بازدید 2897
۱
دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق مطرح کرد

دلایل کیفیت پایین کالای صادراتی به عراق

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به دخالت واسطه‌ها و حق‌العمل‌کاران در صادرات کالا به عراق گفت: این موضوع باعث شده تا کالای ایرانی با کیفیت کمتر و قیمت بالاتری به دست مصرف‌کننده عراقی برسد.
کد خبر: ۸۳۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱ 25 September 2018

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به دخالت واسطه‌ها و حق‌العمل‌کاران در صادرات کالا به عراق گفت: این موضوع باعث شده تا کالای ایرانی با کیفیت کمتر و قیمت بالاتری به دست مصرف‌کننده عراقی برسد.

به گزارش فارس، سید حمید حسینی امروز در همایش تجاری ایران و عراق با اشاره به نارضایتی عراقی‌ها از کیفیت کالاهای صادراتی ایران به عراق گفت: در این زمینه نشستی روز دوشنبه هفته آینده با اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود تا اختیاراتی به اتاق بازرگانی ایران و عراق اعطا  شود و براین اساس با همکاری اداره استاندارد ایران نظارت بر کیفیت کالاهای ایرانی در عراق را بر عهده بگیریم.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه فعلا شرکت‌های بازرسی بین‌المللی از طریق عراق بر کیفیت کالاهای صادراتی ایران نظارت می‌کنند ، افزود: اگر این شرکت‌های بین‌المللی به وظیفه خود به درستی عمل نمی‌کنند، ایران مقصر نیست، چرا که عراق به شرکت‌های استاندارد بین‌المللی ماموریت نظارت بر کالاهای صادراتی ایران را داده و نپذیرفته که استاندارد ایران کار نظارت را انجام دهد. 

وی اظهار داشت: ما اعتقاد داریم اگر این کار را به خود ما محول می‌کردید حتما نظارت بیشتری بر کیفیت کالاهای صادراتی ایران به عراق انجام می‌شد. 

حسینی با بیان اینکه یکی از شرکت‌های بازرسی بین‌المللی از نظارت بر کیفیت کالاهای ایرانی خودداری کرده است، بیان داشت: ما برای آن به دنبال جایگزین هستیم تا کار صادرات کالاهای ایرانی به عراق با مشکل مواجه نشود. 

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق اظهار داشت: یکی از دلالی کیفیت پایین کالاهای صادراتی ایران به عراق این است که تجار عراقی با مراجعه به واحدهای تولیدی ایران می‌خواهند اجناس را با کیفیت پایین و قیمت ارزان به آنها تحویل دهند. 

وی افزود: در حال حاضر تولید‌کنندگان کاشی در ایران هر کاشی را به قیمت یک دلار به خریداران عراقی می‌فروشند، اما با توجه به دخالت واسطه‌ها این کالا با قیمت 11 دلار در عراق به دست مصرف کننده می‌رسد. 

حسینی با بیان اینکه حق‌العمل‌کاران و واسطه‌ها به جای تجار، کالاهای ایرانی را به عراق صادر می‌کنند، گفت: این موضوعات باعث شده تا کالاهای ایرانی به قیمت منطقی به دست مصرف‌کننده نرسد، به عنوان مثال هر کیلو سیب‌زمینی در اردبیل به قیمت 1700 تومان به واسطه‌ها برای صادرات به عراق فروخته می‌شود، اما این محصول در نهایت به قیمت هر کیلو 10 هزار تومان به دست مصرف‌کننده عراقی می‌رسد.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق اظهار داشت: بنابراین لازم است با فعال شدن اتاق‌های بازرگانی دو کشور تجار واقعی میدان‌دار روابط تجاری بین دو کشور شوند و به این ترتیب کالای صادراتی به قیمت منطقی به دست مصرف کننده عراقی برسد. 

وی با اشاره به گسترش روابط تجاری ایران و عراق بیان داشت: بخشی از این موضوع به کاهش ارزش پول ملی و بخشی هم به دلیل ثبات حاکم بر وضعیت اقتصادی عراق و اقلیم کردستان عراق است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ساده اس
دلیلش اینه که کالاهای ایرانی بی کیفیتند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی