بازدید 13252

جزئیات بسته معیشتی خانوار

کد خبر: ۸۳۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 26 September 2018

یک مقام ارشد دولت جزئیات بسته معیشتی خانوار که در حال نهایی شدن است را تشریح کرد که بر اساس آن این بسته به خانوارهای با درآمد زیر سه میلیون تومان درآمد تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روند افزایش نرخ ارز از ماه‌های پایانی سال 96 شروع و بعد از گذشت 10 ماه همچنان این سیر صعودی ادامه دارد. از پیامدها و تبعات منفی نوسانات قیمت ارز فارغ از ابعاد اقتصادی و اثرات منفی روی تولید، کاهش قدرت خرید و کمتر از نصف شدن سبد معیشت خانوار به خصوص برای اقشار کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه است.

از ماه‌های اخیر مسئولان دولت به دنبال برنامه‌ریزی و ارائه مدل‌های مختلف برای جبران قدرت خرید و معیشت اقشار مختلف جامعه در قالب بسته حمایتی هستند.

در این باره نقل‌قول‌ها و شیوه‌های اجرایی متفاوتی مطرح شده است. در آخرین اظهارنظر سرپرست وزارت کار عنوان کرده است یکی از برنامه‌های دولت حفظ معیشت عام و خاص اقشار جامعه است و امروز (سه‌شنبه) با معاون اول رئیس جمهور جلسه داشتیم تا نحوه حمایت از گروه‌های ضعیف جامعه و دهک‌های پایین و همچنین تمام اقشار جامعه تعیین تکلیف شود.

در همین باره یک مقام ارشد دولت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به جزئیات آخرین مدل بررسی شده به منظور افزایش معیشت خانوارها اظهار داشت: تاکنون مدل‌های مختلفی بررسی شده، اما نتیجه‌بخش نبوده است. ‌آخرین شیوه و راهکاری که بررسی شد این بود که بتوانیم برای خانوارهایی که درآمد کمتر از 3 میلیون تومان دارند فکری بکنیم. این خانوارها بر اساس اطلاعات برآورد شده 9 تا 10 میلیون نفر هستند که با در نظر گرفتن بُعد خانوار 3.2 نفر حدود 30 میلیون نفر را دربرمی‌گیرد.

وی در مورد میزان پرداختی به خانوار گفت:‌ به طور متوسط صد هزار تومان برای خانوار در مقاطع مختلف در نظر گرفته خواهد شد.

این مقام ارشد دولت با بیان اینکه کل اعتبار پیش‌بینی شده برای افزایش قدرت خرید اقشار ضعیف 5 تا 6 هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: پیش‌بینی این است که بتوان در قالب کارت خرید نقدی اقدام کرد و احتمالاً 2 تا 5 بسته معیشتی در نظر بگیریم. اهداف مختلفی دنبال می‌شود تا علاوه بر رونق تولید کالاهای داخلی، بخشی از کاهش قدرت معیشت دهک‌های پایین جبران شود.

وی به جلسه اخیر با معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: سناریوی احتمالی بررسی شده و مسئولیت کار بر عهده وزارت رفاه است. افراد با بانک‌های اطلاعاتی غربالگری شده تا بتوانیم خانوارها را شناسایی کنیم. برای این منظور متوسط درآمد خانوار طی یک تا دو سال گذشته بررسی و در مورد آنها تصمیم‌‌گیری می‌شود.

این مقام ارشد دولت در مورد سناریوی افزایش 5 درصدی حقوق کارمندان افزود: این موضوع در اولویت بعدی قرار دارد، اما اگر کارمندی مشمول حقوق زیر 3 میلیون تومان باشد، می‌تواند از این بسته بهره‌مند شود.

به گزارش فارس، پیشتر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از حمایت معیشتی 40 میلیون نفر و آماده شدن بسته حمایتی خبر داده بود. در حال حاضر نیز برخی گزارش‌ها از توزیع بسته معیشتی در سطح شهرستان‌ها میان افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی (کمیته امداد و بهزیستی) حکایت دارد.

علاوه بر این موضوع نمایندگان تشکل‌های کارگری طی ماه‌های اخیر عنوان کرده‌اند قدرت خرید کارگران کاهش یافته و ضرورت دارد که حداقل 800 هزار تومان در قالب سبد معیشت برای آنها در نظر گرفته شود. در همین راستا برخی از آنها بیان می‌کنند منتظر برگزاری نشست جلسات شورای عالی کار برای تصمیم‌گیری در این باره هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۴
100 هزار تومان هر خانوار
واقعا با این تورم با 100 هزار تومان چه کاری میشه کرد
انصاف هم خوب چیزیه
ملت گدا کردید حلا دارید لطف میکنید!!!!!!!!!!!!
با حقوق یک ماه یک وزیر میشود هزار فقیر را سیراب کرد یا هزار زوج را به خانه بخت فرستاد و یا هزار شغل ایجاد کرد....
البته باید تعداد اعضای خانواده در نظر گرفته شود مثلا کسی که سه میلیون میگیرد و5 نفر عضو خانواده هستند چه کند
صد هزار تومان!!!! خیلی زیاد نیست.
بابا جون این وضع مملکت داری نیست یه نه به یه سری از باورهای غلط بگیم ومثل بقیه دنیا زندگی کنیم.
اقایان دولتیها و مجلسیها شماها اگر مدیریت بلد هستید و توانایی دارید لطفا قیمتها را به قیمتهای اول سال برگردانید که اگر اینکار را بکنید هم شاهکار کردهاید و هم نیازی به بسته حمایتی نیست و در غیر اینصورت مدیریت کار را به افراد صالح و کاردان و کار بلد تحویل بدهید تا مردم نفس راحتی بکشند !!!!!!!!
این تنها کار معقول و ممکن است .اگر دولت به جای این کار در وسوسه چاپ پول و پخش کردن آن بین مردم تحت عنوان افزایش حقوق و یارانه بیفتد قطعا به سرنوشت ونزوئلا دچار می شویم.
دست از سرمون بردارید تا با درد خودمون بمیریم اگه شما مال اداره مملکت بودید که وضعمون الان ایبن نبود
خودمونیم اگر قصد مساعدت به مردم دارید کار را عملیاتی کنید و دائم از سوی مسئولان خبر رسانی نکنید.وقتی انجام شد بگویید ما این کار را کردیم.در سال 89 یارانه ها را کسی خبر نداشت سریع کار را تمام کردند. یک دوره هم به همه جمعیت ایران غلائه بر یارانه ماهانه ، مبلغ 85000 تومان پرداخت شد.سهام عدالت اجرایی شد و در دولت نهم و دهم یک دوره سود آنرا پرداخت کردند. اگر قرار است معیشت مردم مدنظر باشد لطفا بجنبید
تخم مرغ گندیده مرغ یخی تاریخ گذشته گوشت یخی تاریخ گذشته برنج تایلندی نامرغوب این است بسته معیشتی آقایان به ملت بدبخت
حتماً این را هم به کسانی میدهید که هنوز یارانه می گیرند و آنهایی که با قول دولت و به صورت داوطلبانه از ثبت نام برای گرفتن یارانه انصراف دادند سرشان بی کلاه خواهد بود . ابتدای روی کار آمدن دولت آقای روحانی با اعلام دولت و حمایت و تبلیغ آقایان کارشناسان و علما و دیگران تعداد معدودی از مردم از جمله اینجانب از تبث نام مجدد برای گرفتن یارانه منصرف شدیم ولی دولت گفته های خود را ناگفته فرض کرد و هیچ اقدامی برای حذف دهک های مورد نظرش انجام نداد و فقط ماهایی که انصراف دادیم از گرفتن یارانه که حق طبیعی و مسلممان هم بود و انصافاً الآن به آن احتیاج هم داریم محرو ماندیم و اینمحرومیت همچنان ادامه دارد . یقیناً حالا که از گرفتن یارانه محرومیم حتماً از این بسته های حمایتی هم محروم خواهیم بود . آقایانی که با حرفهای خودشان ماها را به انصراف از یارانه تشویق کردند و بعداز آن پرونده را بستند بدانند کهما از حق خود نخواهیم گذشت و در آن دنیا از آنان مطالبه خواهیم کرد یا اینکه بیایند اعلام مجدد کنند تا ما هم بتوانیم حقوق خودمان را بگیریم .
روحانی . بدبخت شدیم . برو کنار
آخ جون.صد هزار تومن!!چقدر زیاد!نمیگید چه جوری خرجش کنیم!ذوق مرگ نشیم یهو
این سبد باید به همه تعلق گیرد. فشار گرانی و تورم حدود 300 درصدی در مواد غذایی و پوشاک و دیگر وسایل زندگی سبب شده که قدرت خرید همه به یک سوم کاهش یابد.
پاسخ ها
زنبورک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
بابا چی میگی روحانی گفت تورم تک رقمیه!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
واقعا شرمتان باد
طنز عجیبی است. پس من کارمند با 4 میلیون مرفه می باشم. اگر قرار است کمکی شود باید به همه کارمندان شود. این کارها چه معنایی دارد. حقوق ما در اصل یک چهارم شده است. کسی به داد ما برسد
کلا 80 میلیون نفر هستیم، به اذعان خودشون 30 میلیون نفر نیاز به کمک دارند، البته که رقم اقشار نیازمند خیلی بیشتر از این حرفاست.... واقعا چه کردید با این مردم نجیب.....
ما که بیکاریم.یارانمونم قطع کردن.ما باید چه کنیم با این گرونی و نداشتن خونه و کار؟ خدایا
حماقت در این قبیل تصمیم گیری ها تا کی ادامه خواهد داشت؟ معیشت یک امر دو طرفه است و درآمد و هزینه باید توأمان مد نظر قرار گیرند. ممکن است یک نفر درآمدش 4 میلیون تومان باشد اما هزینه های زندگی حداقلی اش خیلی بالاتر از 4 میلیون باشد (مثلاً به دلیل تعداد خانوار و تعداد محصل و دانشجو و یا بیمار در خانواده و اجاره خانه) ولی یک عروس و داماد درآمدشان کمتر از 3 میلیون باشد ولی نیاز مالی شان خیلی کمتر از خانواده اولی باشد. دعا کنید مسئولین مربوطه این موضوع را درک کنند.
بدبخت شدیم رفت ازین به بعد باید بریم تو کوچه بخوابیم ما مستاجرا.بسته رو می خوایم چکار البته شاید از کارتونش برا خودمون زیر انداز درست کنیم.
پاسخ ها
زنبورک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
ناراحت نباش جانم زندگی صدسال اولش سخته.
میخواید ما با فیشهای حقوقی بیام
کارگر 3 میلیون نمیگیره
مددجوی متاهل بهزیستی با 5 سر عائله هستم ، با اینهمه جار و جنجال فقط ( چهل هزار تومان ) کارتم را شارژ کرده اند!
بعضي ناراضي هستند كه اين صد هزار تومان كم است صبر كنيد تا ببينيد چه مواد بدرد نخوري را تحويل بدهند.
تمام این مشکلات از بی لیاقتی بعضی مدیران بی سواد ونفوذی نشات میگیره
واقعا واقعا جاي تأسف داره راست ميگن كارگر كه هر چندسالي هم نميتونه يك كيلو گوشت بخوره حداقل با اين صد هزارتومن با گوشت كيلويي65000 تومان و به قول خودشون خانواده 3/5 نفره ميتونن يك كيلو نيم گوشت نوش جان كنند.
بخوريد بياشاميد اسراف نكنيد.
خودتون راي داديد ديگه....
خانم آقا هيچ عزمي بر اصلاح نيست انگار دست خود آقايونه اين فشارها آخه مردم ما كه هميشه سيب زميني و گوجه ميخورن لامذهبا فهميدن اونم به نرخ دلار عرضه ميكنن
ماشاا... به اين دولتمرداي انقلابي درد كشيده.........
ببين مردم رو به چه روزي انداختين .
واقعا خجالت آوره ملت بدبخت باید تاوان زبان و عمل مسئولین نالایق را بدهند.
شما لطف کنین نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان را اجرایی کنین آنهایی که کمتر ار 3 میلیون دریافتی دارن واقعا زنگی براشون سخت شده با صد هزارتومن مشکلی حل نمیشه
در زمان استالین هم بسته هایی برای جنگزدگان داده میشد تا بلکه از گرسنگی نمیرند منتها گوشت ان بسته ها زیاد بود...
تا زمانی که بدید جون همه را دراوردید خب بدید دیگه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل