بازدید 2408

پول خرید۲۰هزارسکه پاداش مدال های جاکارتاازپروژه های ورزشی کشور!

کد خبر: ۸۳۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 11 September 2018

پایان بازی‌های آسیایی جاکارتا آغاز دردسرهای عجیب مدیران وزارت ورزش بود و به نظر می رسد مدیران دولت دنبال زدن از بودجه های ساخت و ساز ورزشی هستند تا بتوانند پول وعده های شان به مدال آوران را تامین کنند.

به گزارش تابناک ورزشی ، آنها که در طول بازی‌ها برای گرفتن هر مدال دست به دعا می‌شدند، از امروز باید برای تأمین بودجه پاداش چند 10میلیارد تومانی مدال‌آوران، رایزنی کنند. براساس مصوبه ستاد عالی بازی‌های آسیایی، وزارت ورزش و جوانان موظف است به ورزشکارانی که مدال طلا گرفته‌اند 160، مدال نقره 80و مدال برنز 40سکه طلا پاداش بدهد. این اعداد برای قهرمانان رشته‌های تیمی به‌ترتیب، 80، 40و 20سکه است. کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی با 20طلا، 20نقره و 22برنز روی پله ششم جدول مدال‌ها ایستاد. با توجه به اینکه 3مدال طلای این بازی‌ها در رشته‌های تیمی والیبال، کبدی مردان و کبدی زنان و یک مدال نقره تیمی در بسکتبال و یک برنز در واترپلو به‌دست آمده، مجموع سکه‌هایی که به قهرمانان این بازی‌ها باید پرداخت شود، 9100سکه است.

تأمین بودجه لازم برای این پاداش‌ها زمانی سخت‌تر می‌شود که درنظر داشته باشیم که تعداد سکه‌های قهرمانان بازی‌های پاراآسیایی هم با همان فرمول بازی‌های آسیایی محاسبه می‌شود. بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا از 14مهر آغاز می‌شود. اگر فرض کنیم نتایج ورزشکاران جانباز و معلول ایران، مانند دوره گذشته باشد، وزارت ورزش باید خود را برای پاداش 37مدال طلا، 52نقره و 31برنز آماده کند. با توجه به ‌احتمال موفقیت برخی رشته‌های تیمی مانند والیبال، بسکتبال و فوتبال در این بازی‌ها، مجموع پاداش‌های ورزشکاران جانباز و معلول نزدیک به 11تا 12هزار سکه برآورد می‌شود.

حالا سؤال این است: وزارت ورزش و جوانان بودجه برای خرید 20هزار سکه پاداش بازی‌های آسیایی و پارآسیایی را از کدام محل تأمین می‌کند؟یکی از مدیران ارشد وزارت ورزش در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری می‌گوید:«خیلی‌ها فکر می‌کنند این پول را دولت پرداخت می‌کند و از اعتبارات سالانه ورزش جدا خواهد بود. اما واقعیت این است که وزارت ورزش خودش باید بودجه لازم برای این سکه‌ها را تأمین کند و دولت قرار نیست پول اضافه‌ای به ما بدهد.»

پیش‌بینی می‌شود علاوه بر 20هزار سکه پاداش بازی‌های جاکارتا، وزارت ورزش مجبور شود بین 5تا 10هزار سکه هم به قهرمانانی اختصاص دهد که در طول سال در تورنمنت‌های قاره‌ای و جهانی مدال می‌گیرند.قیمت سکه هم‌اکنون نزدیک به 4میلیون تومان است. با یک حساب سرانگشتی، وزارت ورزش موظف است تا پایان سال نزدیک به 100میلیارد تومان برای خرید دست‌کم 25هزار سکه پاداش قهرمانان کنار بگذارد. این در شرایطی است که اعتبار تعیین شده برای همه فدراسیون‌های ورزشی در طول سال نزدیک به 120میلیارد تومان است.مدیر ارشد وزارت ورزش به همشهری می‌گوید:«وزارتخانه نمی‌تواند پاداشی را که برای قهرمانان مشخص شده، پرداخت نکند. در چنین شرایطی احتمالا مجبور خواهد بود بخشی از اعتبارات عمرانی یا بودجه‌هایی را که برای توسعه ورزش درنظر گرفته شده صرف خرید این سکه‌ها بکند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان