بازدید 4995

مشکل از این همه نرده و شیشه است!

کد خبر: ۸۳۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ 15 September 2018

«سخن روز تابناک» - روز گذشته،تصویر دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش «وی آی پی»ورزشگاه حیدریان قم،جایی که عزاداری هیات محب الرضا،در آن جریان داشت،واکنش هایی را در فضای مجازی برانگیخت. پیش از حضور رئیس مجلس،تصویری هم از سید احمد خمینی، فرزند حجت الاسلام سید حسن خمینی در همان جا منتشر شده بود که سید احمد خمینی در پاسخ به واکنش های مردم به حضور وی در بخش «وی آی پی» آن هیات عزاداری، متنی را در اینستاگرام منتشر کرد که البته متن خوبی نبود و حساسیت ها را دو چندان کرد که در نهایت به عذر خواهی سید احمد خمینی، منجر شد.

اگر فرض بگیریم، واکنش مردم به حضور این دو در آن مکان خاص در هیات عزاداری مردمی سید الشهداء، عمدتا بر محور نقد رفتار و روحیه شبه اشرافی گری،کلید خورده باشد،اگر بپذیریم سید احمد خمینی به بیان خودش اشتباه کرده و رئیس مجلس هم به دلایلی معذور و مجبور به حضور در آن جایگاه در هیات عزاداری بوده است، سئوال اینجاست چهل سال پس از انقلاب این همه نرده و شیشه و دیوار را چه کسانی بین مقامات،م سئولان و خانواده آنان با مردم، کشیده است! چرا عموما مقامات، مسئولان و خانواده آنان در یک سوی دیوار جایی داده می شوند و بقیه مردم در پشت همان دیوارها،شیشه ها و نرده ها!توجیه امنیتی اصلا توجیه مناسبی نیست! در مراسم هایی که تقریبا از همه تدابیر امنیتی رعایت شده و جلسه عمومی هم نیست باز این نرده ها و شیشه ها بین مقامات و خانواده های آنان دیده می شود؛ مقاماتی که بدون معطلی از ورودی وی آی پی، وارد می شوند و بدون معطلی از خروجی وی آی پی، هم خارج می شوند.

کاش بشود مستقیم با مسئول مستقیم نرده کشی بین مقامات و مردم صحبت کرد؛ کاش بشود انگیزه او از این دیوار کشی ها را تحلیل کرد؛ تصور کنید مردم نشسته اند و مراسم سالگرد امام را مشاهده می کنند، مردم پشت نرده ها از گرما و کمبود جا  بی حس شده اند، اما آن طرف نرده برخی از مقامات با فرزندانشان،گشاد گشاد نشسته اند!چرا و به چه مناسبتی!

ما فرض می گیریم،مسئولان ما روحیه مردمی و ساده زیستی دارند!مشکل از نرده ها و شیشه هاست! مشکل از مسئول نرده کشی و دیوار کشی بین مقامات و مردم است! مسئول نرده کشی بین مقامات و مردم،به آنان خدمات امنیتی ارائه نکرده نمی کند، بلکه آسیب حیثیتی برای آنان و انقلاب فراهم کرده است!کاش می شد با مسئول نرده کشی بین مقامات و مردم رو در رو صحبت کنیم! کاش می شد خود مقامات با مسئول نرده کشی بین آنان و مردم صحبت کنند و به او بگویند دیگر بس است! بس است، پشت نرده و در و دیوار مردم را نگاه داشتن!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
الان در کل دنیا مسئولین در میان مردم حاضر می شوند و با مترو سر کار می روند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
باید از آقای شمعخانی یاد بگیرند.
مسئول بالاتر از ایشون از نظر امنیتی بعد از رهبر داریم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
کل دنیا مثل ما حسرت به دل نیستند .
من هم تصویر اعلاحضرت رو در آکواریوم دیدم. واقعا مایه تاسفه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
اعلیحضرت دلبندم:)
ممنون از این گزارش. عالی بود، حرف دل مردم رو گفتید.
مقامات فکر می کنند تافته جدا بافته هستند و دچار خود شیفتگی شده اند .
با سلام در همین رابطه می خواهم مطلبی را متذکر شوم ایکاش:

اولا منتشر شود و
ثانیا به سمع و نظر مسئولین مربوطه ( در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری ) برسد.
ثالثا ایشان پاسخ مناسب و قانع کننده ای ارائه داده و یا شرایط را تغییر دهند

هر ساله در مراسم حج تمتع از سوی هر یک از مراجع محترم تقلید چند نفر از روحانیون ( علاوه بر روحانی و معین و معینه کاروانها ) تحت عنوان بعثه مراجع بزرگوار جهت رسیدگی به امورات شرعیه و پاسخگویی به مسائل حجاج به حج اعزام می شوند تا اینجای کار مشکلی زیادی ندارد و قابل پذیرش است ( هر چند بنظر می رسد که بخش اعظم این فعالیتها توسط روحانیون محترم کاروانها انجام می شود و آقایان کار و مراجعه چندانی در ایام حج ندارند )

لکن مساله اصلی در سرزمین منی بوجود می آید جاییکه به اذعان مسئولین سازمان حج و زیارت (بدرستی و بدلیل محدودیت فضای محدوده منی ) هر زائر و حاجی فقط 0/94 متر مربع یعنی کمتر از یک متر مربع فضا برای اسکان در زیر چادرها برای 3 روز عید قربان و روزهای یازدهم و دوازدهم ذی الحجه دارد و متاسفانه علیرغم تذکرات و توجیهات کامل مدیران و مسئولین بعضا سبب ایجاد ناراحتی و حتی دلخوری بین حاجیان خصوصا سالخوردگان و بانوان محترمه می شود. آنها هم که اعلام ناراحتی نمی کنند شرایط را بهر نحوی که شده تحمل می نمایند.

اما در همین زمان و با همین شرایط فوق العاده سخت و دشوار و در مقابل چشمان سایر حاجیان ، برای هر یک از بعثه های مراجع محترم چادر اختصاصی در نظر گرفته می شود که در آن چند نفر انگشت شمار ساکن می شوند در حالیکه در کنار آنها و در چادرهایی با همان متراژ و اندازه، دهها حاجی و زائر با فشردگی بسیار بسیار زیادی ( هر نفر کمتر از یک متر مربع ) با سختی در حال گذراندن زمان هستند. حاجی از حج برگشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
سلام علیکم
بعثه آیت الله سیستانی پرتعداد بودند و یک چادر داشتند.
بعثه دیگر مراجع ده دوازده مرجع یک چادر داشتند و من خودم در عرفات مراجعه کردم از هر مرجعی یک تا 4- 5 نفر حضور داشتند. جای توقف زیادی هم نبوده است که خودم بیشتر از ده دقیقه توقف نکردم.
حاجی نباید دروغ بگوید
حتی خیابان هم وی آی پی شده!!!
خیابان ولیعصر برای عموم یکطرفست...ولی واسه مسئولینی که تو ماشین های پلاک شخصی با شیشه های دودی و چراغ چشمک زن های پلیس عبور میکنن در قسمته بی آر تی نقش بزرگراه رو داره!
چی شده تابناک یک شبه روشنفکر و اروپایی شدی ؟! آدم شدی یک هو یک دفعه !!!!! حرف از حق و حقوق مردم می زنی ؟ مردمی که هرگز نفهمیدند حقشان چی بود و با همین نفهمی هم مردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
چون اوضاع بدجوری خیطه
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
مردم حقشون رو میدونند دوست عزیز اما جایی برای احقاق حقوق ندارند.شاید پاسخی هم باشد به سوال متن نویسنده که هدف نرده کشنده دقیقا همین جدایی مردم از مسئولان ونشنیدن گلایه ها ودغدغه های واقعی مردم هست تا بک اقلیت بتونن مردم رو عاشق مسئولین وتمام تصمیمات اونها جا بزنند و در زیر نام مسئولین در پشت پرده مشغول بردن وخوردن بشند و مسئول از همه جا بیخبر فکر کنه همه چیز گل وبلبل هست و در شرایط فتح خیبر قرار داریم.بیخبر از دزد شدن ادمهای معمولی و کلیه فروختن انسانهای پاک و تن فروشی زنان محتاج به تامین حداقل زندگی فرزندانشان.
بابا بی خیال

تو نماز جمعه و نماز عید و ... وی آی پی درست می کنید خودتون

همه اون هایی که ادعا دارند، تو نماز جمعه تشریف می برند صف جلو و جدا از مردم ، مردم عادی هم به اونجا راهی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
4-5 صف جلو به نظرم باید با نرده جدا شو.
اخیرا که قاطی شده است موجب می شود افرادی با اختلال عقلی یا با بردن کودک خود به صفوف اول حواس امام جمعه یا مردم را پرت کنند . وسط خطبه بلند می شوند و بچه خود را در بغل و به بیرون می روند.
گاهی هم احساس می شود کار عمدی جهت تخریب نماز جمعه صورت می گیرد.
پس باید چند صف اول به مومنین نماز گزار همیشگی اختصاص پیدا کند
ناشناس
| - |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
123
اونجایی که مسئولان عین مردم بین مردم زندگی میکنن اروپاست
فاصله، فاصله است هر جند با تعیین هر گونه نمادی باشد. قبول کنید که متصدیان امور از مردم فاصله گرفته اند
بزاريد از همون در بيان از همون در هم برن
ميان اينور جاي مردم را تنگ مي كنند
چون نرده وشيشه ها را كه بر نمي دارند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی