بازدید 7139

آغاز رژه نیروهای مسلح در جوار حرم امام خمینی (ره)

کد خبر: ۸۳۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 22 September 2018

رژه بزرگ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همزمان با شروع سی و هشتمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس صبح امروز - شنبه - در جوار حرم مطهر و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این رژه بزرگ و منسجم با مشارکت یکان های منتخب نیروهای مسلح بصورت گسترده با شعار محوری «ما توانستیم» به صورت همزمان با محوریت ارتش جمهوری اسلامی ایران در تهران و رژه بزرگ دریایی با حضور 600 فروند از شناورهای متنوع سنگین، سبک و پرنده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، نیروی دریایی سپاه و نیروی انتظامی در بندرعباس و به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سایر استان های آغاز شده است.

این مراسم در تهران و در جوار حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و در سراسر کشور با حضور یکانهای نمونه پیاده و محمول ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج همچنین نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آغاز شده است.

نمایش گوشه هایی از روحیه سلحشوری، اقتدار، آمادگی و توانمندی نیروهای مسلح کشورمان، تحقق فعل توانستن و غلبه بر تحریم ها از محورهای اصلی برگزاری این رژه بزرگ و هماهنگ عنوان شده است.

در رژه امروز (شنبه) پیشاپیش رژه روندگان هیات های عزاداری نیروهای مسلح با تصاویر شهدای سالهای دفاع با احترام به سرور و سالار شهیدان در حال حرکتند و قرار است پس از آن نیز تعدادی از دستاوردهای نیروهای مسلح در حوزه های طراحی، تولید، بهینه سازی و بازسازی تجهیزات و ادوات دفاعی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند در معرض دید دوستان و دشمنان قرار بگیرد.

همچنین انجام رژه مشترک هوایی و دریایی نیروهای مسلح در بندرعباس با شرکت دهها فروند از جنگنده های نیروی هوایی ارتش و سپاه و بالگردهای نیروی دریایی همزمان با سایر شهرها نیز برگزار خواهد شد و رزمندگان نیروهای مسلح با اتحاد و انسجام و روحیه متعالی رزمی، عهد و میثاق دوباره ای با آرمانهای امام راحل ( ره ) و مقام معظم رهبری و امت شهید پرور ایران اسلامی برای دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهور ی اسلامی خواهند داشت.

قرار است در این رژه جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش از جمله آخرین نمونه تانک ذوالفقار تجهیز شده به پیشرفته ترین سامانه های زرهی دنیا، سامانه پدافند هوایی خودکششی چرخدار مجهز به توپ 57 میلیمتری دولول، سداد 23(توپ 23 میلیمتری اتوماسیون و استابلیزر شده)، منصوب بر خودروی تاکتیکی، ذوالفقار3 خودروی شناسایی اسکورپین مجهز به سامانه استابلیزر و کنترل آتش بومی،

تیربار نواخت بالای 6 لول کالیبر 50 محرم منصوب بر روی خودروی شنیدار سیار، تک تیرانداز شاهر، تیربار نواخت بالا اخگر منصوب بر خودروی رنجر، خودروی تحقیقاتی شهرام با قابلیت آشکارسازی نوین هسته ای، شیمیایی و میکروبی، لانچر موشک انداز سهند 3، خودروی مین ریز، نفربر چرخدار حیدر 6 و راکت انداز فجر 5 نیز از مقابل جایگاه ویژه و کلام الله مجید عبور کنند.

در مراسم رژه امروز (شنبه 31 شهریور 1397) نیروهای مسلح وابستگان نظامی دهها کشور خارجی حضور خواهند داشت و همچنین صدها خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی مراسم با شکوه رژه را مخابره می کنند.
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در جمع نیروهای مسلح در تهران نیز شروع شده است و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در رژه دریایی نیروهای مسلح در بندرعباس سخنرانی می کند.

در این مراسم شماری از فرماندهان عالی رتبه نیروهای نظامی و انتظامی از جمله سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری؛ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر ستاد سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ ستاد امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین و سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی حضور دارند.

در مراسم رژه نیروهای مسلح همانند سال های پیش مردم نیز حضور یافته اند که باعث دلگرمی فرزندانشان در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

امسال 31 شهریور نخستین روز از هفته دفاع مقدس به نام « صلابت، سلحشوری نیروهای مسلح و صنعت دفاعی» نامگذاری شده است.

31 شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران در تقویم رسمی کشور به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار