بازدید 7310
۳
پیمانه اقتصادی؛

از «میزان دخل و خرج ارز در بازار ثانویه از زبان یک نماینده» تا «سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد یورویی قطر در آلمان»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۱۹۱۴ واحدی شاخص کل بورس در شروع هفته، بخشنامه الزام آور به گمرک برای توجه به پیمان سپاری ارزی، مازاد تجاری چین با آمریکا در ماه آگوست رکورد زد، قیمت برخی خودروهای تولید داخلی در بازار، هند: به دنبال افزایش دو برابری تجارت با ایران هستیم، تولید نفت روسیه روزانه ۱۰۰ هزار بشکه کاهش یافت، سه برند معروف ترکیه اعلام ورشکستگی کردند، برنامه کاهش ۴۵ درصدی آلایندگی در اروپا و خوش‌بینی محتاطانه به افزایش قیمت طلا را در بر دارد.
کد خبر: ۸۳۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 09 September 2018

از «میزان دخل و خرج ارز در بازار ثانویه از بیان یک نماینده» تا «سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد یورویی قطر در آلمان»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۱۹۱۴ واحدی شاخص کل بورس در شروع هفته، بخشنامه الزام آور به گمرک برای توجه به پیمان سپاری ارزی، مازاد تجاری چین با آمریکا در ماه آگوست رکورد زد، قیمت برخی خودروهای تولید داخلی در بازار، هند: به دنبال افزایش دو برابری تجارت با ایران هستیم، تولید نفت روسیه روزانه ۱۰۰ هزار بشکه کاهش یافت، سه برند معروف ترکیه اعلام ورشکستگی کردند، برنامه کاهش ۴۵ درصدی آلایندگی در اروپا و خوش‌بینی محتاطانه به افزایش قیمت طلا را در بر دارد.

تقویت ۱۹۱۴ واحدی شاخص کل بورس در شروع هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با افزایش 1914 واحدی معادل 1.39 درصد به رقم 139 هزار و 628 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 559 واحدی معادل 1.39 درصد به رقم 40 هزار و 829 واحد رسید. شاخص کل هم وزن بر همانند روزهای قبل، با رشد 609 واحدی معادل 2.75 درصد، عدد 22 هزار و 798 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 430 واحدی معادل 2.75 درصد به رقم 16 هزار و 123 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 2334 واحد افزایش معادل 1.59 درصد را رقم زد و به سطح 149 هزار و 232 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 1691 واحد افزایش معادل 1.67 درصد به رقم 103 هزار و 9 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 2463 واحد افزایش معادل 0.90 درصد همراه بود و عدد 277 هزار و 401 واحد را به نمایش گذاشت.

از «» تا «بیش از ۸ میلیارد دلار ارز در راه بازار ثانویه»

بخشنامه الزام آور به گمرک برای توجه به پیمان سپاری ارزی 

رییس کل بانک مرکزی درباره عرضه ارز پتروشیمی ها اظهار داشت: میزان صادرات پتروشیمی ها، شرکت های فولادی و معدنی در سال گذشته مشخص است، بنابراین آنها موظفند که منابع ارزی خود را به بازار عرضه کنند؛ حتی رییس جمهوری تاکید کردند که در صورت انجام نشدن این کار از سوی صادرکنندگان، با آنها برخورد می شود و دولت در این زمینه کوتاه نمی آید. وی تاکید کرد: بقیه صادرکنندگان غیرنفتی نیز باید ارزهای خود را وارد بازار کنند. همتی نرخ ارز را برای صادرکنندگان مناسب دانست و اظهار داشت: بخشنامه ای به گمرک ارائه و اعلام شد پیمان سپاری ارزی ضرورت دارد و باید تعهد شود که طی دو ماه ارزها ارائه شود.  /ایرنا

میزان دخل و خرج ارز در بازار ثانویه از زبان یک نماینده

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم مداخله بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز با به کارگیری منابع ارزی تاکید کرد و گفت: براساس اطلاعاتی که داریم بیش از 8 میلیارد دلار ارز برای ارائه به بازار ثانویه آماده شده و این در حالی است که برآورد می شود مجموع تقاضاها حدود 4 میلیارد دلار باشد و این بیانگر این است که منابع ارزی در بازار ثانویه نسبت به بازار اولیه بالاست. محمدرضا پورابراهیمی ادامه داد: در ارتباط با تخصیص ارز مسافری، دانشجویی و بیماران متاسفانه به دلیل تاخیر بانک مرکزی در مداخله و مدیریت بازار، هفته گذشته بازار با روند افزایش روبرو شده و این در حالی است که حجم مبادلات درخصوص ارزهای مذکور حدود 3 درصد بوده، یعنی حدود 97 درصد ارز تخصیصی مربوط به بازارهای اولیه و ثانویه است. وی گفت: حدود 5.5 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی از اول سال جاری تاکنون اختصاص یافته و انجام این مهم در حال استمرار است. پورابراهیمی ادامه داد: عددهای مربوط به نرخ ارز در بازار غیررسمی تحت تاثیر قیمت های ارز برای نیاز 3 درصدی است که باید با مدیریت بانک مرکزی این موضوع حل شود. وی تصریح کرد: در حال حاضر نرخ های بالای ارز با شاخص های اقتصادی تطابقی ندارد و مطمئن هستم ظرف هفته آینده شرایط سیاست های ارزی ارتقا می یابد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بار روانی و رسانه ای مربوط به نرخ ارز که حدود 3 درصد تقاضای بازار را تشکیل می دهد، بالاست  و انتظار می رود بانک مرکزی به این وضعیت رسیدگی کند و با توجه به توافق انجام شده، ذخایر بانک مرکزی نباید تحت هر شرایطی در اختیار بازار قرار بگیرد، اما منابع ارزی در اختیار دولت و بانک مرکزی این قابلیت را دارد که توسط دولت برای مدیریت بازار به کار گرفته شود. /خانه ملت

مازاد تجاری چین با آمریکا در ماه آگوست رکورد زد

روز شنبه رویترز گزارش داد: مازاد تجاری چین در برابر آمریکا در ماه آگوست در حالی در رقم 31.05 میلیارد دلار قرار گرفت که در ماه جولای با روندی افزایشی به 28.09 میلیارد دلار رسیده بود. تراز تجاری بین دو کشور در ماه می به 24.58 میلیارد دلار و در ماه ژوئن به 28.97 میلیارد دلار رسید. به طور کلی، اختلاف تراز تجاری بین این دو کشور در هشت ماه نخست سال جاری میلادی 1.5 درصد رشد داشته است. با وجود اینکه صادرات سالانه چین در ماه آگوست وضعیت آرامتری به خود گرفت و نرخ رشد آن 9.8 درصد بود، این میزان اختلاف تجاری با آمریکا ممکن است جنگ تمام عیار تجاری میان آنها را شدیدتر کند. مازاد تجاری چین عامل اصلی تنش تجاری میان واشنگتن و پکن است. ترامپ از چین خواسته است تا برای کاهش این مازاد تجاری تلاش کند.

قیمت برخی خودروهای تولید داخلی در اولین روز هفته

پراید 131 دیروز در بازار تهران به قیمت 35 میلیون معامله شد، در حالی که قیمت این خودرو در آخرین روز هفته گذشته 32 میلیون تومان بود، همچنین پراید 111 در بازار امروز تهران با افزایش 2 میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته به 38 میلیون تومان رسید. اما قیمت پژو پارس که در آخرین روز هفته گذشته 72 میلیون تومان بود، روز شنبه با کاهش 3 و نیم میلیون تومانی به قیمت 69 میلیون و پانصد هزار تومان معامله شد و قیمت خودرو چانگان هم ثابت ماند.

قیمت برخی از خودروهای تولید داخلی ۱۳۹۷/۰۶/۱۷

ردیف نوع خودرو قیمت کارخانه (ریال) قیمت بازار (ریال)
۱ پراید ۱۳۱ ۲۲۷.۰۹۰.۰۰۰ ۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰
۲ پراید ۱۱۱ ۲۱۳.۲۴۰.۰۰۰ ۳۸۰.۰۰۰.۰۰۰
۳ پژو GLX405 ۳۲۹.۴۴۰.۰۰۰ ۵۴۰.۰۰۰.۰۰۰
۴ پژو SLX405 ۳۵۱.۵۰۰.۰۰۰ ۵۹۵.۰۰۰.۰۰۰
۵ پژو پارس ۴۰۵.۹۵۰.۰۰۰ ۶۹۵.۰۰۰.۰۰۰
۶ پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۴۱۹.۴۲۰.۰۰۰ ۷۴۰.۰۰۰.۰۰۰
۷ پژو ۴۰۵ دوگانه ۳۴۷.۴۵۰.۰۰۰ ۵۶۰.۰۰۰.۰۰۰
۸ تندر پلاس اتوماتیک ۵۳۹.۲۳۴.۰۰۰ ۱.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۹ پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۵۴۳.۶۴۰.۰۰۰ ۱.۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۰ ساندرو اتوماتیک ۵۴۶.۴۴۰.۰۰۰ ۱.۱۳۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۱ رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک ۶۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱.۲۶۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۲ رنو ساندرو دستی ۴۸۹.۵۶۰.۰۰۰ ۹۵۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۳ سمند EF7 ۳۴۳.۸۰۰.۰۰۰ ۵۶۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۴ هایما S7 ۱.۰۴۳.۱۳۰.۰۰۰ ۱.۹۸۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۵ سمند LX ۳۳۵.۳۵۰.۰۰۰ ۵۴۵.۰۰۰.۰۰۰
۱۶ ۲۰۶ وی ۸ ۴۲۷.۶۳۰.۰۰۰ ۷۳۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۷ دنا پلاس سفید ۵۳۲.۶۸۰.۰۰۰ ۱.۰۵۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۸ چانگان ۷۴۹.۵۲۰.۰۰۰ ۱.۳۸۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۹ سراتو با آپشن ۱.۱۳۰.۶۲۰.۰۰۰ ۲.۰۸۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۰ هایما S5 ۹۸۶.۴۰۰.۰۰۰ ۱.۶۸۰.۰۰۰.۰۰۰

هند: به دنبال افزایش دو برابری تجارت با ایران هستیم

«سورش پرابو» وزیر بازرگانی هند اعلام کرد که دهلی نو تا پنج سال آینده تجارت با تهران را از سطح کنونی ۱۳.۸ میلیارد دلار تا دو برابر افزایش خواهد داد. روزنامه 'اکونومیک تایمز' به نقل از یک مقام هندی که نامش را فاش نکرد، گفت: در طول دیدار پرابو با عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی ایران در دهلی نو در روز جمعه روش های افزایش تجارت و سرمایه گذاری میان دو کشور بررسی شد. این روزنامه نوشت: این دیدار از منظر تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران اهمیت پیدا می کند چون آمریکا همچنین از هند و سایر کشورها درخواست کرده است که پیش از رسیدن موعد ۴ نوامبر (13 ابان) ، واردات نفت خود از ایران را متوقف کنند. این مقام هندی همچنین گفت که برنامه سفر پرابو به تهران در تاریخ ۲ اکتبر (10 مهر ماه) به زمان دیگری موکول شده است زیرا وی باید در اجلاس کریدور بین المللی حمل و نقل شمال و جنوب شرکت کند. پرابو پس از دیدار خود با آخوندی در حساب توییتری خود نوشت: دیدار خوبی با عباس احمد آخوندی وزیر راه و شهر سازی ایران داشتم. تمرکز مذاکرات ما در خصوص گسترش روابط دوجانبه هند و ایران فراتر از بخش انرژی و امنیت بود. گانش گوپیتا دبیر فدراسیون سازمان های صادراتی هند اخیرا اعلام کرده بود با توجه به تحریم های آمریکا دولت هند باید مشکلات صادر کنندگان هندی که به ایران کالا ارسال می کنند را مورد توجه قرار دهد. به گزارش ایرنا، ایران پس از عربستان سعودی و عراق سومین کشور بزرگ صادر کننده نفت به هند است.

تولید نفت روسیه روزانه ۱۰۰ هزار بشکه کاهش یافت

روسیه در ماه اوت ۱۱ میلیون و ۶۴۰ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است که نسبت به ماه پیش، ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش نشان می‌دهد. برخلاف افزایش تولید نفت شرکت‌های روسنفت و گازپروم نفت، تولید نفت شرکت‌های کوچک این کشور با کاهش همراه شد. بر اساس گزارش وزارت انرژی روسیه، تولید نفت روس نفت و گازپروم نفت در ماه اوت با ۲۰۰ هزار بشکه افزایش به ۳ میلیون و ۵۸۴ هزار بشکه در روز رسید.

تقاضای جهانی نفت زودتر از انتظارها به روزانه ۱۰۰ میلیون بشکه می‌رسد

محمد بارکیندو اعلام کرد که تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی به ۱۰۰ میلیون بشکه در روز می‌رسد که زودتر از پیش‌بینی‌های گذشته است. وی همچنین اعلام کرد برای تشوق سرمایه‌گذاری در صنعت نفت، شرایطی با ثبات ضروری است. دبیر کل اوپک گفت: جهان اواخر سال جاری میلادی به تقاضای روزانه ۱۰۰ میلیون بشکه نفت دست می‌یابد که بسیار زودتر از چیزی است که در گذشته پیش‌بینی می‌شد، بنابراین نیروهای ثبات‌آور که شرایطی سازنده برای جذب سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کنند، ضروری هستند. بارکیندو اعلام کرد خوش‌بینی صنعت نفت در حال بازگشت است و اوپک در پی راه‌هایی برای نهادینه کردن همکاری میان این سازمان و متحدانش درباره سطح تولید خود است. وی همچنین با ابراز نگرانی از جنگ تجاری آمریکا و چین و تأثیر منفی آن بر تقاضای نفت گفت: با این همه ما مطمئن هستیم که این طرف‌ها قادر خواهند بود بر برخی از این چالش‌ها چیره شوند. /رویترز از کیپ‌تاون

سه برند معروف ترکیه اعلام ورشکستگی کردند

سه برند معروف ترکیه به علت مشکلات در پرداخت بدهی کوتاه‌مدت خود، در ارتباط با شرایط وخیم اقتصادی این کشور، درخواست حمایت از ورشکستگی کردند. به این ترتیب نگرانی از تاثیرات دومینو وار بازار، افزایش یافتهفته گذشته، دادگاهی در ترکیه، به دنبال درخواست شرکت هاتیک، که برندی ۸۰ ساله در زمینه کفش و پوشاک تزیینی است، تصمیم گرفت به این شرکت حمایت از ورشکستگی اعطا کندآلیان هاتیک، مدیر اجرایی ارشد هاتیک، در گفتگو با هریت‌دیلی گفت: با کمبود اخیر جریان‌های نقدینگی در بازار و افزایش بی‌سابقه نرخ بهره به علت سقوط شدید ارزش لیر، شرکت ما در پرداخت بدهی‌های کوتاه‌مدت خود دچار مشکل شدبه دنبال هاتیک، برند معروف جواهرات ترکیه، گیلان، هم با عقب افتادن بازپرداخت وام‌های خود، درخواست حمایت از ورشکستگی کردمدیر ارشد این شرکت، عثمان گیلان، کاهش تعداد توریست‌ها، تمایل مشتریان به جواهرات معمولی‌تر و ارزان‌تر، نوسانات نرخ ارز، اجازه‌های زیاد و نرخ بهره بالا را مقصر دانستنگرانی‌های بازار به دنبال ثبت درخواست حمایت از ورشکستگی دیگری در روز جمعه، بالا گرفت. گزارشات حاکی از آن است که برند مندو، تولید کننده پوشاک ترکیه، هم تصمیم گرفت برای جلوگیری از مصادره اموال شرکت، درخواست حمایت از ورشکستگی ثبت کندیالجین کاراتپه، اقتصاددان، به شین‌هوا گفت: این‌ها نتایج مورد انتظار بحران اقتصادی اخیر است‌. او ادامه داد: ما منتظر یک بحران جدی‌ هستیم که نه تنها شرکت‌های کوچک، بلکه شرکت‌های بزرگ بازار را هم در معرض خطر قرار می‌دهدنرخ بهره بالای وام‌های تجاری و کاهش قابل‌توجه فعالیت‌های اقتصادی، اکثر شرکت‌ها را در شرایط بسیار سختی قرار داده است. شهروندان ترکیه دیگر مانند گذشته مصرف نمی‌کنند و بانک‌ها برای تامین اعتبار بی‌تفاوت شده‌اند.

بازار اوراق مسکن؛ حرکت آرام «تسه»ها

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند95 (تسه9512) با رشد 8/ 0 درصدی به قیمت 64 هزار و 715 تومان معامله شدند. روز گذشته «تسه»ها در سطح 65 هزار تومانی رشد داشتند. با وجود قرار داشتن در فصل رونق مسکن، از ابتدای تابستان افت 2/ 5 درصدی «تسه»ها رقم خورد. پس از جهش 287 درصدی تعداد معاملات مسکن، از خرداد شاهد افت تعداد معاملات مسکن بودیم. با وجود نشانه‌های ورود تقاضای سرمایه‌گذاری با کاهش رشد شبه‌پول در ماه‌های انتهایی پاییز 96، از آذر شاهد تشدید روند صعودی قیمت مسکن، رشد ماهانه حدود 5 درصدی در زمستان، (با وجود رشد حدود 2 درصدی در ماه‌های تابستان، فصل اوج تقاضای مسکن سال 96) بودیم. اما در ادامه با تشدید نوسانات بازارهای موازی، تا حدی تقاضای سرمایه‌ای از بازار مسکن خارج شد. اما جهش قیمت نهاده‌های تولید، دورنمای تداوم رشد قیمت مسکن را تقویت کرده است.

برنامه کاهش ۴۵ درصدی آلایندگی در اروپا

قانون‌گذاران پارلمان اروپا در نظر دارند برنامه جاه‌طلبانه کاهش آلایندگی کربنی خودروها را تا سال ۲۰۳۰ به تصویب برسانند. منابع آگاه در این باره به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که بر اساس این برنامه قرار است آلایندگی خودروها ۴۵ درصد کاهش یابد. به نقل از دنیای اقتصاد، این قانون همچنین کاهش ۲۰ درصدی آلاینده‌ها را تا سال ۲۰۲۵ درنظر گرفته‌است. یکی از قانون‌گذاران پارلمان اروپا که از حامیان این طرح است می‌گوید تصویب این قانون روند دشواری را پیش‌رو دارد.به گفته او حوزه حمل‌و‌نقل تنها بخشی در اتحادیه اروپا است که کماکان از دلایل اصلی گسترش گازهای گلخانه‌ای است. هدف از به تصویب رساندن چنین طرحی دستیابی به هدف کاهش ۴۰‌درصدی آلایندگی‌ها در سال ۲۰۳۰ نسبت به سال ۱۹۹۰ است.

خوش‌بینی محتاطانه به افزایش قیمت طلا

در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش‌بین بودند اما اکثریت هر دو گروه کمتر از ۵۰ درصد بود. طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک تغییر چندانی نداشت و تنها پس از گزارش وزارت کار که نشان داد اقتصاد این کشور در ماه میلادی گذشته ۲۰۱ هزار شغل جدید ایجاد کرده است، کاهش ملایمی پیدا کرد. میانگین درآمد ساعتی حقوق بگیران آمریکایی در اوت ۱۰ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش یافت که بیشترین میزان در حدود یک دهه گذشته بود. در این بین، ۱۷ نفر در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها ۷ نفر یا ۴۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۵ نفر یا ۲۹ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند و به همین میزان نیز نظری نداشتند. به گزارش ایسنا، در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خرد ۶۷۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۳۲۹ نفر یا ۴۹ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۵۱ نفر یا ۳۷ درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند در حالیکه ۹۶ نفر یا ۱۴ درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد یورویی قطر در آلمان

«تمیم بن حامد الثانی» امیر قطر گفت: قصد داریم ظرف ۵ سال آینده ۱۰ میلیارد یورو (۱۱.۶ میلیارد دلار) سرمایه گذاری در آلمان انجام دهیم که شامل ایجاد یک ترمینال گاز مایع طبیعی احتمال خواهد بود. امیر قطر این موضوع را در کنفرانس سرمایه گذاری دو جانبه در برلین مطرح کرد. در حال حاضر آلمان بزرگترین مصرف کننده انرژی اروپا است. الثانی گفت: مجموع تجارت آلمان-قطر در سال ۲۰۱۷ میلادی با کاهش روبرو شد؛ در حالیکه قبل از آن به تقریبا ۲.۸ میلیارد یورو رسیده بود و رشد ۲ برابری را تجربه کرده بود. امیر قطر انتظار رشد بیشتر را در سال های آتی از تجارت ۲ جانبه اعلام کرد. در همین حال آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت: سرمایه گذاری در بخش انرژی فرصت های نوید بخشی را برای توسعه مناسبات تجاری ارائه می دهد؛ ضمن اینکه عرضه گاز مایع طبیعی قطر به تنوع بخشی منابع عرضه انرژی کمک می کند. وی گفت: از نظر من بخش انرژی پتانسیل قابل توجهی را برای توسعه مناسبات اقتصادی ارائه می دهد. مرکل تصریح کرد که آلمان پیش از این به ترمینال های ال ان جی در هلند، بلژیک و لهستان متصل بود؛ اما دولت او به دنبال توسعه شبکه گاز ال ان جی در داخل آلمان است و شرکت های آلمانی در جهت ایجاد ترمینال گاز ال ان جی داخلی کار می کنند. به نقل از ایبنا، همچنین در روز چهارشنبه هفته گذشته شرکت قطر پترولیوم اعلام کرد که با شرکت «آر دابلیو ایی» آلمان و «یونیپر» در مورد ایجاد ترمینال احتمالی گاز ال ان جی در حال مذاکره است. از طرفی هم کنسرسیوم ترمینال ال ان جی آلمان متشکل از اپرواتور شبکه گاز هلند، Gasunie است و شرکت Vopak و اویل تانکینگ و داچ اویل در حال توسعه برنامه ای با سرمایه گذاری تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
در خبر ها امده که قدرت خرید نقدینگی به دلیل افزایش نرخ دلار به 13500 تومان از 340 میلیارد دلار به 126 میلیارد دلار کاهش یافته. 126 میلیارد دلار دقیقا میزان ارز وارده به ایران در سال 1396 بوده(50 میلیارد درامد نفت+ 50 ملیارد درامد غیر نفتی و میعانات نفتی+ 26 میلیارد درامد قاچاق اجناس سوبسیدی و خدمات و ایرانیان خارج از کشور و توریست و... . در نتیجه همان فرمول طلایی برای نرخ ارز در ایران در همه 60 سال گذشته برقرار شده! یعنی نرخ دلار امریکا برابر است با تقسیم نقدینگی ریالی به درامد ارزی وارده به کشور در یکسال . اما خبر بد این است که بر اساس همین فرمول طلایی با کاهش شدید درامد نفتی و میعانات گازی در نتیجه تحریم درامد سالانه ارزی ایران به 70 میلیارد دلار کاهش می یابد و با توجه به افزایش روزی یک تریلیون تومنی در امسال و بیشتر در سال اینده میزان نقدینگی تا پایان سال 1998 حداقل به بالای 2700 هزار هزار میلیارد تومان می رسد که از تقسیم ان بر حداکثر 70 میلیارد درامد ارزی نرخ دلار 40 هزار تومنی برای بهار سال اینده محتوم است تازه اگر افزایش نقدینگی ریالی مانند ونزوئلا نشود!
قطر وکشورهای مانند این کشور که در بهبوحه مشکلات داخلی وخارجی ایران به یاری وکمک انان اقدام کرده باید در اقتصاد و..... کمک وهمیاری وهمکاری کنند . هر کشوری ممکن هست در یک برهه از زمان دچار گرفتاری ومشکلات شود که همپیمانان باید خدمت خالصانه وصادقانه به یاری بشتابند.
برای اینکه خریداران خودرو خریدار واقعی باشند دولت یک قانون بگذارد تا کسانی که در اینترنت برای خرید خودرو اقدام کرده اند تا پنح سال حق فروش خودرو خود را ندارند و اگر اینکار را کردن دو برابر قیمت خودرو جریمه شوند و خودرو مجانی به کسی که خریده تعلق گیرد تا خریدار خودش بیاید گزارش دهد اقداماتی از این دست باعث می شود مصرف کننده واقعی بیاید خودرو ثبت نام کند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر