بازدید 8402
۱

انبار کالاهای احتکاری در مشهد به روی مردم باز شد

کد خبر: ۸۳۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵ 11 September 2018

تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی و با ارسال پیامک درباره توزیع کالاهای احتکار شده که در سطح بازار کشف شده، سوالاتی را مطرح کرده اند و خواستار اعلام سرنوشت این کالاها شده اند.

به گزارش روزنامه خراسان، در پیگیری های انجام شده با خبر شدیم که جلسه توزیع برخی از کالاهای احتکار شده با حضور تعدادی از مدیران سازمان ها روز گذشته(دوشنبه) برگزار و تصمیمات نهایی برای توزیع این کالا ها هم گرفته شده است. برای اطلاع از زمان و مکان برگزاری این کالاها با معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت تماس گرفتیم. "علی غفوری مقدم" گفت: جلسه تنظیم بازار امروز ( دوشنبه )برگزار شد که در این جلسه دو موضوع ارائه کالاهای تنظیم بازار در نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و توزیع کالاهای احتکار شده در نمایشگاه بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.

وی درباره چگونگی ارائه کالاهای احتکاری در نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: توزیع کالاهای احتکار شده در نمایشگاه بین المللی عبارت است از: برنج، شکر، عدس و پوشک که مقدار کل کالاهای کشف شده این اقلام تا روز دوشنبه 2900 تن برنج، (1900 تن هندی و 1000 تن پاکستانی )، 1550 تن شکر ( که 400 تن از این مقدار در نمایشگاه های عرضه مستقیم به فروش می رسد )، 1160 تن عدس و 35 هزار بسته پوشک است.غفوری مقدم خاطر نشان کرد: بخشی از اقلام کشف شده که مقدار آن زیاد است در نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در برخی شهرستان ها یی که برنامه ای برای ارائه عرضه مستقیم کالا داشته باشند، توزیع می شود.

توزیع کالاهای توقیفی با تخفیف 15 تا 40 درصد

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: عرضه برخی اقلام کالاهای احتکار شده از امروز در 10 غرفه نمایشگاه بین المللی عرضه خواهد شد و این نمایشگاه تا 26 شهریور ادامه دارد. علاوه بر این برای ارائه کالاهای احتکاری در چند نقطه از مشهد برنامه ریزی هایی در حال انجام است که در روزهای آینده زمان و مکان این نمایشگاه ها نیز اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بسته به نوع کالا های توقیفی تخفیف هایی برای این کالاها در نظر گرفته شده است که این درصد تخفیف از 15 تا 40 درصد برای کالاهایی است که در بازار در حال عرضه است.

دستور مستقیم سرپرست دادگاه انقلاب برای تسریع عرضه کالاهای توقیفی

علی غفوری مقدم در ادامه ضمن اشاره به جدیت مسئولان قضایی در برخورد با متخلفان و عرضه سریع کالاهای توقیفی اظهار کرد: سرپرست دادگاه انقلاب از ابتدای کشف کالاهای احتکاری توجه
ویژه ای به عرضه سریع این کالاها در بازار داشته است و به صورت مستقیم دستور به توزیع این اقلام در نمایشگاه را صادر کرده و از طرفی نیروی انتظامی و سپاه پاسداران فعالیت ویژه ای در زمینه کشف و کمک به عرضه سریع این کالاها داشته اند ودر برگزاری این نمایشگاه نیز همکاری دارند.

روند توزیع کالاهای احتکار شده

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت در ادامه روند توزیع کالاهای احتکاری پس از اتمام نمایشگاه عرضه مستقیم کالا گفت: به مردم اطمینان می دهیم که نظارت هایمان را در طول سال به مانند گذشته همچنان ادامه دهیم و فعالیت ما در زمینه کشف احتکار و عرضه کالاهای توقیفی همچنان ادامه خواهد داشت و بعد از پایان نمایشگاه ها نیز با استفاده از ظرفیت های فروشگاه های بزرگ به عرضه این کالاها در شهر خواهیم پرداخت.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت درباره چگونگی رسیدگی به شکایات در این نمایشگاه، گفت: بازرسان صنعت و معدن از ساعات اولیه شروع به کار نمایشگاه در محل مستقر شده اند تا با نظارت کامل بر نحوه توزیع اقلام مانع از بروز هر گونه تخلف در زمینه های مختلف شوند.وی با اشاره به مستقر بودن شعبه تعزیرات در این نمایشگاه،اظهار کرد: از طرفی شعبه تعزیرات نیز در محل نمایشگاه مستقر است که به شکایات رسیدگی شود. همچنین مردم هم که برای خرید به نمایشگاه مراجعه کرده اند در صورت مشاهده هر گونه تخلفی می توانند نوع، زمان و مکان تخلف را به همکاران ما اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

برخورد با سوء استفاده کنندگان

غفوری مقدم در باره زمان بندی توزیع کالاهای توقیف شده، خاطر نشان کرد: از قبل، زمان برگزاری نمایشگاه پاییزه مشخص بود و زمان بندی نمایشگاه ارتباطی با کالاهای توقیفی نداشت. خوشبختانه مراجع قضایی با اندیشیدن تدابیر لازم و تسریع در زمان توزیع این کالاها زمینه مناسب را برای ارائه این اقلام در نمایشگاه فراهم کردند.

وی در باره چگونگی مدیریت روند توزیع و پیشگیری از ایجاد احتکار های کوچک و فراهم شدن زمینه برای سوءاستفاده برخی افراد گفت: در خصوص عرضه کالاهای احتکاری برنامه ریزی های کامل و جامعی انجام شده که با به کار بستن این برنامه ریزی از ایجاد حاشیه ها و خرید های بیش از حد نیاز توسط برخی افراد جلوگیری شود و نظارت کاملی بر امور خواهیم داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
چرا پوشک فقط به کسانیکه نوزاد دارند داده نمی شود هر نوزادی شناسنامه دارد و می توانند بفهمند کی به این جنس نیاز دارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار