بازدید 2301

آخرین فرصت ثبت نام در طرح جریمه مشمولان غایب

کد خبر: ۸۳۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 25 September 2018

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا شرایط خروج از کشور مشمولان در ایام اربعین را اعلام کرد و گفت: طرح جریمه مشمولان با ۸ سال غیبت تا پایان امسال اجرا می شود.

به گزارش مهر، سردار بهرام نوروزی در نشست خبری با اشاره به حادثه تروریستی اهواز، یاد شهدای این حادثه را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه مشمولین خدمت سربازی در بازه های مختلف سنی و موقعیتی دغدغه های خاص خود را دارند، افزود: یکی از موارد مورد سوال مشمولین موضوع خروج از کشور به ویژه در ایام اربعین است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی با اشاره به تعویض کارت های پایان خدمت و معافی صادر شده از سال های ۶۲ تا ۹۰ خاطرنشان کرد: در این طرح تاکنون ۱۰ میلیون کارت بررسی و تعویض شده و افرادی که تاکنون مراجعه نکرده اند هر چه زودتر برای تعویض کارت خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مشمولان غایب هر چه زودتر برای تعیین تکلیف وضعیت غیبت خود مراجعه کنند، تاکید کرد: اگر مشمولی هشت سال غیبت داشته باشد می تواند تا پایان سال برای تعیین تکلیف و پرداخت جریمه خود اقدام کند.

سردار نوروزی ادامه داد: در قانون بودجه سال گذشته، این طرح تا پایان سال ۹۷ قابلیت اجرا دارد و اگر نیاز به تمدید وجود داشته باشد باید در مراجع ذیصلاح بررسی شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین گفت: سال گذشته برای نخستین بار ثبت نام اینترنتی از مشمولانی که متقاضی سفر به عتبات بودند انجام شد و امسال دانشجویان می توانند با مراجعه به نهاد رهبری یا بسیج دانشجویی و دریافت یک کد اختصاصی در سامانه ثبت نام کنند و با ودیعه گذاشتن مبلغ صد هزار تومان مجوز خروج از کشور برای اربعین و عتبات را دریافت کنند.

وی گفت: اگر فردی بخواهد بدون استفاده از نهاد رهبری و بسیج دانشجویی اقدام کند و خود ضامن خودش شود باید مبلغ سه میلیون تومان به عنوان ودیعه بگذارد که این مبلغ ۲۴ ساعت پس از بازگشت از سفر زیارتی به حساب فرد بازگردانده می شود.

سردار نوروزی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته هزار و ۸۸۴ مورد پرونده برای جعل کارت پایان خدمت یا معافیت تشکیل شده و این تعداد مواردی است که هیچ سابقه ای در سازمان وظیفه عمومی نداشته اند.

وی ادامه داد: با صدور کارت های جدید امکان جعل کارت وجود ندارد و متخلفان به سمت جعل مدارک همچون مدارک پزشکی رفته اند که این موارد هم در کمیسیون های تخصصی بررسی و تشخیص داده می شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به مقررات کسر خدمت برای ایثارگران گفت: به ازای هر درصد جانبازی ۱۲ روز کسر خدمت، به ازای هر ماه ایثارگری ۱۲ روز کسر خدمت و به ازای هر ماه آزادگی برای آزادگان عزیز ۱۲ روز کسر خدمت به فرزندان آنها تعلق می گیرد. البته قانون قبلی که بر اساس آن ۳۰ ماه خدمت در جبهه یا ۲۵ درصد جانبازی یا ۲۴ ماه آزادگی سبب معافیت فرزند می شد پابرجاست و همچنین افرادی که مجموع سوابق شان که به ۲۸ یا ۲۹ ماه می رسد تا سقف ۲۰ هزار نفر امکان ثبت نام و استفاده از مزایا را دارند که تاکنون ۸ هزار نفر ثبت نام کرده اند.

سردار نوروزی ادامه داد:برآوردها در خصوص تعداد ایثارگران متفاوت بود و ما سال گذشته ثبت نامی را از ایثارگران انجام دادیم که بر اساس آن حدود ۳۵۰ هزار نفر ثبت نام کردند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص شمول این مزایا برای فرزندان شهدا و ایثارگران مدافع حرم گفت: دستورالعمل زمان و مکان ایثارگری پیش از این صادر شده و بر اساس محل خدمت و زمان خدمت متفاوت است. دستورالعمل خاصی برای مدافعان حرم وجود ندارد و ستاد کل نیروهای مسلح حد و حدود و عملیات مورد نظر را مشخص کرده که چه کسانی شامل کسر خدمت می شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل