بازدید 5877

روسیه 8 سامانه «اس-300» به سوریه منتقل می‌کند

کد خبر: ۸۳۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 25 September 2018

فارس نوشت: منابع روس اعلام کردند، روسیه ظرف 2 هفته آینده، 2 سری از مجموعه‌ سامانه‌های پدافند هوایی «اس-300» را به سوریه منتقل خواهد کرد، اما این تعداد در آینده افزایش خواهد یافت.

منابع روس امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند، روسیه 2 سری مجموعه سامانه پدافند هوایی «اس-300» طی دو هفته آینده به سوریه منتقل می‌کند.
بنا بر گزارش روزنامه «کامرسانت»، منابع مطلع در خصوص این موضوع گفته‌اند که این دو سری از سامانه‌های «اس-300» ظرف دو هفته آینده به سوریه منتقل شده و البته این تعداد در آینده افزایش نیز خواهد یافت.
این گزارش می‌افزاید، در نهایت با توجه به شرایطی که در منطقه به وقوع خواهد پیوست، روسیه تا حدود 8 مجموعه پدافند هوایی «اس-300» را در ساحل سوریه و در مرز با اردن، اراضی اشغالی فلسطین، لبنان و عراق مستقر خواهد کرد.
منابع روس گزارش کردند، به احتمال زیاد سامانه‌های پدافند هوایی که قرار است به سوریه منتقل شود، از نوع سامانه‌های «اس-300 پی ام» خواهد بود که از نوع اخیرا ارتقاء یافته مجموعه‌های «اس-300» است.
این گزارش می‌افزاید، سامانه‌های ارتقاء یافته «اس-300 پی ام» به موشک‌های «48N6DM» مجهز است، درست مشابه آنچه در سامانه «اس-400» مورد استفاده قرار گرفته است.
بنا بر این گزارش، ظاهرا نخستین مجموعه از سامانه‌های پدافند هوایی «اس-300 پی ام» که به سوریه منتقل خواهد شد، در منطقه «لاذقیه» مستقر می‌شود.
منطقه لاذقیه که قرار است نخستین مجموعه «اس-300» روسیه در آن مستقر شود، در هم‌جواری پایگاه هوایی روسیه در «الحمیمیم» واقع شده است که اهمیت ویژه‌ای برای حفظ امنیت ارتش روسیه دارد.
بر اساس این گزارش، نصب این سامانه در این منطقه، نفوذ هرگونه هواپیمای مهاجم، موشک کروز و هواپیمای بدون سرنشین از دریا به عمق سوریه را بسیار دشوار خواهد کرد.
بنا بر گزارش روزنامه «ایزوستیا»، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه دیروز (دوشنبه) انتقال سامانه‌های پدافند هوایی «اس-300» به سوریه و همچنین یک سری از اقدامات دیگر مسکو در پاسخ به سرنگونی هواپیمای «ایلوشن-20» روسیه در حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به «لاذقیه» را اعلام کرد.
بنا به گفته وزیر دفاع روسیه قرار است علاوه بر انتقال سامانه‌های پدافند هوایی «اس-300»، یک سری تجهیزات و جنگ‌افزارهای الکترونیکی به منظور کنترل و غیرقابل نفوذ کردن حریم هوایی سوریه و همچنین کور کردن تمام سامانه‌های ماهواره‌ای ناوبری و ارتباطی هواپیماهای نظامی که قصد حمله به سوریه داشته باشند نیز به سوریه انتقال داده شود.
روزنامه ایزوستیا صبح امروز گزارش کرد که ارتش روسیه شب گذشته با استفاده از یک فروند هواپیمای «ایلوشن-76» اولین محموله از تجهیزات جنگ‌افزاری الکترونیک را به روسیه منتقل کرده است.
برخی منابع گفته‌اند که احتمالا دو سامانه «Krasuha-4» و «R-330ZH» در مأموریت شب گذشته به پایگاه الحمیمیم سوریه منتقل شده است. این سامانه‌ها قادرند تا یک گنبد رادیوالکترونیکی غیرقابل نفوذ بر فراز سواحل سوریه و آبهای مجاور در دریای مدیترانه ایجاد کنند که محدوده‌ چند صد کیلومتری اطراف را پوشش می دهد.
وزارت دفاع روسیه علاوه بر این شواهدی را در خصوص نقش نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در ساقط شدن هواپیمای روس در سوریه و کشته شدن تمام خدمه آن منتشر کرده است. اطلاعات به دست آمده از رادار «اس-400» در پایگاه «الحمیمیم» تأیید می‌کند که جنگنده‌های اسرائیلی پس از سرنگونی هواپیمای شناسایی روسیه در سوریه همچنان در منطقه باقی مانده‌اند.
روزنامه «ایزوستیا» در گزارش خود تأکید کرد، در حال حاضر سامانه «اس-400» در سوریه مستقر است اما این مجموعه متعلق به نیروهای مسلح فدراسیون روسیه بوده و وظیفه اصلی آن حفاظت از پایگاه روسیه است و ظاهرا بنا به گزارش این منبع روس، استفاده از آن در حمله هوایی «اف-16» های رژیم صهیونیستی به تأسیسات نظامی سوریه به لحاظ سیاسی غیرقابل قبول بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر