بازدید 5392
۳

توقف پرداخت وام به دانشجویان دکتری با چراغ خاموش؟! +تکذیب

فارغ از مشکلاتی که برای دانشجویان مقطع دکتری با توقف این طرح ایجاد می‌شود انتقادات و سوالات بسیاری به دلایل عدم اجرای این قرارداد مطرح است. نخستین انتقادی که به توقف پرداخت تسهیلات به دانشجویان دکتری در این بانک وارد می‌شود این است که چرا بی سروصدا و بدون انتشار خبر یا اطلاع رسانی؟
کد خبر: ۸۳۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵ 17 September 2018

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برکنار شد

در حالی که براساس بخشنامه ۳۴۸۵ صندوق رفاه دانشجویان، بانک "توسعه تعاون" موظف شده است که به دانشجویان دکتری در حین تحصیل، تسهیلات ماهانه، ویژه و پایان نامه پرداخت کند، اما خبر‌ها حاکی از آن است که این بانک به بهانه اتمام زمان قرارداد از ارایه خدمات سرباز می‌زند.

به گزارش «تابناک»، بر اساس قراردادی که در خردادماه سال گذشته بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید، دانشجویان دکتری برخی دانشگاه‌ها و پژوهشگا‌های علمی می‌توانستند به صورت ماهانه ۷۰۰ هزار تومان را دریافت کنند که این مبلغ هرسه ماه به حساب دانشجو واریز می‌شد.

پرداخت تسهیلات به دانشجویان دکتری تنها به این وام ماهانه محدود نمی‌شد و یک نوع وام دیگر با نام ویژه هم در مفاد این قرارداد گنجانده شده بود که تنها به دانشجویان روزانه اختصاص می‌یافت که مبلغ آن ۱۵ میلیون تومان بود و امکان افزایش مبلغ هم وجود داشت، وام پایان نامه هم به دانشجویانی تعلق می‌گرفت که پایان نامه آن‌ها تقاضا محور و کاربردی بود.

حال در شرایطی که اجرای این قرارداد می‌توانست تاحدودی به بهبود وضعیت زندگی و معاش دانشجویان مقطع دکتری کمک کند و برخی گره‌های مالی آن‌ها را باز کند، پرداخت این وام‌ها در ابتدای کار و پس از گذشت یکسال، متوقف شد.

به عبارت دیگر توقف پرداخت تسهیلات به دانشجویان دکتری در شرایطی انجام می‌شود که برخی از دانشجویان این مقطع، به تامین بخشی از هزینه‌های خود با پرداخت این نوع وام‌ها امیدوار بودند و حتی بر دریافت این مبالغ هم حساب باز کرده بودند، اما با توقف این طرح برنامه‌های آن‌ها با مشکل مواجه می‌شود.
 
تکمیلی: توقف پرداخت تسهیلات صحت ندارد و تکذیب می‌شود
 
به رغم آنکه برخی گزارش ها حکایت از توقف پرداخت تسهیلات دانشجویی وفق امضای تفاهم نامه میان صندوق رفاه دانشجویان و بانک توسعه تعاون داشت، مسئولان صندوق یاد شده این موضوع را تکذیب کرده و از تداوم پرداخت این تسهیلات خبر دادند.
 
علاوه بر این، یکی از مسئولان بانک توسعه تعاون ضمن تکذیب صدور دستوری مبنی بر توقف پرداخت تسهیلات یاد شده، از حساسیت زیاد این موضوع برای مسئولان بانک خبر داد و گفت: پیرو انتشار گزارش هایی مبنی بر توقف پرداخت تسهیلات ویژه دانشجویی، طی نامه‌ای ویژه بار دیگر اهمیت این تسهیلات را به همکاران یادآور شدیم و از ایشان خواستیم تا نهایت همراهی را با متقاضیان این تسهیلات که از قشر تحصیلکرده و فرهیخته جامعه هستند به عمل آورند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
این را بگذارید در کنار دانشجویان پزشکی که در کنار تحصیل حقوق هم دریافت می کنند.
فقط این مورد نیست الان برای تحصیل در دانشگاه های درجه چندم خارج برای کسانی که دانشگاه های برتر کشور قبول نشده اند، ارز دانشجویی میدهند و تا 31 شهریور ارز پرداخت میشد اما از ابتدای شهریور پرونده جدیدی برای فرصت مطالعاتی بررسی نمیشود. چندین نفر از دانشجوهای شریف و تهران امسال و سال آینده تحصیل داخل را رها میکنند و از کشور خارج میشوند. نشانه هایش هم در حال بروز است ...
هیچ امیدی به ساختار مدیریت کشور نیست !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل