بازدید 1936

نوسان شاخص‌ها در بورس‌های آسیا

بورس های آسیایی با نوسان همراه شد به طوری شاخص نیکی ژاپن با رشد ۰.۲ درصدی، شاخص شانگهای چین نیز با افت ۰.۷ درصدی و شاخص اصلی بورس سیدنی استرالیا رشد ۰.۱ درصدی همراه شد.
کد خبر: ۸۳۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲ 26 September 2018

بورس های آسیایی با نوسان همراه شد به طوری شاخص نیکی ژاپن با رشد ۰.۲ درصدی، شاخص شانگهای چین نیز با افت ۰.۷ درصدی و شاخص اصلی بورس سیدنی استرالیا رشد ۰.۱ درصدی همراه شد.

به گزارش ایبِنا، بازارهای اروپایی در پی رشد چشمگیر قیمت کامودیتی ها در بازارهای جهانی، اغلب در مدار صعودی قرار گرفتند. افزایش قیمت کامودیتی ها در بازراهای جهانی موجب رشد شاخص های اروپایی شد در حالی که قیمت سهام شرکت تولید لباس نکست(Next) با اعلام پیش بینی سود، رشد بی نظیری را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، شاخص یورواستاکس با رشد ۰.۱ درصدی همراه شد و پس از بهبود نسبی در مقایسه با معاملات روزهای گذشته توانست با روند افزایشی همراه شود. قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی با رشد همراه شد و قیمت سهام شرکت بریتیش پترولیوم و شل نیز هر کدام به ترتیب با رشد ۰.۶ درصدی و ۰.۹ درصدی مواجه شدند.

در این بین قیمت سهام شرکت معدنی گلنکور نیز با رشد ۲.۴ درصدی روبرو شد. از سویی دیگر، در ادامه در بازارهای اروپایی، قیمت سهام شرکت دارویی نووارتیس با رشد ۰.۹ درصدی رو به رو شد در حالی که این شرکت روز گذشته نسبت به تعدیل دو هزار و ۲۰۰ نفر از کارکنان خود خبر داده بود تا بتواند از این طریق میزان سوددهی خود را افزایش دهد.

در این بازارهای این منطقه، شاخص فوتسی لندن ۰.۱ درصد رشد کرد، داکس آلمان و کک فرانسه هم با کاهش ۰.۲ درصدی روبرو شدند. اما در بازارهای آسیایی، روند حرکتی شاخص ها با ورود جنگ تجاری چین و آمریکا به فاز جدید و افزایش قیمت نفت و افزایش نسبی ریسک رشد اقتصاد جهانی با روند تعادلی همراه شد و نتوانست رشد چشمگیر و افت شدیدی را ثبت کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان