بازدید 3138

توزیع لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان کم بضاعت

کد خبر: ۸۳۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 21 September 2018

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور از توزیع بسته‌های لوازم التحریر به ارزش ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان بین دانش‌آموزان کم بضاعت تحت پوشش این سازمان در طرح « لبخند مهر» خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی کوزه‌گر با بیان اینکه سازمان بهزیستی در مجموع ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مددجو را تحت پوشش دارد، گفت: این افراد به طور مستقیم از سازمان بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند و حدودا شامل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار هستند. غیر از حدود ۳۵ هزار دانش‌آموزی که مستقیم در خانه‌های بهزیستی سکونت دارند، تعداد بسیار زیاد دیگری از کودکان در خانه و در کنار خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند و خانواده ‌هایشان تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و مستمری می‌گیرند.

وی در ادامه افزود: همانطور که می‌دانید مبلغ مستمری تکافوی زندگی روزمره مددجویان را نمی‌دهد. به همین دلیل به ویژه در آستانه مهر ماه و آغاز سال تحصیلی، باید کاری کنیم تا زمانیکه این دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند، نسبت به سایر همکلاسی‌هایشان احساس کمبود و ضعفی نداشته باشند. سازمان بهزیستی تلاش کرده تا در حد توانش به این دانش‌آموزان کمک کند و در عین حال می‌تواند کمک‌های مردمی را نیز به دست نیازمندان برساند.

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی اظهار کرد: توصیه ما این است که اگر مردم می‌توانند به دیگران کمک کنند، در درجه اول این کمک را به خویشاوندانشان بدهند. در درجه دوم نیز اگر فکر می‌کنند نیازمندی در بین همسایگان و هم محلی‌هایشان وجود دارد، به آنها کمک کنند. در مرحله سوم نیز اگر نتوانستند به نزدیکانشان کمک کنند، سازمان بهزیستی در تمام شهرها، شهرستان‌ها و استان‌ها در خدمت آنهاست تا کمک‌هایشان را جمع‌آوری کند و اقلام و لوازم‌التحریر را به دست دانش‌آموزان نیازمند به ویژه در شهرهای کمتر برخوردار برساند.

کوزه‌گر با بیان اینکه پیش‌بینی کردیم در طرح «لبخند مهر» برای هر دانش‌آموز بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارتومان لوازم التحریر خریداری و تحویل داده شود، گفت: تفاوت سازمان بهزیستی با دیگر نهادهای حمایتی این است که کار متمرکز کمتری انجام می‌دهد و ادارات آن در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها خدمات خود را ارائه می‌دهند. به همین دلیل فرایند توزیع لوازم التحریر از سوی ادارات بهزیستی در شهرستان‌ها در حال انجام است و تا اول مهر بخش اعظمی از کمک‌ها توزیع می‌شود، اما نهادهای دیگر به شکل کشوری این کار را انجام می‌دهند. آنچه به شکل متمرکز به دست سازمان بهزیستی برسد نیز به نسبت تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش تخصیص می‌یابد.

وی درباره نحوه توزیع لوازم التحریر به دانش‌آموزان نیز توضیح داد: دانش‌آموزانی که به شکل مستقیم در مراکز بهزیستی ساکن هستند این اقلام بینشان توزیع می‌شود اما دانش‌آموزان نیازمندی که مستقیم تحت پوشش نیستند، لازم نیست به سازمان بهزیستی مراجعه کنند بلکه بهزیستی با ادارات آموزش و پرورش هر استان در ارتباط است و آنها دانش‌آموزان نیازمند را شناسایی می‌کنند و به شکل نامحسوس لوازم التحریر را در اختیارشان قرار می دهد.

رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور درباره روش‌های دریافت کمک‌های مردمی نیز توضیح داد: خیرین می‌توانند از طریق کد دستوری # ۳۰۰ * ۷۳۳ * ، نرم افزار سکه و شماره حساب ۹۰۱۹۰ بانک ملت شعبه دکتر قریب کمک‌های نقدی خود را واریز کنند. خیران همچنین می‌توانند از طریق شماره تماس ۶۶۷۶۲۰۴۸ نیز کمک‌های غیر نقدی خود را اهداء کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی