بازدید 12232
۱

ویشکا آسایش: ترجیح‌می‌دهم دیگر با تلویزیون کار نکنم

کد خبر: ۸۳۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 15 September 2018

جمعی از بازیگران و عوامل سریال «دیوار به دیوار ۲» از دریافت نکردن دستمزدهایشان پس از شش ماه از پخش سریال و پاسخگو نبودن تهیه کننده و سازمان صداوسیما گلایه کردند.

به گزارش مهر، سریال های مختلفی در یک سال اخیر در تلویزیون ساخته شده و یا در حال ساخت است که هنوز دستمزد عوامل آنها پرداخت نشده است و یا قسط ها با تاخیر پرداخت می شود. در برخی از این سریال ها تهیه کننده همچنان پیگیر حقوق بازیگران و عوامل است و عوامل می دانند که تهیه کننده پولی ندارد اما در برخی موارد نیز نه تنها تهیه کننده پاسخگو نیست بلکه بازیگر و عوامل نمی دانند برای پیگیری حقوق خود باید به چه کسی مراجعه کنند که از جمله این آثار فصل دوم «دیوار به دیوار» به کارگردانی سامان مقدم و تهیه کنندگی حمید رحیمی نادی است که نوروز ۹۷ روی آنتن شبکه سه سیما رفت و حالا بعد از ۶ ماه بعضی از عوامل سریال می گویند قسط های آخر این پروژه را دریافت نکرده اند.

در گفت‌و‌گویی با برخی از عوامل سریال درباره دستمزدهای پرداخت نشده شان صحبت کردیم.

ویشکا آسایش بازیگر سینما درباره تعویق شش ماهه در پرداخت دستمزد خود و دیگر عوامل سریال «دیوار به دیوار ۲» گفت: حدود شش ماه است که پول من و بقیه عوامل سریال پرداخت نشده است.

وی تاکید کرد: دستمزد ۴۰ روز آخر تولید توسط تهیه‌کننده این سریال حمید رحیمی نادی پرداخت نشده است و آقای رحیمی‌نادی نه تلفنش را جواب می‌دهد و نه می‌توانیم او را ببینیم فقط می‌دانیم که در حال ساخت برنامه «برنده باش» است که در زمان تصویربرداری «دیوار به دیوار ۲» مراحل پیش تولید این برنامه را انجام می‌داد.

بازیگر فیلم «نهنگ عنبر» با اشاره به پیگیری های دستمزد خود از صداوسیما عنوان کرد: با سازمان صدا و سیما هم صحبت کردیم که به ما گفتند بودجه سریال را به طور کامل به رحیمی‌نادی پرداخت کرده اند و مسئولیتی در قبال بدهی ها ندارند.

وی با اشاره به واکنش صداوسیما تصریح کرد: تهیه کننده از طرف سازمان به ما معرفی شد و ما فکر می کردیم سازمان از او حمایت می‌کند و او تهیه‌کننده امین سازمان است. متاسفانه سازمان صدا و سیما هیچ مسئولیتی قبول نمی‌کند و ما نمی‌دانیم که چه باید بکنیم. جدا از کاهش ارزش پول، این موضوع که حتی نمی‌دانیم می‌توانیم به پول خود برسیم یا خیر، برایمان معضل بزرگی شده است.

وی ضمن گلایه از سازمان صدا و سیما گفت: اگر سازمانی با این عظمت زورش به آقای رحیمی نادی نمی‌رسد ما چه باید کنیم؟ چه ضمانتی وجود دارد که باز هم در تلویزیون، یک تهیه‌کننده دیگر چنین رفتاری با عواملش نداشته باشد. من فقط می‌دانستم که او تهیه‌کننده چند قسمت از برنامه «دورهمی» بوده است و هیچ شناختی از او نداشتم و به اعتماد قرارداد سازمان صدا و سیما در این سریال حضور یافتم و با این اوصاف ترجیح می‌دهم که دیگر با تلویزیون کار نکنم.

آسایش در پایان بیان کرد: در قرارداد بندی وجود دارد که در صورت اختلاف بین طرفین، مجری طرح می‌تواند حَکَم باشد در صورتی که اسمی از مجری طرح نه در تیتراژ و نه در قراردادها وجود ندارد. تنها خواسته من این است که یک نفر در سازمان صدا و سیما پاسخگو باشد چراکه احساس می کنیم حق و حقوقمان برای هیچ‌کس ارزشی ندارد.

من ضمانت کردم که سریال به آنتن برسد

همچنین فرهاد آییش دیگر بازیگر این سریال در سخنانی عنوان کرد: من هم مثل بقیه همکارانم در سریال «دیوار به دیوار ۲» با تهیه‌کننده این پروژه مشکل مالی پیدا کردم با این تفاوت که من احساس دوستی با رحیمی نادی داشتم و روز آخر فیلمبرداری که چند تن از بازیگران به دلیل تاخیر پرداخت‌ها حاضر نبودند جلوی دوربین بروند من وساطت کردم و از آنها خواستم که پروژه را به پایان برسانیم.

بازیگر «دیوار به دیوار» اضافه کرد: من دوست دارم حرف‌هایم را رو در رو و مستقیم بزنم تا اینکه معضلی را مطبوعاتی کنم اما طی این ۶ ماه بارها برای رحیمی نادی پیام گذاشتم و جوابی دریافت نکردم به همین دلیل تصمیم گرفتم از طریق قانونی پیگیری کنم و این مشکل را با رسانه‌ها هم در میان گذاشتم.

وی اظهار کرد: جدا از جواب ندادن رحیمی نادی نسبت به دستمزدها، سازمان صدا و سیما هم برای دریافت مطالبات با ما همکاری نداشته و اعلام کرده است که با تهیه‌کننده پروژه تسویه حساب کرده‌ است.

آییش در پایان عنوان کرد: پیش از این هم مواردی بوده که تهیه‌کننده دیگری پول عوامل پروژه را نداده و با این وجود باز هم در سازمان صداوسیما کار می‌کند. من بیشتر از پولی که طلب دارم، از رفتار این نوع تهیه‌کننده‌ها و سازمان صدا و سیما با هنرمندان و عوامل سریال‌ها ناراحتم.

حسن زارعی از دیگر بازیگران این سریال نیز در گفت و گوی کوتاهی با بیان اینکه او هم دستمزد خود را به طور کامل دریافت نکرده است، اظهار کرد: متاسفانه معلوم نیست کدام بخش در صداوسیما بابت این معوقات مقصر است و از چه کسی باید دستمزد خود را پیگیری کنیم.

این مشکلات باعث می شود بچه ها دیگر با سازمان کار نکنند

خشایار الوند نویسنده سریال «دیوار به دیوار ۲» نیز از پرداخت نشدن بخشی از دستمزد خود خبر داد و گفت: توقع ما از سازمان صداوسیما این است که به مشکلات رسیدگی کند. درست است که ما به طور مستقیم با سازمان قرارداد نداریم اما برای سازمان کار کرده ایم.

وی ادامه داد: سریال «دیوار به دیوار ۲» پخش نوروزی داشت و من سر پروژه های دیگری بودم اما آنها را کنسل کردم و به این پروژه پیوستم تا کار به نوروز ۹۷ برسد حالا وقتی قرار است پول خود را دریافت کنیم سازمان می گوید همه بودجه را پرداخت کرده است که البته پرداخت برخی دستمزدها انجام شده اما طبق قرارداد کامل نبوده است.

این نویسنده در پایان سخنانش اظهار کرد: این مشکلات باعث می شود عوامل، دیگر با سازمان کار نکنند وقتی سازمان خود را کنار می کشد دیگر رغبتی برای کار در تلویزیون ندارید.

پروژه های دیگری نیز وجود دارد که دستمزد عوامل هنوز بعد از ساخت و پخش پرداخت نشده است و یا بازیگران مختلفی هستند که برای پروژه های مختلف از تلویزیون طلبکار هستند اما کسی مسئول پاسخگویی چنین مواردی نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱
واقعا سریال مزخرفی بود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر