بازدید 1816

بررسی آسیب‌های جسمانی و روانی ازدواج دختران کمتر از ۱۳سال

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با تاکیدبراینکه قانون راهکار موثری برای ممانعت از ازدواج دختران کمتر از ۱۳ سال نیست به بررسی ابعاد مختلف این نوع ازدواج‌ها پرداخت.
کد خبر: ۸۳۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ 26 September 2018

محمد کاظمی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اهمیت بررسی طرح کودک همسری در قالب یک فوریتی که از سوی فراکسیون زنان مجلس پیشنهاد شده است، گفت: ازدواج دختران در سنین پایین مشکلات جسمانی و روانی جدی برای آنها به همراه دارد و سلامتشان را به خطر می‌اندازد، ضمن اینکه این طرح در جهت جلوگیری از آسیب به دخترانی ارائه شده است که با اجبار خانواده‌هایشان ازدواج می‌کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ابعاد حقوقی این طرح ادامه داد: اگر این طرح در قالب قانون هم تصویب شود، به این دلیل که ما به محاکم قضایی این مجوز را داده‌ایم تا بر اساس بررسی‌هایی که انجام می‌دهند، بتوانند به دختران کمتر از 13 سال هم اجازه ازدواج بدهند، خیلی اثرگذار نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در مورد راهکار کاهش میزان این نوع ازدواج‌ها در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون برای ممانعت از ازدواج دختران کمتر از 13 سال باید شرایط فرهنگی و اجتماعی را در کشور تقویت کرده و در این زمینه فرهنگسازی کنیم، چرا که ازدواج‌ زودهنگام اقدامی اجباری از سوی والدین است، بنابراین باید برای این بخش تدبیری بیندیشیم.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این طرح نسبتا خوبی است که امیدواریم در کمیسیون قضایی حقوقی هم به تصویب برسد، تاکید کرد: البته قطعا طرح کودک همسری که به حمایت از قشر آسیب‌پذیر جامعه برمی‌گردد، نه تنها در کمیسیون‌های تخصصی بلکه در صحن علنی مجلس هم به تصویب خواهد رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار