بازدید 2770

زمان پرداخت هزینه خوابگاه دانشجویان بی‌بضاعت

کد خبر: ۸۳۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ 26 September 2018

معاون دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: از دانشجویانی که شرایط مالی خوبی ندارند و شرایط بد مالی آنها برای دانشگاه محرز شده‌است، هزینه‌ای بابت خوابگاه گرفته نمی‌شود.

به گزارش آنا، غلامرضا زمانیان گفت: بر اساس مصوبه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، اجاره‌بهای خوابگاه‌ها باید در اول هر ترم و قبل از ورود دانشجو به خوابگاه به صورت نقدی پرداخت شود.

معاون دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: اما با این وجود در صورتی که دانشجو توان پرداخت اجاره خوابگاه را به صورت یک‌جا نداشته باشد به دانشجو فرصت داده می‌شود که در طی ترم این هزینه را به دانشگاه پرداخت‌کند. در واقع زمان پرداخت آن تا حدود ۱۲ بار تمدید می‌شود و تا زمانی که دانشجویان این هزینه را پرداخت نکرده‌باشند، قانون و مقررات برای آنها بر اساس ضوابط مشخص شده، اجرا می‌شود.

زمانیان اضافه کرد: بر اساس قانون تعدادی از دانشجویان که توان پرداخت اجاره بها را ندارند و جزء دانشجویان کم‌بضاعت به شمار می‌آیند، می‌توانند پس از فارغ التحصیلی و به صورت اقساط هزینه خوابگاه خود را پرداخت‌کنند. اما این در شرایطی است که ٩٠ درصد دانشجویان هزینه خوابگاه را پرداخت کرده و تنها١٠ درصد باقی مانده باشند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه هوای دانشجویان کم بضاعت را دارد، تصریح کرد: دانشگاه به هیچ عنوان از دانشجویان کم بضاعت که شرایط مالی آنها برای دانشگاه محرز شده‌است هزینه خوابگاه دریافت نمی‌کند. در ضمن هزینه اجاره خوابگاه‌ها نیز به صورت وام دانشحویی و یا تأمین تجهیزات برای دانشجویان، توسط صندوق رفاه به دانشگاه بر می‌گردد.

زمانیان در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر سالانه بیش از ١٠٠ دانشجو توسط دانشگاه سیستان و بلوچستان شناسایی می‌شوند که توان پرداخت اجاره‌بهای خود را ندارند و این افراد تحت پوشش صندوق رفاه قرار می‌گیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل