بازدید 1548

اگر بی‌برنامه باشیم، تحریم‌ها اثر می‌گذارد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر در داخل کشور بی‌برنامه باشیم، تحریم‌ها اثر می‌گذارد، گفت: تاثیر تحریم‌ها زمانی کمرنگ می‌شود که کشور دارای برنامه‌ای قوی و منظم بوده و قرارگاه راهبری و اقتصاد مقاومتی کشور منسجم، جهادی و انقلابی عمل کند.
کد خبر: ۸۳۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 24 September 2018

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر در داخل کشور بی‌برنامه باشیم، تحریم‌ها اثر می‌گذارد، گفت: تاثیر تحریم‌ها زمانی کمرنگ می‌شود که کشور دارای برنامه‌ای قوی و منظم بوده و قرارگاه راهبری و اقتصاد مقاومتی کشور منسجم، جهادی و انقلابی عمل کند.

محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل می‌کند، گفت: هنوز تحریم‌ها شروع نشده تبعات زیادی در جامعه ایجاد شده؛ چرا که تصمیم گیری به موقع نبوده و ارزیابی‌ها به صورت کارشناسانه نیست، ما باید از درون شکوفا شده و بتوانیم به مشکلات غلبه کنیم.

وی در خصوص شرایط فعلی اقتصادی کشور، اظهار کرد: شدت نوسانات ارزی باعث شده نوعی تزلزل در عرضه‌ی کالا به وجود بیاید و بازاریان نگران، کالا را عرضه نکنند که این عامل نیز موجب احتکار شده و تعادل بازار را بر هم می‌زند، به همین دلیل برخی از مسائل را باید به صورت ریشه‌ای حل کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به نبود امنیت روانی و ریالی در بازار، این عامل موجب شده تولیدکنندگان کالاهای خود را به موقع در بازار عرضه نکرده و با انگیزه‌هایی از جمله فروش کالای خود به قیمت بالا یا از دست ندادن سرمایه، شرایط فعلی را به وجود آورند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که طبق دستوری به بانک مرکزی ما به‌ التفاوت ارزی مواد اولیه و کالاها در گمرگ اخذ نمی‌شود، افزود: طی دوماه گذشته برخی از تولیدکنندگان مواد اولیه را در گمرک متوقف کرده‌اند؛ چرا که می‌خواستند ما به التفات ۲۸۰۰ تومانی خود را دریافت کنند در حالی که در طول این دوماه چندین تولیدی متوقف شده و متضرر شدند و به بازار لطمه وارد شده است.

وی ادامه داد: تصمیمات لحظه‌ای و عدم تصمیم گیری به موقع باعث شده شرایط فعلی در بازار حاکم شود.

وی عدم کنترل نقدینگی را نیز یکی دیگر از عوامل به وجود آمدن شرایط فعلی عنوان کرد و گفت: هنوز رئیس کل بانک مرکزی برنامه خود را برای کنترل نقدینگی اعلام نکرده است، در حال حاضر نقدینگی بسیار بالایی در دست افراد خاص جامعه وجود دارد این افراد پول خود را صرف خرید کالاهایی مانند سکه، ارز و مسکن کرده و سود می‌کنند.

سعیدی با تشریح راهکارهایی برای خروج از وضعیت نامطلوب فعلی اقتصادی، افزود: باید با برنامه‌ریزی نقدینگی به سمت تولید و ارائه‌ی خدمات هدایت شود که در این‌صورت بخش عمده‌ای از مشکلات فعلی حل می‌شود.

وی ادامه داد: باید تصمیمات و تدابیر به موقع، سریع، کارشناسانه، منطقی و مبتنی بر واقعیت جامعه اتخاذ و برنامه‌ای کامل برای مدیریت نقدینگی موجود تدوین شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که باید مشکلات واحدهای تولیدی در کشور را برای حمایت از تولید داخلی احصا کرده و راه حل مناسبی برای آن‌ها ارائه دهیم تا به مانع برنخورند، اظهار کرد: با رفع موانع تولیدکنندگان سطح اشتغال در جامعه افزایش می‌یابد، در حال حاضر تولیدات زیادی در داخل کشور انجام می شود و نیازی به واردات نداریم.

وی بیان کرد: در این موقعیت مردم نگران هستند ولی نگرانی دلیل براین نیست که برخی افراد کالاهای اساسی را به بازار عرضه نکنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر