بازدید 1951
اقتصاد در گذر زمان

از برگزاری دوره نخست انتخابات مجلس تا خبر سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و پنجمین روز شهریور ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۳۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 16 September 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و پنجمین روز شهریور ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

25 شهریور 1285، پس از صدور فرمان مشروطيت و تصميم‏ گيري درباره تاسيس مجلس شوراي ملي، در این روز دوره نخست انتخابات مجلس در تهران و سراسر كشور برگزار شد.

25 شهریور 1332، هندرسن به دولت ايران اطلاع داد طرح جديدي براي حل مسئله نفت تهيه شده كه در آن تقاضاي غرامت از ايران حذف شده است.

25 شهریور 1336، کارخانه قند آبکوه در شهر آبکوه مشهد مورد بهره ‌برداری قرار گرفت.

25 شهریور 1365، روزنامه «كريستين ساينس مانيتور» چاپ آمريكا نوشت بهاي جهاني نفت در جبهه جنگ ايران و عراق رقم مي خورد و اين رزمندگان ايراني هستند كه كنترل بهاي نفت را در اختيار دارند.

25 شهریور 1388، محمد رضا رحیمی معاون اول رییس ‌جمهور، با صدور دستورالعملی خطاب به پنج وزارتخانه و نیز بانک مرکزی و معاونت برنامه ‌ریزی نهاد ریاست ‌جمهوری، تکالیف جدیدی را برای این دستگاه ‌ها در جهت تسریع ساخت مسکن مهر ابلاغ کرد.

25 شهریور 1391، دولت آمریکا، معافیت ژاپن و ۱۰ کشور اروپایی از تحریم نفتی ایران را برای شش ماه دیگر تمدید کرد؛ مهلتی که پس از معافیت شش ماهه نخست این ۱۱ کشور (از اسفند سال ۹۰)، مجموع معافیت آنها از تحریم نفت ایران را به یک سال رساند.

25 شهریور 1392، با حکم دادگاه اروپا، تحریم‌ های یکجانبه علیه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ۱۷ شرکت دیگر باطل شد.

25 شهریور 1394، در خبری اعلام شد، مجموع اوراق مشارکت منتشر شد‌ه در سال ۱۳۹۳ به ‌میزان ۳۲. ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

25 شهریور 1396، رجب طیب اردوغان، رئیس ‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که روز چهارم اکتبر(۱۲ مهرماه) در چارچوب سفری رسمی عازم تهران می‌ شود و با مقامات ارشد ‌جمهوری اسلامی ایران دیدار و مذاکره می‌ کند. اردوغان تاکید کرد: در این سفر، کمیسیون اقتصادی راهبردی مشترک ایران و ترکیه برگزار می ‌شود.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان