بازدید 3983

مغز کودکان پرخاشگر نشانگر دارد

کد خبر: ۸۳۷۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰ 29 September 2018

ایرنا نوشت: مطالعات محققان دانشگاه آیوا نشان می‌دهد با بررسی نوعی موج مغزی می‌توان خشونت و پرخاشگری در کودکان نوپا را شناسایی و قبل از تثبیت درمان کرد.

برخی از کودکان در مقابل کوچکترین محرک محیطی یا شخص مقابل واکنش خشن نشان می دهند و برخی دیگر به راحتی چشم پوشی می کنند. تفاوت رفتاری کاملا متضاد کودکان همیشه برای متخصصان جای پرسش بوده است.
محققان برای دستیابی به پاسخ، کودکان را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند مغز کودکان دارای نشانگری است که با میزان پرخاشگری کودک مرتبط است.
این مطالعه با بررسی نوعی موج مغزی کودکان دو و نیم تا سه و نیم ساله نشان می دهد کودکان نوپایی که قله های نوک تیز موج مغزی P3 در آنان کوچکتر است، هنگام مواجهه با یک عامل محرک خشونت بیشتری دارند در مقابل کودکانی که قله های بزرگتری دارد، آرام هستند. موج P3 بخشی از مجموعه ای از امواج مغزی است که هنگام مواجه شدن با تغیییرات محیطی تولید می شود.
محققان معتقدند با بررسی امواج مغزی کودکان نوپا می توان میزان پرخاشگری و خشونت آنان را بررسی کرد و از این طریق و قبل از ورود به بلوغ و بزرگسالی، رفتارهای خشونت آمیز اجتماعی را کنترل کرد. این مطالعه نشان می دهد درمان الگوهای پرخاشگری و خشونت در کودکان نوپا بسیار موثر تر و ساده تر از زمانی است که این رفتار در شخصیت فرد تثبیت شود.
نتایج این مطالعه در نشریه Journal of Child Psychology and Psychiatry منتشر شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر