بازدید 4138

حق مجازاتِ کشورها برای واشنگتن!

کد خبر: ۸۳۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۷ 14 September 2018

وزیر انرژی آمریکا در اظهاراتی برتری طلبانه ادعا کرد که واشنگتن حق مجازات کشورهایی را که به شیوه ای غیرمتمدنانه رفتار می کنند، برای خود محفوظ می داند!

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا روز پنج شنبه پس از دیدار با «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه در اظهاراتی برتری طلبانه گفت که «دولت آمریکا حق مجازات کشورهایی را که به شیوه ای غیرمتمدنانه رفتار می کنند، برای خود محفوظ می داند!»

وی در توضیح منظور خود از «رفتار غیرمتمدنانه» به هرگونه بهره برداری از صنایع و یا تحریمهای مرتبط با حوزه انرژی به عنوان یک ابزار اشاره کرد!

ریک پری در پاسخ به این پرسش که چرا واشنگتن از یکسو روسیه را به استفاده از منابع انرژی خود در عرصه سیاسی متهم می کند و از سوی دیگر، در تلاش است تا با کاهش درآمد نفتی ایران، تهران را به تغییر رویه سیاسی خود در منطقه وادار سازد، مدعی شد: «آمریکا امروز در موقعیتی قرار دارد که به کشورها این پیام را می رساند که چنانچه به شیوه ای متمدنانه رفتار نکنند، مجازات خواهند شد. راههای مختلف بسیاری برای این کار وجود دارد و حوزه انرژی یکی از آنها است».

پری همچنین ادعا کرد که سیاست ایران «غیرقابل قبول» است و تأکید کرد: «پیام [ما] به دولت ایران روشن است. اگر شما نمی توانید، به عنوان یک شهروند معقول رفتار کنید، تحریمهایی وضع خواهد شد، و این برای شما هزینه بر خواهد بود».

گفتنی است که در ماه مه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تصمیم خود را برای خروج از «توافق هسته ای ایران» اعلام و تحریمهای جدیدی علیه تهران و کشورهای ثالثی که با ایران روابط تجاری برقرار می کنند، وضع نمود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی