بازدید 4189
۲

چرا فدراسیون امارات کی‌روش را دوماهه برکنار کرد؟

کد خبر: ۸۳۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹ 16 September 2018

سرمربی پرتغالی که طی هشت سال اخیر تیم ملی ایران را به بالاترین سطح فنی در قاره برساند و دو دوره به جام جهانی برده است، حالا با خشم مدیران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مواجه شده و از او بد می گویند.

به گزارش تابناک ورزشی، در تازه ترین موارد از این دست مصطفوی جملاتی را از قول رییس فدراسیون فوتبال امارات به زبان آورده که البته مشخص نیست این حرفها در کجا مطرح شده و چقدر صحت داشته باشد. مصطفوی گفت: یک بار یوسف سرکال رئیس فدراسیون فوتبال امارات در جلسه‌ای به من گفت که نتوانستیم کی‌روش را 2 ماه بیشتر در کشورمان نگه داریم و پولش را دادیم تا برود. چون کار‌هایی که در ایران می‌‌کند را در امارات هم انجام می‌داده و برای همین ردش کردند.

داریوش مصطفوی راجع به کی‌روش و اینکه این مربی بدون اینکه قرارداد داشته باشد تیم ملی را تمرین می‌دهد اما پیش از این حاضر نشده بود در قرعه کشی جام ملت‌ها حضور پیدا کند، گفت: کی‌روش یکی از معروف‌ترین افرادی است که وارد فوتبال ما شده اما این مربی از زمانی که جام جهانی تمام شده تا همین امروز به دنبال تیم بوده است. کی‌روش از لحاظ اخلاقی «غُد» است و کسی را قبول ندارد و همیشه می‌خواهد مدیریت بالا دستش را تضعیف کند و جای آنها بنشیند.

کی‌روش تیم پیدا نکرده و الان مجبور است در ایران باشد

وی عنوان کرد: اینکه کی‌روش بدون قرارداد و بدون اینکه پول گرفته باشد به ایران آمده و گفته به دلیل اوضاع بد اجتماعی و اقتصادی ایران, فقط بهانه است. کی‌روش تیم پیدا نکرده و الان هم بدون تیم است. مجبور است به ایران آمده و مطمئن باشید برای اینکه الان در تیم حضور دارد, پولش را می‌گیرد و به دلار هم می‌گیرد. او باید تحت نظر فدراسیون باشد, هرچند این روند تا حدی درست و مصاحبه‌های او کمتر شده اما بازهم کی‌روش اخلاق‌های قدیمی‌اش را دارد.

کی‌روش گران‌ترین مربی دنیاست و سر ما کلاه گذاشت

مصطفوی در رابطه با اینکه کی‌روش پنجمین مربی‌ گران‌قیمت جام جهانی 2018 بوده و بعد از 8 سال حضور در ایران, قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را با عنوان یک رویا یاد می‌کند, گفت: شما حساب و کتاب کنید از روزی که کی‌روش به ایران آمده چقدر برای اردو‌ها و کار‌های شخصی و سفر‌هایش هزینه شده است. سفر‌هایی که به بهانه بازدید از فیفا و AFC با پرواز فرست کلاس و با هتل‌های پنج ستاره انجام شده که هزینه‌ آنها را فدراسیون پرداخت کرده است. کی‌روش گران‌ترن مربی دنیاست و حرف کسی که می‌گوید او پنجمین مربی گران‌قیمت است را قبول ندارم. اگر همه هزینه‌های او را حساب کنیم, او گران‌ترین مربی است اما زمانی که حرف از نتیجه‌گیری پیش می‌آید, کی‌روش از رویا حرف می‌زند.

وی ادامه داد: کسانی که سر این مملکت کلاه گذاشتند, همان‌‌هایی هستند که کی‌روش را به ایران آوردند. باید تحقیق شود که اینها چه قصدی داشتند. مگر می‌شود قراردادی به این سنگینی را به زبان انگلیسی نوشت؟  قرارداد باید به زبان فارسی باشد و طوری تنظیم شود که کی‌روش در اختیار فوتبال ما باشد نه اینکه فوتبال ایران در اختیار او باشد که متاسفانه برای این ما مورد دوم رخ داده است.

جایگاه کی‌روش در قرارداد باید سرمربی باشد نه وزیر ورزش

مصطفوی راجع به اینکه برای قرارداد جدید کی‌روش می‌توان چه پیشنهاداتی به فدراسیون داد, گفت: الان پیشنهاد من اثر بخش نیست و زمانی کاربرد دارد که در زمان عقد قرارداد حضور داشته باشم. باید در قرارداد جایگاه کی‌روش به عنوان سرمربی نوشته شود و نه وزیر ورزش. تا الان که سرمان کلاه رفته است!

کی‌روش در دنیا جایگاهی ندارد و با هر پیشنهادی در ایران می‌ماند

وی افزود: الان احساس می‌کنم که کی‌روش با هر پیشنهادی می‌ماند و جایی نمی‌رود چون جایگاهی در دنیا ندارد و جایی هم ندارد که برود. بحث فنی کی‌روش مطرح نیست, از نظر اجتماعی او تیپی دارد که دنبال مسائل مالی است. ما مربیان خارجی زیادی دیده‌ایم. ویرا را دیده‌ایم که تیم‌مان را با ماهی 5 هزار دلار به جام جهانی 98 برد و خیلی بهتر از کی‌روش برای فوتبال ما کار کرد هرچند برخی‌ها با او مشکل داشتند. باید بگویم که ما هرچه چوب می‌خوریم از خودمان می‌خوریم.

نمی‌شود که یک خارجی سر همه کلاه بگذارد و در آخر محبوب‌ترین آدم کشور شود

پیشکسوت فوتبال ایران اضافه کرد: اینکه نمی‌شود یک خارجی بیاید و سر همه را کلاه بگذارد و در آخر هم بخواهد محبوب‌ترین آدم کشور شود. این مسائل در دنیا نایاب است و فقط سر ما ایرانی‌ها کلاه می‌رود. همانطور که کمیته اخلاق باید روی سرمربی, بازیکنان و مدیران باشگاه‌ها نظارت کند, باید روی کی‌روش هم نظارت داشته باشد. کسی تافته جدا بافته نیست؛ البته ممکن است در قراردادی انگلیسی‌زبانی که نوشته شده این موارد وارد شده باشد که هیچ‌کس اجازه دخالت نداشته باشد. باید مشخص شود در این 8 سال کی‌روش چقدر مرخصی رفته و چقدر هزینه شخصی کرده است.

 این پیشکسوت فوتبال گفت: کی‌روش از نظر هزینه‌ای خلاف کرده است مثل همین بحث مسافرت‌ها اما اگر خداداد عزیزی یک اعتراض به داور کند یا با هواداران به مشکل بخورد کاری می‌کنیم که دیگر نتواند حتی از خانه بیرون بیاید. از ماست که بر ماست. سؤالم این است, آیا تا حالا در ورزشگاه‌ها عیله کی‌روش شعار داده شده؟ ما اجنبی‌پرست هستیم و آن وقت آدمی مثل کی‌روش می‌آید سرمان کلاه می‌گذارد و می‌رود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
این یه نفرم تو ایران داره درست کار می کنه یه عده مثل شماها ..................... نمی گذارید
همون امسال خداداد عزیزی و مایلی کهن باید مربی باشند تا ما پیشرفت کنیم . اما نه تو فوتبال تو هجوگری . یه زمین تمرین استاندارد ندارید و انتظار دارید قهرمان دنیا بشین .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار