بازدید 1433

تهدید ترکیه به گسترش مناطق تحت نفوذش در سوریه

آنکارا تهدید کرد، مناطق تحت کنترل خود در سوریه را گسترش می‌دهد.
کد خبر: ۸۳۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 26 September 2018

آنکارا تهدید کرد، مناطق تحت کنترل خود در سوریه را گسترش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، احتمال می‌رود با الحاق مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد به مناطق تحت کنترل ترکیه در سوریه، مناطق موجود در دست آنکارا گسترش یابد.

رسانه‌ها به نقل از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کردند: آنکارا قصد دارد در نزدیک‌ترین زمان ممکن تعداد مناطق امن در سوریه را افزایش دهد.

روزنامه روسی "نزاویسیمایا گازتا" نوشت: در صورتی که ترکیه مناطق تحت کنترل خود را با الحاق مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد به آن توسعه دهد، امکان آن وجود دارد که به مقابله به عربستان و امارات بپردازد. این دو کشور اخیرا نسبت به تحکیم موقعیت خود در شمال شرق سوریه ابراز آمادگی کرده بودند.

به نوشته این روزنامه، عربستان ماه میلادی گذشته حدود ۱۰۰ میلیون دلار برای تحقق ثبات در شمال سوریه از طریق بازسازی زیرساخت‌ها و ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت آوارگان اختصاص داده است و ثامر سبهان، وزیر عربستان در امور کشورهای حوزه خلیج فارس پس از آزادی شهر رقه از کنترل تروریست‌ها "برای آگاهی از اوضاع رقه در چارچوب بازگرداندن امنیت و ثبات به آن" به این شهر سفر کرد.

روزنامه روسی نوشت: به همین دلیل ممکن است عربستان در برابر حمله احتمالی نیروهای حامی ترکیه در ساحل شرقی رود فرات مقاومت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار