بازدید 5037
۲

افشای قرارداد مشکوک و یک میلیاردودویستی پرسپولیس با مهاجم گل نزن

کد خبر: ۸۳۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶ 11 September 2018

پرسپولیس برای جذب بازیکنی با آمار ضعیف تنها ۳ گل زده در یک فصل، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرده. هزینه‌ای که مشخص نیست چرا و به چه دلیل برای جذب شریفی صرف شده.

به گزارش تابناک ورزشی، پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات تابستانی، مهاجمی خرید که فقط نام بزرگی داشت. مهدی شریفی که در چند فصل گذشته عملکرد پر نوسانی را در لیگ برتر به نمایش گذاشته. او به جای پیشرفت، پسرفت کرده و هرگز آن مهاجم خطرناک ، تیغ‌دار و گلزن قبل نبوده. آمار شریفی این نکته را اثبات می‌کند. این مهاجم ۲۶ ساله در لیگ شانزدهم آنقدر ضعیف بود که از چشم امیر قلعه‌نویی افتاد و او در بازگشت به سپاهان، نام شریفی را در فهرست مازاد خود قرار داد.

آمار شریفی در لیگ هفدهم را بررسی می‌کنیم. فصلی که برای او به دو بخش تقسیم شد. نیم فصل اول در تراکتورسازی و نیم فصل دوم سپاهان. او از هفته اول تا پانزدهم عضو تراکتورسازی بود، ۱۳ بازی برای این تیم انجام داد، ۱۰۴۳ دقیقه در زمین حضور داشت و حتی یک گل هم به ثمر نرساند. آماری ضعیف از مهاجمی که با اتمام خدمت سربازی به سپاهان برگشت تا شاید در زادگاهش احیا شود و به اوج برگردد. شریفی در سپاهان، هر چند ۳ گل زد اما هرگز مهاجمی در قواره‌های نام این تیم نبود. او ۱۴ بازی انجام داد، ۱۱۰۱ دقیقه در زمین بود و ۳ گل زده حاصل تلاشش در نیم فصل دوم. گل‌هایی که جز بازی با تراکتورسازی در هفته بیست و هفتم، هرگز سرنوشت‌ساز نبودند و در روز بردهای پرگل سپاهان مقابل پدیده و سیاه‌جامگان به ثمر رسیدند.

پرسپولیس مهاجمی خریده که فصل قبل، روی هم ۲۷ بار بازی کرده، ۲۱۴۴ دقیقه در زمین حضور داشته و فقط ۳ گل در کارنامه‌اش ثبت شده. یعنی هر ۹ بازی و یا به طور دقیق‌تر هر ۷۱۵ دقیقه یک گل زده که نمی‌تواند آمار ویژه‌ای برای شریفی و باشگاه پرسپولیس باشد. به خصوص که این آمار در شرایط بازی برای شریفی به ثبت رسیده. او حالا پیراهن پرسپولیس را پوشیده و فقط همراه این تیم تمرین می‌کند تا با اتمام محرومیت باشگاه، یکی از انتخاب‌های برانکو در خط حمله باشد.

پرسپولیس برای جذب بازیکنی با این آمار ضعیف، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرده. هزینه‌ای که مشخص نیست چرا و به چه دلیل برای جذب شریفی صرف شده. مهاجمی که اگر پرسپولیس را انتخاب نمی‌کرد، قطعا از دیگر تیم‌های بزرگ لیگ ایران نظیر تراکتورسازی، ذوب‌آهن و استقلال پیشنهادی به دستش نمی‌رسید. ورزش سه در این باره نوشت: اگر از پرسپولیس فاکتور بگیریم، شریفی مجبور می‌شد بازی در تیم‌های درجه دو لیگ را تجربه کند. مدیران پرسپولیس هم با این پیش‌زمینه، می‌توانستند با او قراردادی حتی در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان امضا کنند. چه اتفاقی می‌افتد که شریفی با این رقم پیراهن پرسپولیس را می‌پوشد و تازه نیم فصل هم فقط تمرین می‌کند، پرسشی است که گرشاسبی و همکارانش باید پاسخ آن را بدهند. البته اگر مثل همیشه از شفاف‌سازی طفره نروند و پیگیر انتقادها باشند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مقصر دولته زمانیکه تیمی دولتی باشه دزدی رایج میشه
خرج که از کیسه ملت بودن ریخت و پاش و لفت لیس آسان بود !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر