بازدید 2723

تشکیل اورژانس بانوان بزودی

کد خبر: ۸۳۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 14 September 2018

سرپرست سازمان اورژانس کشور از ورود 700 دستگاه آمبولانس به ناوگان زمینی اورژانس طی یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند امروز و در آستانه روز اورژانس در پیش خطبه نماز جمعه تهران با بیان اینکه اورژانس «پیش‌بیمارستانی» در سال ۵۴ چهارمین اورژانس دنیا بوده است، گفت: این اورژانس با چهار پایگاه فعالیت خود را در تهران آغاز کرد و تا به امروز با برکات جمهوری اسلامی توسعه و پیشرفت پیدا کرده است. سال گذشته با کمک وزیر بهداشت و تصویب مجلس شورای اسلامی، مرکز «فوریت های پزشکی»، به سازمان اورژانس تبدیل شد و امروز با بیش از ۲۸۰۰ پایگاه زمینی، ۳۹۰۰۰ پایگاه هوایی، و ۲۷۰ موتورآمبولانس و ۶۵ اتوبوس آمبولانس مشغول فعالیت است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۴۸۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: در دو سال گذشته 2400 دستگاه آمبولانس به ناوگان زمینی این سازمان اضافه شده است و 700 دستگاه دیگر نیز ظرف یک ماه آینده به این ناوگان افزوده خواهد شد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به طرح تحول سلامت و افزودن ۳۹ اورژانس هوایی با عنایت وزیر بهداشت به این بخش، تصریح کرد: اورژانس هوایی تاکنون بالغ بر ۲۲ هزار مصدوم را جابه‌جا کرده است. همچنین ۶۵ درصد مصدومان به شکل مستقیم به اتاق عمل اعزام شدند. مرکز فوریت‌های پزشکی در مواقع بحران و بلایا با روحیه جهادی و نشاط سازمانی به ارائه خدمت می‌پردازند که این رویه در همه کارکنان این سازمان وجود دارد.

کولیوند با با بیان انیکه در ایام محرم و صفر، اربعین، نوروز، طرح‌های زمستانی، چهارشنبه آخر سال و ... خدمات ویژه‌ای از سوی اورژانس کشور ارائه می‌شود، توضیح داد: با کمک مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و ... در چهارشنبه آخر سال شاهد کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی مصدومین بوده‌ایم. در حادثه‌های اخیر مثل پلاسکو، معدن یورت و زلزله کرمانشاه یکی از دستگاه‌هایی که خوش درخشید، اورژانس بود به عنوان مثال در جریان زلزله کرمانشاه اورژانس توانست هفت رکورد را به ثبت برساند.

وی ادامه داد: از جمله این موارد رسیدگی به ۷۳۵۰ مصدوم بوده است که در کمتر از ۹ ساعت در تاریکی مطلق و مشکلات ارتباطات هوایی صورت گرفت و مصدومان به مراکز اورژانس کرمانشاه، تهران، البرز و همدان اعزام شدند. شش بیمارستان نیز در زمان زلزله کرمانشاه در کمتر از ۱۵ ساعت راه اندازی شدند که شامل بخش‌های اتاق عمل، رادیولوژی و ... بودند. ۱۹۸۰ عمل جراحی در کمتر از سه روز در جریان زلزله کرمانشاه انجام شد و به کمبود دارو ، تجهیزات و خون و فرآورده های خونی برنخوردیم ضمن اینکه تعداد قابل توجهی پیوند اعضا نیز در جریان این خدمات انجام شد.

کولیوند با اشاره به دو اقدام مهم اورژانس کشور در مورد سکته قلبی و مغزی، توضیح داد: در مورد سکته های قلبی در صورتی که کمتر از ۹۰ دقیقه بعد از سکته بیمار به مراکز درمانی فرستاده شود، بدون هیچ عارضه ای درمان خواهد شد. به همین دلیل با شرکت‌های داخلی در مورد دستگاه نوار قلب داخلی و تجهیز دستگاه‌های امدادی به این دستگاه‌ها هماهنگی انجام دادیم. به طوریکه اگر کسی نیاز به چنین خدماتی داشته باشد بلافاصله اورژانس با حضور در محل و گرفتن نوار قلب سریعاً این نوار قلب را در اختیار متخصصان قرار می‌دهد تا در صورت نیاز به بیمارستان و اتاق عمل اعزام شود.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه مراحل پذیرش اورژانس در بیمارستان‌ها حذف شده و بیماران بلافاصله به اتاق عمل برای انجام عمل آنژیو و سایر خدمات مورد نیاز در مورد سکته قلبی فرستاده می‌شوند، در مورد سکته حاد مغزی نیز گفت: در صورتی که به این بیماران در کمتر از ۳ ساعت رسیدگی شود بیمار بدون هیچ گونه عارضه بعدی و فلجی، تنها با انجام یک تزریق مرخص خواهند شد.

کولیوند به بحث آموزش نیز اشاره کرد و گفت:‌ در زمانی مثل چهارشنبه آخر سال این آموزش‌ها می‌تواند در کاهش آسیب ها و حوادث کمک کنند. در این مورد آموزش‌هایی به طلاب، دانشجویان، دانش‌آموزان، رانندگان، نیروی انتظامی و ... ارائه شده است که به حفظ جان افراد و کاهش آسیب و کمک خواهد کرد.

سرپرست سازمان اروژانس کشور در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند در نظر داریم تا اورژانس ویژه بانوان را به زودی احداث کنیم تا به این قشر خدمات ویژه ارائه شود. همچنین با متروی تهران نیز همکاری‌هایی صورت خواهد گرفت تا از رمپ ویژه برای انتقال به مراکز تروما استفاده شود. در تهران همچنین اورژانس هوایی با همکاری قرارگاه ثارالله و نیروی انتظامی تقویت خواهد شد.

کولیوند در پایان تاکید کرد: امروزه اورژانس با ۱۷ هزار پرسنل جهادی و انقلابی در کشور مشغول فعالیت است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر