بازدید 1639

زنگنه: ترامپ نفت را گران کرد نه اوپک

وزیر نفت رئیس‌جمهور آمریکا و سیاستهای اخلالگرانه او را دلیل افزایش قیمت نفت و بی‌ثباتی این کالا در بازارهای جهانی دانست.
کد خبر: ۸۳۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ 26 September 2018

وزیر نفت رئیس‌جمهور آمریکا و سیاستهای اخلالگرانه او را دلیل افزایش قیمت نفت و بی‌ثباتی این کالا در بازارهای جهانی دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیژن زنگنه در حاشیه هیئت دولت با اشاره به اینکه اوپک با تمام توان و ظرفیت برای ایجاد ثبات در بازار نفت تلاش می‌کند،​ افزود: ترامپ درحال تلاش برای کاهش جدی سهم صادرات نفت ایران بدون افزایش قیمت،­ در بازار است که این اتفاق نخواهد افتاد.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت و ثبات بازار،​ باید آمریکا از دخالتهای بیجا و تنش‌زا در منطقه مهم خاورمیانه دست بردارد گفت: رئیس­­ جمهور این کشور نباید مانع تولید و صادرات ایران شود و این موضوعی است که مکرون در­ سخنان شب گذشته خود آن را بیان کرده است.

وزیر نفت با یادآوری اینکه اوپک در فعالیتهای خود،­ سازوکار ضمانتهای اجرایی ندارد ادامه داد: در حال حاضر هیچ‌کدام از تولیدکنندگان نفت،​ توان تولید بیشتر از حجم فعلی را ندارند و حرفهای مطرح‌شده بی‌اساس است.

زنگنه درباره­ تأثیر بیانیه 1+4 در صادرات نفت اضافه کرد: این بیانیه را باید هر دو طرف عملیاتی کنند و اراده سیاسی نیز در این موضوع وجود دارد و اروپایی‌ها برای انجام آن جدی هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر