بازدید 8330
۷

بازی دانشگاه آزاد با روان داوطلبان ارشد

فرصت ثبت نام بسیاری از دانشجویان پذیرفته شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری در حالی پایان پذیرفته و یا رو به پایان است که هنوز دانشگاه آزاد اسلامی علی رغم وعده‌های پیشین اقدام به انتشار نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد خود نکرده است؛ اقدامی غیر قابل قبول که امکان مقایسه و انتخاب بهتر را از بسیاری از داوطلبان گرفته است.
کد خبر: ۸۳۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ 11 September 2018
بازی دانشگاه آزاد با روان داوطلبان ارشدفرصت ثبت نام بسیاری از دانشجویان پذیرفته شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری در حالی پایان پذیرفته و یا رو به پایان است که هنوز دانشگاه آزاد اسلامی علی رغم وعده‌های پیشین اقدام به انتشار نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد خود نکرده است؛ اقدامی غیر قابل قبول که امکان مقایسه و انتخاب بهتر را از بسیاری از داوطلبان گرفته است.

به گزارش «تابناک»، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و در شرایطی درکه بسیاری از دانشگاه‌های سراسری فرصت ثبت نام برای مقطع کارشناسی ارشد پایان پذیرفته است، عدم اعلام نتایج آزمون ارشد دانشگاه آزاد برای بسیاری از داوطلبان به یک معضل تبدیل شده است و آن‌ها نسبت به این رویه معترض هستند.

نا گفته پیداست که اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در کنار اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری به لحاظ مالی، به لحاظ جغرافیایی و نیز به لحاظ کیفیت رشته و دانشگاه امکان مقایسه را برای بسیاری از داوطلبان متقاضی فراهم خواهد کرد و این مهم موجب انتخاب هرچه بهتر آن‌ها خواهد شد.

با اینکه مسئولان ارشد دانشگاه آزاد اوایل هفته جاری در مورد زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد اظهار نظر بودند و این اتفاق را به روز دوشنبه موکول کرده بودند، اما این اتفاق تا ساعت ۱۳ روز سه شنبه همچنان عملیاتی نشده است؛ رویه‌ای که برخی اخبار منتشر شده حکایت از این دارد که تا پایان هفته نیز اتفاق نخواهد افتاد.

این شرایط هر چند به ظاهر مشکل چندانی نیست و تغییری در وضعیت داوطلبان به لحاظ نتیجه نهایی ایجاد نخواهد کرد، اما به دلیل عدم همزمانی و هماهنگی زمان اعلام نتایج نهایی با آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری برای بسیاری از داوطلبان پذیرفته شده در این دانشگاه‌ها مشکلاتی را پیش آورده است که بعضاً جبران ناپذیر است.

یکی از این داوطلبان که در مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق دانشگاه غیر انتفاعی البرز پذیرفته شده است، در همین رابطه به «تابناک»، گفت: محل زندگی و کار بنده در تهران است و در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز شرکت کرده ام. در حالی که دانشگاه غیر انتفاعی البرز اطلاعیه داد و مهلت ثبت نام را نهایتاً تا روز دوشنبه اعلام کرد، من قصدم این بود که نتیجه آزمون دانشگاه آزاد را نیز ببینم و انتخاب بهتری انجام دهم، اما عدم تسریع در فرایند اعلام نتایج دانشگاه آزاد و احتمال عدم قبولی من در این دانشگاه، بنده را مجبور کرد در دانشگاه غیر انتفاعی ثبت نام کنم.

یکی دیگر از داوطلبان که در مقطع کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر دانشگاه غیر انتفاعی پذیرفته شده است، نیز در این باره به خبرنگار «تابناک»، گفت: من در حال حاضر قصد ادامه تحصیل دارم و اولویت بنده با توجه به اینکه در دوره روزانه دانشگاه‌های سراسری پذیرفته نشدم، ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد است، اما به دلیل اینکه امکان عدم قبولی ام در این دانشگاه وجود دارد و در صورت عدم ثبت نام در دانشگاه غیر انتفاعی باید به خدمت سربازی بروم، مجبورم در دانشگاه غیر انتفاعی ثبت نام کنم و از ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد حتی در صورت قبولی صرف نظر کنم.
 
یکی دیگر از داوطلبان نیز که اهل شهر تهران است و در دروه شبانه دانشگاه سراسری شهرستان در رشته مهندسی شیمی پذیرفته شده است نیز در این باره گفت: با توجه به اینکه بنده در شهر تهران زندگی می‌کنم و ادامه تحصیل در مقطع ارشد دوره شبانه آنهم در شهرستان برای من مستلزم هزینه‌های بیشتری اعم از رفت و آمد و اجاره خانه می‌باشد، ترجیح می‌دهم در دانشگاه‌های آزاد شهر تهران ادامه تحصیل دهم، اما امتناع مسئولان از اعلام به موقع نتایج قدرت تصمیم گیری و مقایسه را به کلی از من گرفته است.

همانطور که اشاره شد، شرایط برای پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد در برخی واحد‌های دانشگاه‌های سراسری پذیرفته شده اند، اما ترجیح آن‌ها ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد است، به گونه‌ای است که این افراد در بلاتکلیفی محض قرار گرفتتند و بعضاً علی رغم میل باطنی مجبور به صرف نظر کردن از ثبت نام در دانشگاه آزاد شدند.

این اتفاق در حالی از سوی مسئولان دانشگاه آزاد رخ می‌دهد و آن‌ها تلاشی برای اعلام به موقع نتایج نمی‌کنند که این رویه به دلیل ریزش ثبت نامی‌های دانشگاه آزاد و خسارت‌های مالی، چندان توجیه پذیر نیست.

صرف نظر از اینکه این رویه موجب خسارت‌هایی برای دانشگاه بزرگ آزاد نیز خواهد شد، مهم‌تر از این مسئله آنکه پیش آمدن چنین شرایطی را باید به نوعی بازی با روان داوطلبان و نیز تحمیل خسارت‌های سنگین به آن‌ها توصیف کرد؛ رخدادی که البته نمی‌توان راه حلی برای جبران متصور شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
با روان من بازی نکن ، ای خوب خوب ای خوب من.

ای صبح بی غروب من با روان من بازی نکن

با تشکر
پدر ما فارغ التحصیل ها رو هم در آوردن، وعده انجام کار همه به اول مهر موکول کردند، کار هیچ کس و انجام نمیدن!؟ سایت شون هم که کلا done شده؟؟؟
آیا سازمان سنجش و یا وزارت علوم فکری برای این موضوع کرده اند؟...
کسی که در دانشگاه دولتی نوبت دوم و یا پردیس خود گردان اجبارا بخاطر محدودیت زمانی شهریه ثابت داده و پیش ثبت نام کرده اگر در رشته بهتری در موقعیت مناسبتری در آزاد قبول شود تکلیفش چیست ... ؟ محکوم به از دست دادن شهریه ثابت است ... کی پاسخ گو است؟ ...
دو هفته با روان دانشجویان دوره دکترا بازی کردند
هفته دوم می گفتند تا فردا ظهر اعلام می شود ظهر که می شد اعلام می کردند تا عصر واین روال تا سه روز ادامه داشت
واقعا مشکل برای شرکت کنندگان ایجاد کردند. تکلیف مشخص نیست که آیا بروند سراسری ثبت نام کنند یا منتظر آزاد باشند. جالب است که هیچ کس هم پاسخ گو نیست. وزارت علوم باید ورود کند به مسئله. کم این روزها مردم دچار مشکل نیستند دیگر بار اضافه نباشیم
کاملا درسته دانشگاه آزاد خیلی دیر نتایج را اعلام میکند . و ما گرفتار شدیم تو انتخاب رشته
آخه دانشگاه آزاد ديگه ارزشي داره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار