بازدید 20310
آخرین تحولات خاورمیانه؛

صدور بیانیه مشترک عربستان، امارات، بحرین و مصر علیه ایران و ترکیه/سفر مخفیانه مسئول بلندپایه اماراتی به سرزمین‌های اشغالی/آغاز سومین دور گفت وگوهای ایران و اروپا درباره یمن/توافق العامری و صدر روی چهارچوب دولت جدید عراق

توافق العامری و صدر روی چهارچوب دولت جدید عراق، برگزاری سومین دور گفت وگوهای ایران و اروپا درباره یمن، صدور بیانیه مشترک عربستان، امارات، بحرین و مصر علیه ایران و ترکیه، اظهارات خصمانه فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا علیه ایران و گزارش بازرسان شیمیایی سازمان ملل درباره سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به سفر مخفیانه مسئول بلندپایه اماراتی به سرزمین‌های اشغالی نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۳۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 13 September 2018

توافق العامری و صدر روی چهارچوب دولت جدید عراق، برگزاری سومین دور گفت وگوهای ایران و اروپا درباره یمن، صدور بیانیه مشترک عربستان، امارات، بحرین و مصر علیه ایران و ترکیه، اظهارات خصمانه فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا علیه ایران و گزارش بازرسان شیمیایی سازمان ملل درباره سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به سفر مخفیانه مسئول بلندپایه اماراتی به سرزمین‌های اشغالی نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ یک منبع مسئول به پایگاه عربی ۲۱ گفت، یک مقام اماراتی بلندپایه در ماه آگوست گذشته به اسرائیل سفر کرده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: سلطان احمد بن سلیم رئیس هیأت مدیره و رئیس اجرایی شرکت بندر‌های بین‌المللی دبی (بازوی اقتصادی امارات) در ماه گذشته میلادی با هدف تقویت روابط تجاری بین بندر‌های دبی و اسرائیل به تل‌آویو سفر کرد.

وی افزود: این مقام اماراتی یکی از مسئولان بانک «جی‌پی مورگان» آمریکا را مأمور فراهم کردن مقدمات نشست با اشخاصی مهم در اسرائیل از جمله رئیس گمرک این رژیم کرده است.

شرکت بندر‌های بین‌المللی دبی با چندین شرکت بزرگ صهیونیستی از جمله شرکت دریانوردی «تسیم» که بزرگترین شرکت حمل و نقل دریایی در اسرائیل به شمار می‌رود روابطی قوی دارد.

مجله صهیونیستی «جویش کرونیکل» نوشت: امارات در سال ۲۰۰۶ میلادی توافقی با رژیم صهیونیستی برای حمایت از شرکت بندر‌های بین‌المللی دبی در انعقاد قرارداد‌های بزرگ برای اداره بندر‌ها در دنیا امضا کرد که از جمله بارزترین این قرارداد‌ها، اداره ۶ بندر در آمریکایی شمالی بود.

به نوشته این مجله، پایبندی امارات به تحریم کشور‌های عربی علیه اسرائیل فقط صوری است.

توافق العامری و صدر روی چهارچوب دولت جدید عراق

هادی العامری و مقتدا صدر روز گذشته بر ضرورت تشکیل هرچه سریع تر دولت و تعیین رؤسای سه گانه عراق (رئیس پارلمان، نخست وزیر و رئیس جمهوری) توافق کردند.

العامری رهبر ائتلاف 'الفتح' و الصدر، رهبر ائتلاف 'سائرون' امروز در منزل رهبر ائتلاف سائرون در نجف دیدار و بر اهمیت پایبندی به پیام مرجعیت و موعدهای قانونی برای تعیین نخست وزیر تأکید کردند.

صدور بیانیه مشترک عربستان، امارات، بحرین و مصر علیه ایران و ترکیه/سفر مخفیانه مسئول بلندپایه اماراتی به سرزمین‌های اشغالی/آغاز سومین دور گفتگوهای ایران و اروپا درباره یمن/توافق العامری و صدر روی چارچوب دولت جدید عراق

مرجعیت عالی عراق، روز دوشنبه در پیامی به سیاستمداران عراقی توصیه کرده بود از مطرح کردن چهره هایی که تاکنون در حکومت حضور داشته اند برای پست نخست وزیری خودداری و چهره ای توانمند و کارامد را معرفی کنند.

این مرجعیت از مدت ها قبل در کنار افکار عمومی عراق، رهبران و دولتمردان سابق را عامل مشکلات و بحران های کنونی عراق می داند و بر این باور است که چهره های جدیدی باید بر سر کار بیایند.

مرجعیت عالی عراق در عین حال تأکید کرده که این یک توصیه است و اختیار انتخاب نخست وزیر با پارلمان خواهد بود.
این در حالی است که در روزهای اخیر، خبرهایی از نزدیکی و تفاهم میان دو ائتلاف الفتح و سائرون در سطح رسانه های عراق منتشر شده است.

پارلمان عراق قرار است در روز شنبه آینده موضوع انتخاب رئیس و هیأت رئیسه خود را بررسی کند.

برگزاری سومین دور گفت وگوهای ایران و اروپا درباره یمن

حسین جابری انصاری، دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی، در سفر به بلژیک، عصر امروز در سومین دور گفت وگوهای ایران و اتحادیه اروپایی و چهار کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا و بریتانیا درباره بحران یمن شرکت و در خصوص همکاری های ایران و طرف اروپایی برای پایان دادن به جنگ تحمیلی علیه ملت یمن و فاجعه انسانی جاری در این کشور رایزنی کرد.

در این گفت وگوها، دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپایی و مدیران کل سیاسی وزارت خارجه های چهار کشور مزبور مشارکت داشتند.

صدور بیانیه مشترک عربستان، امارات، بحرین و مصر علیه ایران و ترکیه/سفر مخفیانه مسئول بلندپایه اماراتی به سرزمین‌های اشغالی/آغاز سومین دور گفتگوهای ایران و اروپا درباره یمن/توافق العامری و صدر روی چارچوب دولت جدید عراق

جابری انصاری چهارشنبه ٢١ شهریور ٩٧ در مقر اتحادیه اروپایی با هلگا اشمید، دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه ای به ویژه سوریه و یمن و تلاش های جاری برای پایان هر چه سریعتر بحران در این کشورها گفت وگو و تبادل نظر کرده بود.

صدور بیانیه مشترک عربستان، امارات، بحرین و مصر علیه ایران و ترکیه

چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر با صدور بیانیه ای مشترک ایران و ترکیه را به دخالت در بحران سوریه متهم کرده اند.

این چهار کشور که کمیته وزارتی چهارگانه ای تحت عنوان «پیگیری بحران ایران و مقابله با دخالت های این کشور در امور کشورهای عربی» را تشکیل داده اند در بیانیه مشترک خود، ایران و ترکیه را به دخالت مستمر در بحران سوریه متهم کرده و مدعی شده اند که این اقدام پیامدهای خطرناکی برای آینده سوریه، حاکمیت این کشور، امنیت و ثبات و وحدت ملی سوریه به همراه خواهد داشت.

این کمیته چهارگانه مدعی شده است، سیاست های ایران و ترکیه در راستای حل بحران سوریه از طریق راهکارهای سیاسی و بیانیه ژنو ۱ نیست.

این در حالی است که ایران و ترکیه به اعتراف سازمان ملل دو کشور تضمین کننده آتش بس در سوریه هستند و با همکاری روسیه تلاش های زیادی برای حل سیاسی بحران سوریه انجام داده اند.

اظهارات خصمانه فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا علیه ایران

«جوزف وتل»، فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا امروز چهارشنبه در نشست فرماندهان نظامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌ فارس در کویت ادعا کرد: کشورهای عربی برای مقابله با اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه اختلافات خود را کنار بگذارند.

فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا در ادامه سیاست های تفرقه افکنانه واشنگتن علیه تهران گفت: دو تهدید امنیتی بزرگ در منطقه وجود دارد؛ اقدامات بی ثبات کننده ایران و سازمان های افراطی خشونت طلب!

صدور بیانیه مشترک عربستان، امارات، بحرین و مصر علیه ایران و ترکیه/سفر مخفیانه مسئول بلندپایه اماراتی به سرزمین‌های اشغالی/آغاز سومین دور گفتگوهای ایران و اروپا درباره یمن/توافق العامری و صدر روی چارچوب دولت جدید عراق

«جوزف وتل» در ادامه مدعی شد: ضروری است همه توانمندی های خود را برای تأمین منافع امنیت ملی مشترک تقویت کنیم.

این در حالی است که نشست رؤسای ستاد مشترک ارتش کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به علاوه مصر، اردن و فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا، صبح امروز با هدف بررسی راهکارهای تقویت همکاری نظامی مشترک در کویت آغاز شد.

گزارش بازرسان شیمیایی سازمان ملل درباره سوریه

بازرسان شیمیایی سازمان ملل، روز چهارشنبه در گزارشی مدعی شدند، نیروهای دولتی سوریه در سال جاری میلادی در سه مورد از ماده شیمیایی ممنوعه کلر در یک منطقه تحت کنترل شورشیان در حومه دمشق و استان ادلب استفاده کرده‌اند.

یک مقام سازمان ملل در مصاحبه با رویترز مدعی شد، با این سه مورد شمار حملات شیمیایی که کمیسیون تحقیقات سوریه از سال ۲۰۱۳ مستند کرده است، به ۳۹ مورد می‌رسد که از این بین، ۳۳ مورد به دولت سوریه نسبت داده می‌شود. مسببان شش حمله دیگر هنوز شناسایی یا اعلام نشده‌اند.

کمیسیون تحقیقات سوریه متشکل از بازرسان سازمان ملل و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی است که دمشق و روسیه پس از مدتی از آغاز به کار آنها اعلام کردند، گزارش های این کمیسیون را نخواهند پذیرفت. بازرسان سازمان ملل متهم هستند که تحت فشار آمریکا قرار دارند و در تهیه گزارش خود به منابع دست اول استناد ندارند و تنها از شهادت های مخالفان سوری بهره می‌برند.

بازرسان در تازه‌ترین گزارش خود تأکید کردند، استفاده از گاز کلر به عنوان سلاح طبق کنوانسیون تسلیحات شیمیایی سازمان ملل و تحت قانون عرفی بین المللی بشردوستانه ممنوع است.

در ادامه ادعاهای این گزارش، با اشاره به حوادث ۲۲ ژانویه و اول فوریه در منطقه‌ای مسکونی در دوما واقع در غوطه شرقی دمشق آمده است: نیروهای دولتی سوریه برای پس گرفتن غوطه شرقی در ماه آوریل، حملات متعددی به مناطق پرجمعیت و متراکم داشتند که شامل استفاده از تسلیحات شیمیایی هم شد.

در گزارش سازمان ملل همچنین ادعا شده است، گاز کلر در حمله چهارم فوریه در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه هم استفاده شده بود. اسناد و مدارکی که این کمیسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار داده، از سوی دولت سوریه و روسیه بی اعتبار خوانده شده است.

این گزارش که گفته می‌شود، با استناد به ۴۰۰ مصاحبه است، همچنین حملات هوایی و زمینی عملیات "شاخه زیتون" ترکیه در عفرین سوریه را در بهار امسال مورد بررسی قرار داده است. در این گزارش آمده است: بیمارستان، منازل و یک بازار عفرین هدف حمله قرار گرفتند. از آغاز حملات هوایی در ۲۰ ژانویه، نیروی هوایی ترکیه احتمالا تمام تدابیر پیشگیرانه لازم برای اجرای حملات را انجام نداده و این نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۱
آمریک اگه میتونست تو همون 8 سال جنگ کار ما رو تموم میکرد منتها میدونه با مردم نمیشه جنگید و اونا متخصص جنگ با نظامیان هستن و همه زورشون هم تو این 40 ساله این بوده مردم رو از نظامیان دور کنن که به لطف خدا تا الان نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
آمریکا نمیخواست کار ایران را توی ٨ سال جنگ تمام کنه بلکه میخواست جنگ را هست سال طول بده تا دو کشور مسلمان شیعه، داغ دل گذتشته شه به دل صدها هزار پدر و مادر و خواهر و برادر و فرزند و همسر و کشورهای
مسلمانان را به ویرانه تبدیل کند

همین کارو فعلا داره با سوریه و یمن و عربستان و امارات و ترکیه و داعش و طالبان انجام می دهد، آنان در حال حاضر مشغول برادر کشی، مسلمان کشی و نابودی ممالک اسلامی هستند
تو ساده هستی
خلاصه کلام: بی آنکه خود بدانند سرباز در خدمت آمریکا و انگلیس هستنداما نه آنها این را نمی پذیرید و این نیز جزیی از هنر و تکنولوژی آمریکایی-انکلیسی است که اگر نبود آنها را از دست می دادند
صبح که بیدار می شوند بر علیه ایران بیانیه می دهند
این مقتدا صدر می خواهد کشور عراق را اداره کند!!!؟ حداکثر اداره یک مدرسه ابتدایی را آنهم شاید.
باید یکی از اهتمام های نیروهای مقاومت در جهت اخراج نیروهای پلیدشیطان بزرگ از منطقه باشد. به نظر نمی رسدآمریکایی های بی شرم جنایت کار بدون احساس خطر و فشار نظامی و به درک واصل شدن نیروهای متجاوزشان پای کثیف خود را از منطقه ما بیرون بکشند.
توافق العامری و صدر روی چارچوب دولت جدید عراق.
تابناک جان تو رو به خدا از این ها خبر پخش نکنید - حالمون داره به هم میخوره - عراقی که تا دیروز التماس میکرد به کمکشون بریم - حالا پرچم ما رو آتیش میزنند.

وقت تون رو با این خبری های عراق تلف نکنید.
متشکرم.
خدا رحم کنه همه دنیا با ما سر جنگ دارند
شما ها امریکایی ها ادعای ابر قدرتی جهان دارید پس چی شد که دست به دامان دیگران می شوید
روسیه اگر واقعا می خواهد مشکلات خاورمیانه کم بشه اولین کار دعوت از عربستان وامارات همچنین ایران وقطر برای زسیدن به حد اقلی از تفاهم است .اینکه ما جداگانه ودارودسته عربستان جداگانه جلسه برگذار کنند مشکلی حل نخواهد شد .
مگه میشه با این همه حزب و قبیله الصدر , الفجر , السایرو ن, القادمون , سطح و فتح , نهر و جوی و.... یه کشور به وحدت برسه و ثبات داشته باشه انشالله که این اتفاق بیافتد و عراق روی آرامش را بعد از صد سال به خود ببیند. سخته واقعا درون سنی مذهب ها صد گروه و قوم قبیله متفاوت درون شیعه ها هم همینطور , قربون خدا باید رفت با این همه شقه شقه شدن بشرش که اول دو تا بودن. حضرت آدم و حضرت حوا علیهاالسلام .
اگر مرجعیت عراق به این اجماع رسیدند که از کاندیدهای تکراری باید کنار و شخصیت های سیاسی جدید خیلی بهتر خواهد بود علت این هست که شخصیت های تکراری و واگذاری و جابجایی قدرت اگر بمدت معینی صورت نگیرد یک جای از دمکراسی و قانونی کشور عراق مشکل دارد مثلا اگر کسی در قدرت بماند بمروز زمان با دیگر اندیشمندان در حوزه سیاست درگیری و اختلاف پیدا میکند و اجازه ورود و گردش رجال سیاسی را نمیدهد و این اختلافلت همیشه خواهد بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار