بازدید 11907

الجبیر: ایران دست تعامل ما را رد کرد

کد خبر: ۸۳۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰ 25 September 2018

وزیر خارجه عربستان در نشستی روز سه‌شنبه در یک سازمان لابی ضد ایرانی مدعی شد که ایران درخواست‌های ریاض برای تعامل را رد کرده است.

به گزارش فارس، «یوسف العتبیه»، سفیر امارات در واشنگتن، «برایان هوک»، دستیار ویژه وزیر خارجه آمریکا در امور ایران و «عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان روز سه‌شنبه در نشست یک لابی ضدایرانی درباره ایران شرکت کردند.

«عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان در نشست سالانه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» که وابسته به رژیم صهیونیستی است گفت: «هر بار دست تعامل [به سوی ایران] دراز کردیم، دستمان را رد کردند. دیگر بس است. باید با خشونت ایران مقابله کنیم.»

الجبیر که کشورش به دلیل همکاری با تروریست‌های القاعده در حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در مظان اتهام قرار دارد در این نشست ایران را به حمایت از القاعده متهم کرد.

«برایان هوک» هم در این نشست گفت که سیاست کاهش تحریم‌ها علیه ایران موثر واقع نشده و آمریکا اکنون کارزاری برای فشار بر این کشور ایجاد کرده است.

او مدعی شد «فرهنگ اهمال» باعث افزایش نفوذ ایران در منطقه شده است. او مدعی شد لبنان صحنه بازی ایران است و ادامه داد: «نمی‌توانیم اجازه دهیم ایران در یمن، عراق و سوریه لبنان‌سازی انجام دهد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان