بازدید 1356

نرخ شیوع اعتیاد۵.۴درصد شد

کد خبر: ۸۳۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 25 September 2018
معاون درمان اعتیاد بهزیستی با اشاره به اعزام بیش از ۵هزار تیم‌ اجتماع محور و آموزش خانواده معتادان گفت: نرخ شیوع اعتیاد هم اکنون ۵.۴درصد شده است.

به گزارش فارس، فاطمه عباسی گفت: آسیبهای اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی وغیره در کشور شایع شده این درحالی است که اعتیاد مولد و محرکی برای سایر آسیب‌ها است به همین دلیل 5 هزار و 500 تیم سیار در قالب طرح اجتماع‌محور در محلات کشور مستقر شده‌اند تا پیشگیری اولیه از اعتیاد را انجام دهند.

وی ادامه داد: در پیشگیری اولیه رویکرد اجتماع‌محور را داریم که با استقرار تیم های مداخله گر به دنبال این هستیم تا خانواده معتادان را مورد آموزش و بحث کاهش آسیب قرار دهیم.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: سواد و آموزش افراد ساکن در این محلات ارتقا می یابد و در محلات 11 استان کشور از شیوع بالای اعتیاد در 500 محله جلوگیری کرده و برنامه مصون‌سازی و آگاهسازی خانواده‌ها را به صورت ویژه آغاز می کنیم.

عباسی افزود: نرخ شیوع اعتیاد در کشور 5.4 درصد است و بیش از 94.5 درصد جمعیت کشور سالم هستند و ما سعی می‌کنیم در کنار برنامه‌های درمان و دایر کردن مراکز اقامتی میان‌مدت و سرپایی به تعداد 2 هزار مرکز بحث سالم‌سازی افراد در معرض خطر اعتیاد را به خوبی انجام دهیم.

وی گفت: در کنار تصویب بودجه 22 میلیارد تومانی برای اعتیاد در بهزیستی، بخشی از اعتبارات ما با ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت کشور مشترک دیده شده که امیدواریم در بحث درمان از این منابع و اعتبارات بهره‌مند شویم.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی افزود: هر چند ما متولی سلامت اجتماعی هستیم ولی اگر سایر دستگاه‌ها یاریگر ما نباشند ما به تنهایی نمی‌توانیم بار سلامت جامعه را به دوش بکشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل