو چرا برداشتی تابناک؟ بد نیست توضیح بدید
. تورم افزایش یافته است. یعنی چه که با افزایش دستمزد تورم افزایش می یابد؟ این آقا هوشیار بوده وقتی این حرفها را می زده؟
از ایشان ممنونیم، اما راستش عباراتی چون (باید فکری اساسی کرد) و (مسئولین باید مشکلات مردم را حل کنند) و (باید با برنامه ریزی صحیح به مقابله با تحریمها بپردازیم) و ... از فرط تکراری و بی اثر بودن دیگر دارد خیلی خسته کننده میشود.
از ماست کر برماست
بجای این حرفها بهتر است اول یارانه نقدی پولداران گدا صفتی که هر ماه 45000 تومان وجه نقد از دولت بی تدبیر دریافت می کنند قطع شود . کجای دنیا به ثروتمندان مطابق فقرا یارانه نقدی می دهند؟
با اينكه همه حقوق بگيرها بدبخت شدند باز خوشا به حال كارمندها كه حقوقشون سر وقته
اكثر كارگرها تو اين چندماه حقوقي دريافت نكرده اند
هرگاه فقر إز يك در وارد شود إيمان إز در ديگر خارج مي شود
مفسدان و احتکار کنندگان و رانت خوران داخلی باید پاکسازی شوند و سپس باید بدون پیش شرط با امریکا مذاکره کرد یا صلح همیشگی یا نبردی پایانی تا اخرین نفر
اونهایی که دعوت به افزایش جمعیت میکردند حالا بیان توضیح بدهند چگونه می خواهند برای زندگی آنها برنامه ریزی کنند
مردم راتحقیرمیکنید،مملکت راخراب میکنید،خانواده هاراازهم می پاشید وجوانان را ناامید میکنید.باشما امیدی به فردا نیست.خدایاخودت نجاتمان بده.رجال که در کنج عافیت خفته اند.
اگر جلو صادرات را بگیرن با همین ارز ۸۰۰۰ تومان و۴۲۰۰ بازار متعادل می شود چون قاچاق کالای ارزان ودریافت دلار ازاد مشتری خیلی دارد .
بسته های حمایتی بخدا این دولت بر چه کشور حمایت می کند خجالت نمی کشند چند روز پیش بخدا بسته حمایتی بهزیستی دیدم جدم خجالت کشیدم طرف قراردادشان فروشگاه هی کروش و رفاه است یک بسته تخم مرغ 6 تایی 7هزار تومان می دهند بعد 30 هزار تومان به خانواده 3 نفری بروید خجالت بکشید
رانت که همه جا هست الان شرکت های دولتی ، شرکت های نیمه دولتی و شرکتهای خصوصی هیچکدام بدون رانت نمیتوانند دوام بیاورند و کار کنند این وضعیت دست پخت دولتها است و همه گرفتار این وضعیت هستند و همه از جیب مردم پرداخت میشود
مملکت نابود شده اقتصادمون نابود شده هیچ راهی وجود نداره. مجلس خواب قوه مجرییه با اون کلید تدبیرش که نگو رفته خواب زمستونی جزءدروغ چیزی نگفته .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
تبارک الله
لطفا ایکون مثبت و منفی ها رو برگردونید اونها بیانگر نظرات عمومی مردمند چه دلیلی برای حذفشون دارید
تابناک یه نظر سنجی از مردم در مورد افزایش حقوقا بزار و یه نظر سنجی در مورد گزاشتن مثبت و منفیها برای نظرات وخلاصه برا هر چی که واجبه هر هفته یه نظر سنجی بزار و جوریم تنظیمش کن که هر کس با یه ای پی فقط بتونه یه امتیاز بده اینجوری کسی هم نمی تونه به تو گیر بده .هر کیم اومد امتیاز بده ای پیش مال ایران بود قبول کن .بعضی سایتا حتی فحش و بد و بیراهم در نظراتشون هست و به نظر من این حق ملت هست که به یه نظر منفی یا مثبت بده
واقعا ازینهمه دارم احساس خفقان می کنم در این کشور
روحانی پس از5سال وعده دادن برای بهبود اقتصادی باوچود درآمد سرشار دولت میخواهد باصدقه دادن ملت شریف ایران راازگرسنگی نجات دهد وصرفا ازگرسنه مردن ملت جلوگیری نماید حیف 24میلیون رایی که به این شیخ ناکارآمد دادیم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
مثلا روحانی نمی امد به جاش آدام اسمیت میومد؟
خب چیکار کردید؟الان هم فقط حرف میزنید تا رای بیارید؟
من از مردم بیشتر می ترسم تا دولت . این مردم به هیچکی رحم ندارن .چرا اینطور شدن نمیدونم ولی این دو لت و این ملت به میاد مبارکشون باشه .اگه یه خونه بخرم خیالم راحت میشه و دیگه اصلا اخبارو نمی بینم بیرونم نمیرم مردمو نمی بینم
روحانی پس اتز5سال باوجود دوبرابرشدن قیمت نفت و آزادشدن 150میلیارددلارازاموال بلوکه شده وافزایش تولید سه میلیون بشکه ودرآمد نجومی ازفروش سکه ودلار جز خردکردن استخوانهای اقشارآسیب پذیر زیرفشاراقتصادی چه اقدام مثبتی داشته ترامپ 4میلیون شغل ایجاد کرده و درصد تورم وآماربی کاری را به حداقل رسانده
ملت زیرفشاراقتصادی کاردبه استخوانشان رسیده خصوصا کارمندان وبازنشستگان که اندک حقوق دریافتی کفاف هزینه هاتی سرسام آورزندگی رانمیدهد طلاق که سهلا است به مرزخ.ودکشی رسیده اند و روحانی دلش خوش است که اروپا از آمریکا در قضیه برجام حمایت نمیکند و با بازی کردن باکلمات ودریافت حقوق کلان خودش رافریب میدهد
روحانی بااین برنامه های اقتصادی غیرعقلانی میخواهدازطریق صدقه دادن ملت شریف ایران رابه ذلت وخفت وخواری بکشاند حتی در طول 8سال جنگ نمیز وضعیت اقتصادی اکگثریت ملت اینقدر وخیم نشده بود حتی در دوره 8ساله احمدی نژاد هم فشاراقتصادی تا این حد نبود
روحانی باعملکرد ناکارآمد تیر خلاص را برپیشانی کشور ورای ونظر واعتماد ملت وارد نمود وضرباتی دراین 5سال به کشوروملت واردنمود که آمریکا باهزینه چندین میلیارددلارنمیتوانست واردنماید
روحانی قصددارد درمدت باقیمانده عمر دولتش کرامت و عزت وشرف راهم با فشاراقتصادی کمرشکن بگیرد وبه ذلت وخفت وخواری بکشاند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
گل گفتی
بابرنامه های اقتصادی دولت روحانی که فشاراقتصادی امان اکثریت ملت رابریده طلاق که سهل است زندگی هم برای ملت دشواراست
دیشب گرسنه خوابیدم در خواب و بیداری لحظه ای حس کردم یکی از بزرگان درب خانه رو زد و قدری غذا پشت در گذاشت زهی خیال باطل
پاسخ ها
حامد
| Germany |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
سلام.
من نمیفهمم اونی که پول غذا نداره بخوره چطوری اینترنت میگیره میاد اینجا نظر میده! یه چیز بگید با عقل جور بیاد آخه عزیز من. درسته وضعیت افتضاحه ولی گمون نکنم گرسنه داشته باشیم تو مملکت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
پس فکر کردی اونائی که میان از پس مونده های غذا توی سطل زباله غذا میخورن ، شکمشون سیره؟؟؟؟؟
چرا همیشه از مشکلات کارمندان دولت بحث میشود چرااز بقیه مردم کارگران،رانندگان،دستفروشان،کشاورزان وبقیه افراد بیکارصحبتی نمی شود؟ مگر اینهاجزومردم نیستند .آیا این اقشاری که نام بردم یک سوم کارمندان در زنگی رفاه دارند. اگه اینطوریه هنگام رای گیری هم بگوید کار مندانتان بیایند ورای دهند.
دقیقا سیاست کره شمالی را در حال ادامه دادن هستیم به کمک کشور دوست وبرادر روسیه
پاسخ ها
نهادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
دوست عزیز ما بحثمون کل اقشار اسیب پذیر جامعه است حال چه دست فروش باشه چه کارگر
بیچاره مردم
پدرم کشاورزه. دو سال گذشته به جهت سرما کل درختان انار خشک شدند. هیچ محصولی نبود. باغ هزینه داشت. زندگی هزینه داشت. آن هم پیرمردی در سن 70 سالگی.
خواب راحت نداشته این دو سال. شاهدم. نه او که همه باغداران. باغشان را هم به دلیل خشکسالی کسی نخرید.
کجایی علی که به مالک گفتی باید اقشار فرودستی که درامدی ندارند را حمایت کنی.شاهد باش که به نام تو چه کردند با بندگان خدا!
لطفا حذف نکن اگر دین داری برای اگاهی از عدالت علی مسوولی منتشر کنی
امیدوارم خدا مسئولینی که باعث بوجود امدن این وضعیت شدند را بی عزت کند ...........شرمنده ورسوای دوعالم شوند ............
تحصیلاتم کارشناس ارشد رشته علوم پایه پزشکی و با رتبه زیر ۱۰۰ در کنکور ارشد، حقوق این ماهم در تهران یک میلیون و صد هزار تومان. متاهلم و توان پرداخت اجاره خانه را هم ندارم. اولین دعوا به خاطر درامد با همسرم داشتم.
حرف زدن و شعار دادن ممنوع
به نظر من بهترین حالت جبران از طریق افزایش حقوق حقوق بگیران (کارگران - کارمندان ) و افزایش یارانه از 45500به حداقل 100000 از محل افزایش ماب التفاوت قیمت ارز می باشد
هیچ گوش شنوایی نیست
علت علل این مصیبتها ساختاری است
تابناک چند باره دارم میگم واحد شسمارش انسان نفر است نه تن!!!!!!!
بسته حمایتیشونم حتما بین سی وپنج تاصدتومن چه دردی ازمادوا میکنه.
تابناک اگه کامنتهای مثبت و منفی رو باز نکنی مخاطبات از یک دهم هم کمتر میشه
من خودم فرداو پس فردا میام اگه باز نبود دیگه نمیام سایتت
دولت بی خیال همه چیز شده
بدترین دولت روی کار امده.
فقط کارمندای دولت ما چند میلیون بیمه شدگان تامین اجتماعی شاغل در بخش خصوصی با قراردادهای یک ماهه فقط موقع انتخابات دیده میشیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر