بازدید 39838
هزار و سیصد و چهلمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

داعش فیلم حمله تروریستی به اهواز را منتشر کرد/صفحه اینستاگرام الاحوازیه هک شد!/کنایه اژه‌ای به احمدی‌نژاد/خروج ۲۲۰ میلیارد لیتر آب با هندوانه از کشور

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: سیدعلی خمینی از ایران هجرت کرد/هر سه گزینه شهرداری کرج از سوی وزارت کشور رد شدند/وزیر علوم محیط پادگانی در دانشگاه‌ها ایجاد کرده است/فعاليت‌های چراغ خاموش شهرداری تهران و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۳۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵ 24 September 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

داعش فیلم حمله تروریستی عناصر این گروه به اهواز را منتشر کرد

گروه تروریستی داعش یکشنبه شب با انتشار فیلمی از سه فرد ناشناس مدعی شد که آن ها حمله تروریستی روز گذشته در اهواز را انجام دادند. به گزارش خبرگزاری رویترز، این فیلم که در خبرگزاری اعماق داعش منتشر شده سه فرد ناشناس در داخل یک ماشین را نشان می دهد که مدعی است، در حال رفتن به محل رژه نظامی در اهواز هستند. بر اساس گزارش، در این فیلم دو نفر به زبان عربی صحبت می کنند و فرد سوم در حالی که به فارسی صحبت می کند، بیان می کند که نیروهای سپاه پاسداران هدف حمله آن ها است. در فیلم منتشر شده اشاره ای به این موضوع نشده است که رژه نیروهای مسلح در اهواز هدف عملیات تروریستی آن هاست. خبرگزاری الاعماق وابسته به گروه تروریستی - تکفیری داعش روز گذشته (شنبه) در فضای مجازی گزارش داد: داعش اعلام کرده که عناصر انتحاری این گروه تروریستی به تجمع نیروهای مسلح ایران در شهر اهواز در جنوب ایران حمله کرده اند. پیشتر گروهک تجزیه طلب «الاحواز» مسئولیت حمله تروریستی به مراسم رژه اهواز را بر عهده گرفته بود.

صفحه اینستاگرام الاحوازیه هک شد!

انتخاب نوشت: هکر ایرانی تلاش کرد با هک کردن صفحه رسمی اینستاگرام گروهک الاحوازیه از این گروهک تروریستی انتقام مجازی بگیردهکر ایرانی تلاش کرد با هک کردن صفحه رسمی اینستاگرام گروهک الاحوازیه از این گروهک تروریستی انتقام مجازی بگیرد.

سیدعلی خمینی از ایران هجرت کرد

حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی نوه حضرت امام خمینی(ره) به نجف اشرف هجرت کرد. حجت الاسلام نایینی از مدرسین حوزه با اعلام این خبر نوشت: هجرت برای همه ماهیتی انسان ساز دارد. به خصوص که به هم افزایی دو حوزه نجف اشرف و قم بیانجامد؛ ممکن است در هر یک از این دو حوزه بخشی از شخصیت یک طلبه شکل بگیرد. بخصوص الان که زمینه تدریس که رکن مهم طلبگی است در قم محدود شده نجف می تواند تکیه گاه خوبی برای مشتاقان تدریس شود. امروز حاج سید علی خمینی که در قم نیز مدرس سطح عالی بود به نجف اشرف مهاجرت کرد، شاید برای چند سال. امیدوارم در آن دیار شکوفاتر شود.

کنایه اژه‌ای به احمدی‌نژاد

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سؤال که احمدی نژاد اخیراً مدعی شده است که پولهایی که ادعا می‌شود گم شده است، بیایند از من بپرسند تا بگویم کجاست خندید و گفت: اگر کسی می‌داند بگوید! اگر کسی پولها را برداشته شاید خبر دارد کجاست. محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤالی در خصوص طولانی بودن برخی رسیدگی‌ها گفت: شناسایی و کارشناسی اموال گاه طول می‌کشد و کسی که کارشناسی به نفعش نباشد اعتراض می‌کند و این عمل تکرار می‌شود. او افزود: گاهی هم همه اموال ثبت نمی‌شود و قابل دسترسی نیست یا به نام بستگان ثبت شده است. نکته سوم هم که باید قانون اصلاح شود، این است که همه معاملات غیرمنقول رسمی ثبت نمی‌شود.

هر سه گزینه شهرداری کرج از سوی وزارت کشور رد شدند

عضو شورای شهر کرج با اشاره به موضوع انتخاب شهردار کرج و با بیان اینکه وزارت کشور به انتخاب اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم توجه کند گفت: اگر قرار باشد هر کسی که اعضای شورا به عنوان شهردار معرفی می‌کنند به هر دلیلی تأیید نشود پس دیگر بودن ما چه فایده دارد؟ محمد حسین خلیلی اردکانی در جلسه امروز یکشنبه، یکم مهرماه شورای شهر کرج با اشاره گره خوردن مسأله تأیید شهردار کرج اظهار کرد: شورای پنجم قبل از معرفی شفقی به عنوان شهردار، سه نفر دیگر را به عنوان گزینه مناسب برای تصدی صندلی شهرداری کرج معرفی کرده بود ولی هر سه آنها به دلایلی از سوی وزارت کشور تأیید نشدند.

وی ادامه داد: آخرین باری که اعضا شفقی را برای تصدی سمت شهرداری معرفی کردند بر این تصور بودند که هیچ مانعی برای تأیید او وجود ندارد و به زودی شهر صاحب شهردار می‌شود. خلیلی اردکانی افزود: شفقی از تمام فیلترهای نظارتی رد شده بود و حتی استاندارهم پذیرفته بود که با وجود نیاز به توانمندی او در فرمانداری کرج با وزیر کشور هماهنگی‌های لازم را به عمل بیاورد تا بالأخره شهردار کرج معرفی شود، ولی اینبار هم انتخاب اعضای شورای شهر نتیجه نداد.

درخواست جلسه تاج از اینفانتینو برای حل مشکل بازنشستگی

ایسنا نوشت: خبرهای رسیده از فدراسیون فوتبال، از تکاپوی مسئولان این فدراسیون حکایت دارد. مهدی تاج که پیش از این با طرح موضوع "جانبازی‌"‌اش خبرساز شده بود، این بار نیز در نامه‌ای به رئیس فیفا درخواست جلسه اضطراری کرده است. بر اساس اطلاعات واصله، این جلسه به تأیید دفتر اینفانتینو رسیده و قرار است رئیس فدراسیون فوتبال ایران ۹ اکتبر مصادف با ۱۷ مهر در مقرر فیفا با اینفانتینو دیدار کند. بلیت‌های رفت و برگشت این ملاقات نیز از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال ایران تهیه شده و قطعا اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، مهدی تاج در تاریخ مذکور با رئیس فیفا دیدار خواهد کرد، دیداری که کتبا از سوی فدراسیون فوتبال به فیفا اعلام و برگزاری جلسه با رئیس فیفا رسما درخواست شده است.

ممکن است برخی این سؤال را مطرح کنند که همزمان با اجرای " قانون منع به کارگیری بازنشستگان " در کشور، برگزاری این جلسه آن هم به درخواست ایران چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ آیا رئیس فدراسیون فوتبال ایران در دیدار با اینفانتینو به دنبال راهکاری برای دور زدن قوانین داخلی است؟ آیا تاج به پشتوانه فیفا می‌خواهد همچنان رئیس فدراسیون فوتبال باقی بماند؟ متأسفانه در فضایی که کشور در مشکلات اقتصادی و دغدغه‌های تحریم از سوی قدرت طلبان جهانی قرار دارد، طرح موضوعات و مواردی که منجر به دخالت نهادهای خارجی در امور ورزش ایران شود، می‌تواند به اعتبار و حیثیت ورزش و قطعا منافع ملی کشور خدشه وارد کند. موضوعی که به نظر می‌رسد مسئولان نظارتی، مقامات عالی ورزش کشور و مدیران دلسوز فوتبال باید برای آن چاره‌ای اندیشه کنند تا پیش از هر اتفاقی با تدبیر، مانع از احتمال تهدید یا تحریم فوتبال ایران و تکرار سناریوی تعلیق فوتبال کشور با دسیسه دخالت دولت در امور فوتبال شوند.

تتلو غیابی محاکمه می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا برای تتلو پرونده‌ای تشکیل شده است یا خیر گفت: مسائلی که فردی که گفتید مطرح کرده عنوان مجرمانه‌ای داشته و دادستان برای آنها پرونده تشکیل خواهد داد. محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤالی درباره صحبت‌های اخیر امیرحسین مقصودلو (تتلو) و اینکه آیا پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شده است؟ گفت: طبیعی است کسانی که این ور آب باشند یا آن ور آب و اقدام مجرمانه انجام بدهند قابل تعقیب است. در برخی از مسائلی که فردی که گفتید مطرح کرده عنوان مجرمانه‌ای داشته و دادستان برای آنها پرونده تشکیل خواهد داد و بصورت غیابی محاکمه می‌شود و اگر قاضی تشخیص دهد حکمش هم صادر می‌کند.

همکاری نکردن با FATF به معنای انزوای ایران است

حشمت الله فلاحت پیشه روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا درباره جلسه روز گذشته مجلس در خصوص لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم، گفت: جلسه دیروز که با حضور رئیس مجلس، وزیران اطلاعات و خارجه، رؤسای فراکسیون‌ها و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس برگزار شد، فضای غالب این بود که کنوانسیون های چهارگانه که مورد توصیه FATF هستند، آیا پذیرش آنها به ضرر یا سود کشور است؟ وی ادامه داد: آنچه که اکثر اعضا مطرح کردند این بود که نپذیرفتن CFT ضرر دارد، اما پذیرش آن ممکن است منافعی را عاید کشور کند و در واقع باید جلوی بهانه ای که وجود دارد را گرفت. فلاحت پیشه افزود: به هر حال همکاری نکردن با FATF به معنای انزوای کامل ایران است و کشورهای دیگر و دوست هم نمی توانند با ایران کار کنند.

سیف ممنوع الخروج است

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه از ممنوع الخروج بودن رئیس سابق بانک مرکزی خبر داد. اژه ای گفت: درباره موسسه سکه ثامن تا کنون ۶۰۰ نفر شکایت کردند اما نمی دانم چه مقدار از اموال شناسایی شده یا می‌شود. او همچنین افزود: درباره پرونده سیف رئیس سابق بانک مرکزی یک بار از وی تحقیق شده و اگر لازم باشد بار بعدی هم تحقیق می‌شود و پرونده هم در حال رسیدگی است زیرا متهمان دیگری از کارمندان بانک مرکزی و غیر بانک مرکزی دارد و پرونده در حال تحقیقات است و این فرد ممنوع الخروج است.

بازداشت شدگان تجمع روز جهانی زن تبرئه شدند

زهرا مینویی، وکیل مدافع تعدادی از زنان بازداشت شده در تجمع روز جهانی زن گفت: در تجمع اسفند 96 و در مقابل وزارت کار، 21 نفر از زنانی که در این تجمع حضور داشتند توسط پلیس دستگیر شدند و برای آنان پرونده قضایی تشکیل شد. در نهایت بر اساس حکمی که 31 تیر 97 ابلاغ شد، شعبه 1180 دادگاه کیفری دو استان تهران هر 21 متهم این پرونده را از اتهامات مطروحه در کیفرخواست تبرئه کرد. /ايرنا

خروج ۲۲۰ میلیارد لیتر آب با هندوانه از کشور

سالانه 3 میلیون و 813 هزار تن هندوانه در ایران تولید می شود. هندوانه محصولی آب بر است که برای تولید هر کیلو از آن 286 لیتر آب مصرف می شود. این رقم 286 لیتری، رقمی است که در سالهای اخیر با کاهش مصرف آب در تولید هندوانه کسب شده، و در واقع برای تولید هنوانه در ایران بسیار بیش از این در سال های اخیر آب مصرف شده است. طبق گزارش رسمی وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته "برای تولید یک کیلوگرم هندوانه در ایران 286 لیتر آب مصرف می‌شود که این رقم در مقایسه با سال 91 ، 37 درصد کاهش داشته است. " طبق گزارش ها سال گذشته بالغ بر ۷۸۰ هزار تن هندوانه به بیش از ۳۰ کشور جهان صادر کرده ایم، در واقع در سال گذشته که یکی از خشک ترین سالهای کشور بود، ۲۲۳. ۰۸ میلیارد لیتر آب به صورت مجازی و فقط در قالب هندوانه به خارج از کشور صادر کردیم. /تسنیم

ایران چقدر بدهی‌ خارجی دارد؟

براساس آخرین آمار بانک مرکزی، حجم بدهی‌های خارجی ایران در چهار ماه نخست امسال نسبت به ابتدای سال جاری با ۵. ۶درصد کاهش روبرو بوده است. میزان بدهی خارجی ایران در پایان تیرماه براساس سررسید اولیه بدهی‌ها ۱۰هزار و ۶۶۸میلیون دلار است. از این میزان ۶هزار و ۷۲۱میلیون دلار؛ بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و ۳هزار و ۹۴۶میلیون دلار؛ بدهی‌های کوتاه مدت است. این تعهدات بالفعل ایران بر مبنای یورو نیز رقمی بالغ بر ۹هزار و ۹۵میلیون یورو محاسبه شده که ۵هزار و ۷۳۰میلیون یورو از این میزان حجم بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و ۳هزار و ۳۶۴میلیون یورو حجم بدهی‌های کوتاه‌مدت است. / اقتصاد آنلاین

وزیر علوم محیط پادگانی در دانشگاه‌ها ایجاد کرده است

محمد کاظمی، نماینده ملایر در مجلس ایران، روز یکشنبه اول مهر (۲۳سپتامبر) در تذکری شفاهی خطاب به حسن روحانی از عملکرد منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری انتقاد کرد. او در بخشی از سخنانش گفت: «آقای رئیس جمهور همه می‌دانیم که وزیر علوم به واقع انتخاب شما نبوده و ناچارا باید به دستور کسانی که وی را راهی این وزارتخانه کرده‌اند عمل کند.» این نماینده مجلس، غلامی را به «ایجاد محیط پادگانی با همکاری برخی جریانات داخلی» و «عدم حمایت از دانشجویان بازداشت شده» متهم کرد. به گفته کاظمی، وزیر علوم رئیس دانشگاه ملایر را به دلیل عضویت در ستاد میرحسین موسوی عزل کرده است./خانه ملت

فعاليت‌های چراغ خاموش شهرداری تهران

علی اعطا در تذكر پيش از دستور خود گفت: اعضای شورا دسترسی به اطلاعات شهرداری ندارند و اين دسترسی منوط به اجازه است! به مكاتباتم در مورد عدم دسترسی به اطلاعات پاسخ ندادند! ما نيازمند اطلاعات و آمار هستيم اما امكان استفاده آنلاين و برخط برای اعضا محقق نيست. بايد شهرداری امكانات استفاده اعضا از اطلاعات را فراهم كند. /ایسنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۱۴
این هایی که این کار را کردن میخواستن اختلاف ایران و عربستان را بیشتر کنن که موفق شدن اگه یه درصد ممکن بود با وساطت اروپا مشکل یمن حل بشه و ایران عربستان به مصالح برسن با این کار اون یه درصدم نابود شد...!!!
حالا پیدا کن پرتقال فروشو ....دستهایی در کاره که جنگ ایران و عربستانو استارت بزنند..!!!
درود بر احمدی نژاد و یارانش ...
در اوج نابسامانی ارزی سیف زیر بار تصمیم غیرکارشناسی دولت مبنی بر یکسان سازی نرخ ارزی رفت که در عمل منجر به هرج و مرج شدید در بازار و ایجاد چند نرخی و رانت خواری گردید، این در حالی بود که وی در چند سال قبل یکسان سازی نرخ ارز را منوط به آرامش و ثبات کامل ارزی کرده بود. همین نشان می دهد که سیف هیچ مقاومتی در برابر اشتباهات دولت نداشته است....
عکس یادگاری را جلوی دوربین ها انداختن حالا غیابی محاکمه میشه ؟
ایران که با بحران آب روبرو است بزرگترین صادر کننده میوه منطقه هم هست با این مدیریتها به کجا میرسیم
تتلو واسه گرفتن اقامت این خوش رقصی ها را میکند.اما چوب دو سر نجس شده
ديگه اينم كارى داره؟! مگه نمى گن ٣ تاشون رو كشتن و يكى رو هم زنده گرفتن؟! خب چهره شون رو با ويديو تطبيق بدن!
جالبه. الان نرخ دلار و ارزهلی خارجی و طلا و سکه نرم نرم با رشد بیشتری داره افزایش پیدا میکنه و تورم چند صد درصد شده. اما انگار نه انگار
این حرفها که هندوانه اب زیاد مصرف می کنه رو معلوم نیست کی عنوان کرده.خیار هم نود درصدش آبه .پس اونم تولید نشه .یه باره بریم بمیریم تا اب مصرف نشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
هفتاد درصد بدن ما را هم آب تشکیل می ده. در این زمینه نظری کارشناسان نظری ندارند؟
در این شرایط امروزی چرا باید جهاد کشاورزی و سایر ارگانها اجازه کشت هندوانه بدهند؟؟ مگر ما نباید الگوی کشت اجباری داشته باشیم؟ مگر قوه قضائیه نباید بعنوان بازوی اجرایی عمل کند؟
برادر گرامی وخبرنگار محترم
من یک کارشناس آب هستم شما با کدام استدالال این قضیه رو اعلام میکنید که 220میلیون لیتر آب برای تولید 3میلیون تن هنداونه مصرف شده است این یک تحقیق اشتباه است کدام مزارع این حجم آب را دارد شما برو مزرعه ای که 100تن تولید کرده است ببین چقدر آب به این هنداوانه داده است .هندوانه در مناطق نیمه خشک وحتی خشک در منطقه مراوه تپه وکلاله استان گلستان بصورت دیم کشت می شود وحتی یک سی سی آب مصرف نمی شود چرا با این حرفها مردم را گمراه میکنید خواستید در خدمتم .
ممنوع الخروجی سیف چه دردی از مردم دوا می کند؟ اون موقعی که مجلس و قوه قضاییه باید ورود میکردند، وارد نشدند تا دلار 4200 به 15000 برسد!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
جالب است که شخص ممنوع الخروج ،مشاور اقتصادی رییس جمهور است !!!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان