بازدید 1185

مناقشه مرکل و رئیس اطلاعات آلمان بر سر "شکار خارجی‌ها"

رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان با زیر سوال بردن گزارش‌هایی درباره "شکار خارجی‌ها" به دست نئونازی‌ها در شهر کمنیتس، به صورت مستقیم با موضع صدراعظم کشورش مخالفت کرد.
کد خبر: ۸۳۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 08 September 2018

رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان با زیر سوال بردن گزارش‌هایی درباره "شکار خارجی‌ها" به دست نئونازی‌ها در شهر کمنیتس، به صورت مستقیم با موضع صدراعظم کشورش مخالفت کرد.

به گزارش ایسنا، هانس-گئورگ ماسن، رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان در مصاحبه با بیلد به مساله‌ای اشاره کرد که بار دیگر بحث مهاجران را داغ کرده است. او مدعی شد: هیچ دلیلی ندارد که اثبات کند ویدیوهایی که در اینترنت وجود دارد و نشان می‌دهد که مهاجران تحت تعقیب قرار می‌گیرند، واقعیت داشته باشند. درباره صحت این گزارش‌هایی که نشان می‌دهند افراطگرایان جناح راستی به دنبال شکار خارجی‌ها در کمنیتس هستند، تردید دارم.

از زمان کشته شدن یک مرد آلمانی در شهر کمنیتس واقع در شرق آلمان در اواخر اوت، چندین راهپیمایی از سوی راست‌های افراطی در آنجا برگزار شده است. دو مهاجر به ظن قتل بازداشت شدند. ماسن همچنین پا را فراتر گذاشت و گفت که شاید این ویدیوها ساختگی باشد؛ ادعایی که با تردیدهای گسترده مواجه شد. این مقام اطلاعاتی آلمان مدرکی دال بر اثبات ادعایش ارائه نکرد.

سخنان رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان در حالی مطرح می‌شود که آنگلا مرکل گفته است تصاویر از این شهر واقع در ایالت زاکسن به وضوح نفرت را نشان می‌دهد. عصر جمعه هم گروه ضد مهاجران "حامی کمنیتس" با حضور ۲۰۰۰ تن دست به راهپیمایی زدند و برخی شعار "مرکل باید برود" سر دادند.  یکی از معترضان با بیان اینکه "ما نازی نیستیم" مدعی شد که "خارجی‌های قاتل بیشتری به نسبت آلمان‌ها وجود دارد چون آنها کار ندارند."

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان معتقد است تاکید دارد تصاویر و ویدیوهای برخورد با مهاجران "تنفر و آزار و اذیت علیه مردم بیگناه" را به وضوح نشان می‌دهد. توماس اوپرمان، از سوسیال دموکرات‌های ارشد آلمان هم ماسن را به "ایجاد آشفتگی" درباره تحولات کمنیتس متهم کرد. با این حال هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان تاکید کرد دلیلی برای تردید در سخنان ماسن وجود ندارد.

معترضان روز جمعه همچنین شعارهای "امنیت برای کمنیتس" و "ما مردم هستیم" سر دادند. شمار معترضان به نسبت اعتراضات ۲۶ اوت، یک روز پس از کشته‌ شدن یک شهروند آلمانی، که با حضور حدود ۶۰۰۰ تن برگزار شد، کمتر بود. حدود ۵۰۰ تن هم با راهپیمایی مقابله‌ای در نزدیکی آنها شعار "تبلیغات نازی‌ها جایی ندارد" سر دادند. براساس گزارش رسانه‌های محلی، یک معترض راست افراطی بازداشت شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر