بازدید 1852

نگرانی ائمه جمعه از مبارزه با فرهنگ حسینی در آذربایجان

تعدادی از ائمه جمعه نگرانی خود از مبارزه با فرهنگ حسینی در آذربایجان اعلام کرد.
کد خبر: ۸۳۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ 15 September 2018

به گزارش تابناک، تعدادی از ائمه جمعه نگرانی خود از مبارزه با فرهنگ حسینی در آذربایجان اعلام کرد.


1- آیت الله صدیقی امام‌جمعه موقت تهران :

به دولت آذربایجان توصیه می‌کنم به عزاداران حسین(ع) مدارا کنند. به این دل‌های پر عشق فشار نیاورند که موجب ناراحتی می‌شود. عاشورا قابل تعطیل نیست و در کشورهای کفر، مثل آمریکا هم با آزادی، دسته‌ها راه می‌افتد. چرا مردم آذربایجان از این نعمت محروم باشند؟ امیدواریم دولت آذربایجان، با مردم خودشان در مسیر امام حسین کنار بیایند.


2- حجت الاسلام حاج آقا قریشی امام جمعه ارومیه:

دکتر قریشی در ادامه خطبه دوم ضمن اظهار تأسف نسبت به ممانعت از عزاداری مردم در بعضی از کشورها گفت: متأسفانه در بعضی از کشورهای مسلمان و شیعه دولت ها نسبت به عزاداری مردم در ایام محرم ممانعت نشان می دهند، این دولت ها اشتباه می کنند.

وی ادامه داد: مسئولین این کشورها باید با مردم همراهی کنند و برای امام حسین عزاداری نمایند، هیچ کس نمی تواند در مقابل عزاداری امام حسین بایستد چرا که قبلاً نیز افراد زیادی خواسته اند جلوی عزاداری ها را بگیرند.

وی افزود: قبر امام حسین را چندین بار تخریب کرده اند و زمین آن را پر از آب کرده و آن را شخم زده اند حتی دست افرادی را که به زیارت امام حسین می رفتند قطع می کردند اما نتوانستند جلوی نهضت و عزاداری امام حسین را بگیرند چرا که اراده خداوند این را خواسته که نهضت اباعبدالله دنیا را تسخیر کند.

وی در ادامه گفت: لذا من به آن مسئولانی که در بعضی از کشورها از عزاداری امام حسین ممانعت می کنند توصیه می کنم که به جای ممانعت، با مردم همراهی نمایند و از عزاداری حضرت کسب فیض نمایند.

3- آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل:

شعار امسال ما حسینیان آذری، شعار ماندگار حسین بن علی یعنی “ولکم فیّ اسوه” است .
وی اظهار داشت: حسین (ع) سه پیام مهم دارد:
اول: لزوم رهبریت صالح
دوم: مبارزه با ظلم و استبداد تا آخرین قربانی و آخرین قطره خون
حضرت در این باره می گویند که من با طاغوت بیعت نکردم و شما هم باید با طاغوت بیعت نکنید.
سوم: عدم پذیرش ذلت و زورگویی و عزیزماندن و لو تمام عزیزان از دست برود و فشار از حد بگذرد و کل دنیا بر علیه حسین باشند.

حضرت آیت الله عاملی درادامه بیان نمودند : آذری های جهان در هرکجا هستند باید عزیز باشند و با عزت زندگی کنند و با عزت بمیرند و ذلت را به زندگی خود راه ندهند و عملا بگویند “هیهات منا الذله” وافزودند زمامداران خود سر دنیا از این سه پیام به شدت می ترسند ، آنها از حسین، نهضت حسینی، دستگاه حسین، عزاداری برای حسین و از حسینیه ها و اجتماعات حسینی می ترسند ما باید این سه پیام را به دنیا مخابره کنیم. روز تاسوعا و عاشورا تمام آذری های جهان مراسمات باشکوهی برگزار نمایند .

وی ادامه داد: عزاداری از شعائر است و ما شعیره پنهان نداریم اگر حاکم قلعه را ببندد و داخل قلعه نماز جمعه بخواند بعضی از فقها می گویند باطل است چون پنهان کاری با شعیره بودن نماز جمعه سازگار نیست و ما وظیفه داریم شعائر الهی را زنده نگه داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل