بازدید 2223

ضرورت برخورد قوه قضاییه با دانه درشت‌های فساد اقتصادی

نماینده مردم سپیدان در مجلس گفت: قوه قضاییه برخورد با مفسدان اقتصادی و نفوذی‌ها را شدت بخشیده است و باید دانه درشت‌ها را نیز پای میز محاکمه بکشاند.
کد خبر: ۸۳۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱ 26 September 2018

سیدعلاءالدین خادم در نطق خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، ضمن تسلیت حمله تروریستی در اهواز به مردم خوزستان گفت: در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب قرار داریم؛ ۴۰ عددی معنادار و ۴۰ سالگی نشانه کمال و پختگی است. تجربه چهار دهه انقلاب نشان می‌دهد که نظام به آن حد از کمال رسیده که نه تنها توان مقابله و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان را دارد، بلکه در فرصت‌سازی از تهدیدها نیز می‌تواند دقیق و سنجیده عمل کند و ما از این تهدیدها عبور خواهیم کرد.

وی افزود: مایه نگرانی، تهدیدهای داخلی است. آفت‌هایی از درون درخت تنومند انقلاب را تهدید می‌کنند که فقر، بی‌عدالتی، فساد سیاسی و اقتصادی و نفوذ از جمله آنها است؛ این فقر و محرومیت مشکلی ریشه‌دار در تاریخ و جامعه است. مشکلات اقتصادی از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز وجود داشته است اما چگونه در هشت سال جنگ این مشکلات تحمل می‌شد و مردم از عمق جان دار و ندار خود را در طبق اخلاص تقدیم انقلاب و اسلام می‌کردند؟

نماینده مردم سپیدان در مجلس همچنین اظهار کرد: در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب ضرورت دارد هر چه زودتر رویه‌هایمان را بازنگری کرده و با ارزش‌ها و آرمان‌های اول انقلاب بسنجیم تا ببینیم چه جاهایی از مسیر را اشتباه رفته‌ایم.

خادم با اشاره به سخنی از حضرت علی (ع) گفت: اگر نمی‌توانیم رفاه راه در حد مطلوب برای مردم فراهم کنیم، باید حداقل زندگی خود را با مردم همسطح کنیم چرا که همرنگی حاکمان با مردم تحمل فقر را برای آن‌ها راحت‌تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با تهدیدهای داخلی، هیچ راهی جز آفت‌زدایی از تهدیدها نداریم، افزود: در این شرایط که مقام معظم رهبری مسئولیت تام و تمام را به سران سه قوه داده است ایجاب می‌کند ضمن هماهنگی و حمایت از دولت مردم نتیجه را احساس کنند اما اکنون احساس خوشایندی بین مردم نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه قوه قضاییه مقابله با مفسدان و نفوذی‌ها را شدت بخشیده، از این قوه خواستار شد که دانه درشت‌ها را نیز پای میز محاکمه بکشاند و گفت: این تنها راه اعتمادسازی در حامیان و صاحبان انقلاب است و یکی از راهکارهای مقابله با تهدیدهای داخلی است.

نماینده مردم سپیدان همچنین بیان کرد: آموزش و پرورش سازمانی بزرگ و تاثیرگذار در کشور و نظام است. توجه واقعی به کیفیت‌بخشی و بهبود نظام آموزشی و تامین معیشت فرهنگیان امری واجب و جزو تعهدات مجلس و دولت است که هم باید نظارت شود و هم حمایت همه‌جانبه صورت گیرد زیرا رشدیافتگی هر کشور به قدر رشد یافتگی تعلیم و تربیت آن کشور است و همه کسانی که دل در گروی نظام و انقلاب دارند باید در بهبود شرایط آموزش و پرورش اقدام نمایند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان سپیدان می‌تواند موجبات خودکفایی کشاورزی و دامداری را فراهم کند، گفت: توجه به زیرساخت‌های این بخش بخصوص در زمینه تامین آب که از ارکان اصلی کشاورزی است، اهمیت دارد. وزارت جهاد کشاورزی ملزم به فعالیت‌هایی از قبیل آبخیزداری و پوشش انهار و آبیاری نوین است و بایستی نسبت به ایجاد در راه‌اندازی زنجیره‌های تولید و ارائه الگوی کشت به صورت عملی اقدام و از گزارش غیراجرایی و غیرعملی خودداری کنند و هر گونه غفلت موجب کاهش تولید است. مسئولان مربوطه را تذکر می‌دهم تا در این راه تلاش جهادی کنند.

وی در پایان گفت: پرداخت تضمینی قیمت گندم نیز در سال جاری علی رغم تاکیدات قانونی با تاخیر انجام شده و حتی بعضی از مطالبات مردم هنوز پرداخت نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار