بازدید 2848

دبستان‌های کشور شکوفه‌باران شد

کد خبر: ۸۳۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰ 22 September 2018

دبستان‌های کشور امروز شاهد حضور نوآموزان کلاس اولی هستند که وارد دوره رسمی آموزش می‌شوند.

به گزارش فارس، سال تحصیلی جدید کلاس اولی‌ها که از آنها با عنوان «شکوفه‌ها» یاد می‌شود برای آشنایی بیشتر آنها با محیط مدرسه و معلم خود، از امروز آغاز شد.

در سال تحصیلی جدید حدود یک میلیون و ۴۳۶ هزار کلاس اولی، وارد دوره رسمی آموزش می‌شوند و طعم شیرین کسب دانش را می‌چشند.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: «امسال یک میلیون و ۴۳۶ هزار دانش آموز کلاس اولی (شکوفه‌های) و حدود یک میلیون نوآموز پیش‌دبستانی (غنچه‌ها) به مدرسه می‌روند».

وی با اشاره به توصیه به مدیران مدارس مبنی بر اینکه مراسم شکوفه‌ها کمتر از یک ساعت باشد، افزود: «با توجه به اینکه نوآموزان و نونهالان سن کمی دارند و اولین روز مدرسه را تجربه می‌کنند و نباید خسته شوند، بهتر است مراسم ورود کلاس اولی‌ها کوتاه باشد».

کلاس اولی‌ها امروز با پدر یا مادر و حتی برخی با هر دو والدین خود به مدرسه آمدند و مورد استقبال گرم کادر مدرسه قرار گرفته‌اند؛ در هر مدرسه نیز متناسب با شرایط و در نظر گرفتن ایام محرم، برنامه ویژه‌ای برای این نوآموزان پیش‌بینی شده است.

البته امسال به دلیل همزمانی آغاز سال تحصیلی با ایام محرم، برخی مدارس، مراسم کلاس اولی‌ها را در نیمه شهریورماه یعنی قبل از شروع سال تحصیلی برگزار کردند و امروز برنامه‌ای نداشتند.

از فردا نیز سال تحصیلی در تمام مدارس کشور برگزار می‌شود و حدود ۱۴ میلیون دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیل را آغاز می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان