بازدید 13178
بهرام پارسایی در گفت وگو با «تابناک»؛

مدت هاست یک طرح قابل قبول به صحن نیاورده ایم/مجلس هم در مشکلات اقتصادی مقصر است/چهل سال است ما برای مردم تصمیم می‌گیریم و آنان هم تمکین می کنند/هر جایی هم که منِ مسئول اشتباه کردم، پاسخگو نبوده ام

گرانی های اخیر، مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرده است. به باور بسیاری از مسئولان، مردم دیگر مانند گذشته به مسئولان اعتماد ندارند و همین باعث شده، توجهی به گفته های آنها نداشته باشند و با هجوم به بازار، باعث تشدید گرانی می شوند.
کد خبر: ۸۳۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 07 September 2018

مقصر آنهایی هستند که برای خروج ترامپ از برجام جشن گرفتند/ به هیچ مسئولی در این شرایط فشاری وارد نمی شودگرانی‌های اخیر، مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرده است. به باور بسیاری از مسئولان، مردم دیگر مانند گذشته به مسئولان اعتماد ندارند و همین باعث شده، توجهی به گفته‌های آن‌ها نداشته باشند و با هجوم به بازار، باعث تشدید گرانی شوند.

به گزارش «تابناک»؛ برخی ریشه معضلات را در مسائل فرهنگی و اجتماعی می‌دانند، اما عده‌ای دیگر بر این باورند که سیاست‌های اقتصادی و ناکارآمد، باعث بروز این مشکلات است. در همین حال، برخی دیگر از جمله بعضی نمایندگان، ریشه مشکلات را در مسائل سیاسی و حاکمیتی می‌دانند.

این نمایندگان بر این باورند که استیضاح و تغییر در تیم اقتصادی هم نمی‌تواند کارآمد باشد و تا زمانی که ما نتوانیم مشکلات و اختلافات سیاسی بین خودمان را حل کنیم، نمی‌توانیم مسائل اقتصادی کشور را رفع کنیم.

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: ما چند وقت پیش، در بحث اقتصادی، وزیر اقتصاد را ـ که می‌گفتند نوک پیکان اقتصاد است ـ استیضاح کردیم و مدیر کل بانک مرکزی هم تغییر کرد؛ اما دیدید که اتفاقی در بازار ارز و سکه رخ نداد!

سخنگوی فراکسیون امید گفت: این نشان می‌دهد، ما باید به دنبال راهکار‌های دیگری باشیم. به نظر من، استیضاح راه حل مشکلات نیست و ما نباید به دنبال مقصر بگردیم، چون اگر دنبال مقصر باشیم، خود مجلس هم در این قضایا مقصر است.

وی افزود: لوایح چهارگانه که چندین ماه است بین کمیسیون‌ها و صحن پاسکاری می‌شود و نمی‌گذارند تصویب شود، یکی از دلایل وضعیت اقتصادی عمومی است، دیگر آنکه ما در این مدت، یک طرح به درد بخور از کمیسیون‌ها به صحن نیاورده ایم. اگر دنبال مقصریم، ما مقصریم و آن‌هایی که برای خروج ترامپ از برجام جشن گرفتند؛ این وضعیت بدون تعارف نتیجه تحریم هاست. فرافکنی هم نیست و موضوعی واقعی است. نمونه این امر، در ترکیه است که با تحریم دو نفر از وزرای آنها، ارزش پول ملی شان ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد، حال آنکه کل کشور ما در تحریم است.

وی در پاسخ به اینکه اکنون راهکار چیست، گفت: چهل سال است ما برای مردم تصمیم می‌گیریم و آنان هم تمکین کرده و هزینه آن را پرداخته اند و خلاصه آنکه هر جایی هم که منِ مسئول اشتباه کردم، پاسخگو نبوده ام. یک بار هم شده، بیاییم و به مردم رجوع کنیم؟ یک بار هم ما مسئولان به نظر مردم تمکین کرده و طبق اصل، ۵۹ قانون اساسی عمل کنیم؟ این قانون در بحث‌های کلان سیاسی صراحت دارد، پس اشکالی ندارد ما درباره موضوع سیاست خارجی خود به این اصل مراجعه کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: من نمی‌گویم مذاکره، چون اگر بگویم مذاکره، یک عده فوری برچسب به ما می‌چسبانند که شما وابسته یا خودفروخته هستید و از این دست انگ ها. می‌خواهم بگویم هم اکنون نیز به هیچ یک از مسئولان در این افزایش قیمت‌ها و در این شرایط اقتصادی، فشاری وارد نمی‌شود و اوضاع را درک نمی‌کنند؛ یعنی این وضعیت برای مسئولان کشور قابل لمس نیست. اکنون همه نمایندگان در حال تذکر دادن هستند و همدیگر را مقصر اوضاع معرفی می‌کنند. بیاییم یک بار برای همیشه به مردم اعتماد کنیم و از آن‌ها بخواهیم به ما راهکار بدهند.

پارسایی در پایان گفت: مگر ما اصلاح طلبان، راست و یا چپ‌ها از مردم نمی‌گوییم؟ خوب بیاییم عملا به مردم اعتماد کنیم و از آن‌ها بخواهیم تصمیم گیری کنند. هر تصمیمی هم که گرفته شد، تمکین کنیم. آن موقع مردم هم روی تصمیم خود خواهند ایستاد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۱۲
این اعترافات نوشدارو پس از کشتن سهراب است، من نمی دانم چرا خطر را حس نمیکنند این مسئولین، لابد هنوز خواب آلود هستند و در خواب قیلوله به سر میبرند تا کار بجایی برسد که دیگر کار از کار گذشته بود. چرا متوجه ی برنامه ی ناراضی سازی مسئولین نیستند!!! واقغ اسف بار است این چله خواب!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
خطر را احساس نمیکنند برای آنکه خودشان با مردم کوچه و بازار زندگی نمیکنند. نمی فهمند که بیکاری و شرمنده شدن جلوی زن و فرزند چیست. ما هنوز بدنمون گرمه و هنوز آثار شوم ویران شدن اقتصاد را در افزایش جرم و جنایت ندیده ایم. معمولا با فاصله یکسال این موج جرم و جنایت از راه میرسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
اقای پارسایی قوانینی که دولت اجرا می کند خود شما در مجلس تصویب کردید. مقصر اصلی نمایندگان مجلس هستند. حالا نقش مخالف را بازی نکنید.
همه پرسی مذاکره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
خوب بعدش چی؟
مشکل اقتصادیتون با همه پرسی حل می شود؟مگر درست کردن اقتصاد با همه پرسی درست می شود و یا مراجعه به افراد متخصص این کار؟
یا فقط یک عده ای امدن این شعار
را در ذهنتون کردند که
.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
مگه مشکل اجتماعی هستش که همه پرسی بشود؟
کسی در مورد موارد امنیت ملی همه پرسی برگزار نمی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
وقتی مردم به روحانی و دولت اشرافی او رای دادند یعنی درک مردم انتخاب نمایندگانی است که هنر انها عس گرفتن باید زن خارجی و انتخاب وزرای اشرافی است .پس مردم خیلی به عقلشان ننازند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
ناشناس ۱۷:۲۹
ما به اشرافی گری روحانی رای ندادیم، ما به روحانی رای دادیم چون قول حل و فصل مسائل خارجی را داده بود بر اساس دیپلماسی...به قولش هم تا حد زیادی عمل کرد، اما اشتباهش آن بود که از همان ابتدا با دولت ترامپ قبل از آنکه از برجام خارج بشه باب گفتگو رو باز نکرد. ترامپ فقط میخواد برجام بنام خودش زده بشه، او از اوباما نفرت داره و نمیخواست حل شدن مساله ایران به پای دموکراتها و مخصوصا اوباما نوشته بشه. میشد دوباره با ترامپ به توافق رسید. هنوز هم دیر نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
ناشناس 17:29
نکنه متکی به عقل جنابعالی باشن
خیلی بد کسی که آب گل آلود کنه بعد ماهیگیری کنه
همه پرسی برای نظارت استصوابی و تغییر قانون انتخابات مجلس و ریاست جمهوری ، امر مهمی در اتحاد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
طلبکار نباش. پاسخگوی تکرار کردنت باش. یادته به هموطنان دلسوزت میگفتی دلواپس. ملت شریف ایران یادتان می آید؟
در ایران مسئولین یه مصونیت قضایی نانوشته دارن که هر کسی هر کاری کرد بازخواست نمیشه و نهایتا از کار برکنار میشه.
اصل 59 راهکار خوبیه ولی این مهمه که یه عده با دروغگویی مردم رو تحریک نکنن ( دیوار کشی ، به صغیر و کبیرتون رحم نمی کنن ، خونه میلیاردی اون ، بگم بگم و ... ). مسئله که روشنه، راه های ممکن رو هم ارائه بدن و نتیجه هر راه رو برای مردم به وضوح شرح بدن. بعد از مردم بخوان که تصمیم بگیرن.
از اون طرف هم همه بازیگرای سیاسی به شعور مردم احترام بزارن و فرافکنی نکنن. الان رئیس جمهور با رای مردم انتخاب شده تقصیر وضعیت رو میندازن گردن کسای دیگه.
مردم از این بازیهای سیاسی خسته شدن ولی هنوز دارین برای مردم هزینه تراشی می کنین.
پارسایی گفتند بمردم اعتماد کنیم که به ما راهکار بدهند مگر مردم در انتخابات راهکار ندادند چی شد راهکار همان هست که در هر انتخابات رای میدهند . اولین قدم اصلاح ساختار سیاسی که فعلا جواب نمیدهد دوم اصلاح ساختار اقتصادی فعلی هست که عملکرد آنها انجام کار اقتصادی و نظامی موازی با دولت هست یعنی با انباشت ثروت نهادهای موازی دولت در ده سال آینده بسیار خطرناک خواهد بود احتمال دارد دولت برآمده از مردم را بسمت سقوط ببرند . اقتصاد فقط باید مردم حضور داشته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
شما فکر 10 سال آینده هستی؟؟؟
ممنون آقای پارسیایی، من شما رو نمیشناسم اما آنجایی که به اصل 59 قانون اساسی اشاره کردید، واقعا حرف دل بسیاری از مردم است. بنده با قاطعیت عرض میکنم که نیازمند تعریف مجدد از سیاست خارجی بر اساس منافع ملی هستیم. بله من هم آرزو دارم که فلسطین به آزادی و صلح برسد، آرزو دارم که دیگر مناطق خاورمیانه به صلح برسند، اما باید به محدودیت های کشور خودمان نگاه کنیم.

الان اوضاع اقتصاد مستقیما از سیاست خارجی تاثیر میگیرد. با یک امضای ترامپ کل اقتصاد دگرگون شد. با یک حرف ترامپ روزی 1000 تومان دلار نوسان میکند. میتوان به سمت یک معامله بزرگ با غرب مخصوصا با آمریکا پیش رفت. این برای نظام اسلامی و برای ایران عزیز خوب است. بگذارید از خود مردم سوال کنیم. وقتی می بینم خانواده ای با درآمد زیر 2 میلیون تومان و دو جوان بیکار زندگی را به سختی سپری میکنند، ما هم برای این ملت باید از خودگذشتگی کنیم و مقداری در آرمان هایی که فعلا قادر به تحقق آنها نیستیم بازنگری کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
عجب برزیل و افریقای جنوبی و ارژانتین را هم مشکل سیاست خارجی دارند از نظر شماها که قیمت ها بالا می رود
!!!!!
بس کنید دیه از این حرفهای یمن غاز
راه مراجعه به اراء مردم ابرومندانه ترین راه خروج از وضع موجود است
حال که نمایندگان محترم وهمچنین ملت ایران ازپاسخ روحانی تفهیم نشدند وناکارآمدی وبی کفایتی وی برای 24میلیون رای دهنده واکثریت 80میلیون جمعیت ایران به اثبات رسیده بارای قاطع استیضاح نمایند تا اقتصاد کشوروملت بیش ازاین خراب نشود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
چه کسی را جایگزینش خواهید رییسی یا قلیباف
گفتن خالی دردی دوا نمیکنه
اینا همش بهانه است ،، بهانه های غیر عاشقانه است ....
یک سری آدم بیسواد رفتن مجلس لطفا 4نفر باسواد از خارج وارد کنید مانند مربیان ورزشی عیب نداره.
دولت روحانی باتوجه به رفع تحریمها و آزادشدن بیش از150میلیارددلارازاموال بلوکه شده وافزایش قیمت جهانی نفت از45دلار به 70دلار و افزایش تولید وفروش نفت به بیش از سه میلیون بشکه کمر80درصد کارمندان وبازنشستگان را با پرداختیهای ناعادلانه خرد نمود و بعنوان دولتی بدعهد وخلف وعده در طول تاریخ به ثبت رسید آیندگان هم ازشیخ حسن روحانی به نیکی یادنخواهندکرد
پس معلوم شد مشکل آقایان اصلاح طلب چیه!
تمام مشکلات اقتصادی رو به fatf ربط میدن!
تا کی می خواین در راستای منافع دشمن حرکت کنید؟ لوایح چهارگانه fatf هیچ ارتباطی به اقتصاد داخلی ندارد. این بازی رسانه ای و آشفتگی بازار، تماما کار گروهی است که می خواهند با فشار به مردم، fatf و برجام دیگری رو به کشور تحمیل کنند.
از من به شما نصیحت، مدیریتتون رو درست کنید و به مردم فشار نیارید چون حنای شما دیگه رنگی نداره.
ان شاء الله همه شما رسوا خواهید شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
کشورهایی که عضو آن لوایح چهارگانه نباشند به سادگی از سیستم مبادلات مالی دنیا حذف میشوند. پول حاصل از صادرات رو وقتی بدلیل قوانین بین المللی پولشویی نتوانی وارد کشور کنی، یعنی به استقبال بحران اقتصادی رفتی. درک این مساله آنقدر سخت نیست
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
در پاسخ به ناشناس ۱۶:۳۲
اولا ربط دادن تمام مشکلات داخلی کشور به دلار و درآمدهای حاصله از صادرات، کار اشتباهی است که جریانهای خاصی روی آن تاکید عجیب و غریبی دارند!!
ثانیا، کشور در بدترین تحریم ها هم می تواند به روش های مختلف به ثبات برسد و بعد از آن شروع به پیشرفت کند.
اما با تاسف فراوان عده ای از مسئولین غربگرا، ثروتمند و بی دغدغه، ساده ترین راه را برای خودشان انتخاب می کنند که همان هضم شدن و تسلیم در مقابل ظلم قدرتهای
جهانی است.
این مسئولین اشرافی و بی دغدغه و بعضا فاسد باعث و
بانی تمام مشکلات هستند نه تحریم ها
خدا خیرت بده اندکی از خواسته مردم را گفتی.
ولی عده ای کیهان نشین همیشه با کسانی که ،مانند خانم سلحشور، حرف دل مردم را میزنند مخالفت میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
راست می گی ؟
یکهو رودست خوردی جایی برای پشیمانی نیستا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
حرف مردم چی هست؟
فقط اگر همین نماینده مجلس احترام به قانون بگذارد و با زد و بند کار نکند حرف مردم عمل می شود
این روزها مخالف شرایط موجود حرف زدن شده وسیله تبلیغ نمایندگان مجلس برای رای اوردن در انتخابات سال آینده.
برادر گرامی. چه کسی باید این کار را بکند. شما؟
بس کنید اینهمه چرندیات و مهمل گویی‏ها را!!!
بهترین کار استعفای دسته جمعی این مسئولان و سپردن کارها به افراد لایق و با خرد است.
ما دیگر فقط منتظر بدتر شدن لحظه به لحظه ی اوضاع خودمان هستیم و هیچ امیدی به قوای سه گانه نداریم.فقط از دست این مسئولین خد ا به داد ما برسد.
تجربه ی چند ماه اخیر نشان داد هیچکدام از سه قوه مرد مدیریت دوران بحران نیستند.
احسنتم .شیر مادرت حلالت باشه دستتو میبوسم برادر
کسی از مجلس انتظار ندارد طرح اقتصادی ارائه کند بلکه انتظار است مجلس دولت را وادار کند به گفته های کارشناسان اقتصادی توجه کند و با طرحهای فاجعه بار اقتصادی دولت که همچنان هم ادامه دارد مقابله کند
نه آقای نماینده، ما مقصریم! در مورد (حجاب)، زنان جامعه به وظیفه خود عمل نکرده و دچار این همه مشکلات شده ایم!!
باشه بابا تو انتخابات که نزدیک شدیم بهت رای میدیم
باشه...شمام حرف زدی...
حرف نیش دار به نفع مردم...
دم شمام حساااااااااااابی گرم

رای ما شما

امید آینده ما شما نماینده ما
به زبان ساده تر میتوان گفت: چهل سال است که مردم را سر کار گذاشتیم. وای بر ما. وای بر ما.
متاسفانه تورم کمرشکن لحظه به لحظه بالامیرود واحدی نظارت ندارد
اقرار به اشتباه چند ماه مانده به انتخابات مجلس !!

اعترافات دیرهنگام و بدرد نخور

شما به مردم خدمت نمیکردید. با یکدیگر و بقیه سلفی میگرفتید.
ظاهرا نمایندگان مجلس یا گوشت نمی خورند یا برایشان به قیمت ارزان می آورند یا خرید نمی کنند گوشت گوسفندی کیلو 60 هزاتومات آنهم در روستا واقعا غیر قابل پیش بینی است آنهم نصف آن چربی واستخون یعنی کیلوی 120 هزار تومان تصور کنید یک کیلو گوشت با چند بسته اسکناس 10 تومانی باید بدهیم
بله راه کار همین است
ما بسیاری از این سیاست ها را نمی خواهیم
فقط رفراندوم با 20 سوال اصلی
چهار دهه برای اثبات عرضه و لیاقت یک سیستم زمان خوبیه
نشان دادیم چقدر به آرمان های انقلاب و امام قائل هستیم و چگونه هم دنیا و اخرت ملت را آباد کردید و روحیات مردم را بالا بردید و چگونه فساد و دزدی رایج بود و شما چگونه همه جا را بهشت کردید و سبزه زار و فساد و اختلاص و فاحشه گری و اعتیاد و اینا همه محو شدند و رفتند پی کارشان
دست شما درد نکنه که این همه زحمت می کشید و این همه آبادانی راه انداخته اید
اقاي پارساي خدا پدرت رو بيامرزد، متاسفانه دروغ و تظاهر در اين مملكت نهادينه شده و باز متاسفانه اين وضعيت از مسئولين به مردم سرايت كرده ، شما به همين تابناك نگاه كنيد ،من بارهادر مورد موضوعات مختلف نظرگذاشتم،آن موضوعاتي كه به آرامش جامعه منتج ميشد،ننوشتندوان كه تنش وهيجان رو بالا ميبرد ،نوشتند،خلاصه بگم نياز به هيچ اصلي نيست شما از همين تابناك با تمام فيلترهاش به نظر موافقين ومخالفين توجه كنيد اوضاع دستتان ميايد ،متاسفانه آنقدر ناز مي كنيم كه تا فشار بالاتر رود و آنجاست كه هم چيز رو از دست خواهيم داد،خداوكيلي ادم يه خونه داشته براي اداره اش از اين مسئولين استفاده نمي كنه ،چرسد به يه كشور ،آن هم در اين منطقه بحراني
تابناك چند روزه كه نظرات مردم رو نميذاري
پاسخ ها
سهراب
| France |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
سیاست انتشار نظرات تابناک از تاکتیک بارسلوناهم پیچیده تر شده
بعضی نظرا رو که دیرتر گزاشتن زودتر پخش میکنه بعد اونا رو که تایمش زودتر بوده ولی پخش نشده میزاره
بعضیا رو پخش نمیکنه هیچ زیر بعضی خبرا هم کلن نظر
دادن حرامه
لابد بهش گیر میدن با اینهمه ازادی بیان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
بعضی نظرات رو اگر منتشر کنه، خودشان از نان خوردن می افتند. حق دارن منتشر نکنن
اکثر نماینده‌ها و مسئولی در مصاحبه‌های خصوصی شون با نشریات و خبرگزاری‌ها چهره‌ی منطقی، روشن و مسئولیت‌پذیر از خودشون نشون میدن و اغلب به اشتباهات و کم کاری‌هاشون نسبت به مردم اعتراف می‌کنن. این روند سال‌هاست که هست ولی با اینحال سال‌هاست که داریم میبینیم مشکلات همچنان داره بیشتر میشه و همچنان هم ریشه از کم کاری یا کم توجهی مسئولین هست ... قضیه چیه؟
دقیقا مردمو چی حساب کردن، تا کی ازدیاد مشکلات و نهایتا اعتراف به کم‌کاری ...
کم کم داره از دولت آقای روحانی خوشم میاد، حدأقل ظاهر خودشونو نگه میدارن ... اینکه اشتباهو نپذیری و ادامه بدی گناهش کمتر از وقتیه که اشتباهو بپذیری و همچنان ادامه بدی ...
شاید منشا فساد مجلس است و به خاطر همین است که کاری نمی کند . چراطرح مبارزه با فساد از دستور کار خارج می شود چون قرار نیست چا قو دسته اش را ببرد.
اولویت مجلس بعدازتعطیلات بایداستیضاح وزیران صنعت ومعدن ومسکن وشهرسازی باشد
آقای نماینده
انتظار داری مسئولی که حداقل حقوقش ماهی 18 میلیون هست درکی از مشکلات معیشتی داشته باشه؟ حالا پاداش و مزایای مدیریتی به کنار!
تا بحال رفته میوه کیلویی حداقل 5000 تومانی بخره؟
گوشت کیلویی 60 هزار تومانی را تو قصابی لمس کرده؟
تا بحال شده برای شیرخشک از این داروخانه به اون داروخانه سرگردان بشه؟
برای یک وام 10 میلیونی در به در این بانک و اون بانک شده؟
خودرو داخلی داشته که ببره نمایندگی تا حالش را جا بیارن؟
.....
پس خودت را خسته نکن مردم را بیشتر از این سرکار نگذارید. شما و مسئولین فقط و فقط زمان انتخابات به این مردم اعتماد میکنید .
ما نمیخوایم تمکین کنیم،مجبوریم
به خدا که حرف دل اکثریت مردم را گفتی امیدوارم که گوش شنوایی باشد.
پاسخ ها
سهراب
| France |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
کدوم گوش عمو جان خودش نماینده مجلسه
من گوشم شنوا باشه؟؟؟
حالا هم که اعتراف به ناتوانی می کنید در نهایت فرافکنی میکنید و تقصیر سوء مدیریت خودتان وهمفکرانتان را به سیاست های خارجی نظام که برعهده رهبری است میاندازید. شورای شهر تهران، مجلس و دولت دراختیار شما هاست. بیشترین قدرت رادر مملکت دارید اوضاع رابه اینروز انداخته اید هنوز هم از رو نمیروید. اگرجریان مخالف شما این قدرت راداشت و به این اوضاع میرسیدیم چه میکردید؟
اگر عرضه ندارید وظایفتان را انجام دهید به جای آب به آسیاب دشمن ریختن و زدن حرفهای منافقانه و متضاد با رهنمودهای رهبری عذرخواهی کنید واستعفا بدهید. این حداقل کاری است که میتوانید بکنید وگرنه انتظار محاکمه کسانی که مسئولیت بر عهده گرفتند درحالیکه توان انجام آن را نداشتند در این کشور خواب وخیال است.
ضمنا اگر خیلی به نظر مردم اعتقاد دارید بفرمایید معنی لیست دویست نفری که طرح شفافیت آرای نمایندگان را تایید کردند تا افکار عمومی رافریب بدهند و در مجلس به آن رای ندادند چیست؟
ما نماینده دروغگویی که منافع خود را به مردم ترجیح می دهد نمی خواهیم. خیلی طرفدار رفراندوم هستید طرح شفافیت آرای نمایندگان را به رفراندوم بگذارید. مردم میخواهند خائنین و فرصت طلبانی را که نان بیت المال را میخورند واز پشت خنجر میزنند را بشناسند.
پاسخ ها
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
امثال این نماینده با اسلام و مردمی که به دنبال اسلام باشند دشمن هستند. لیست امید و نمایندگان تهران به معنای واقعی منافق هستند.
اخرين شانس برگزاري همه پرسي است
تا دير نشده اقدام كنيد
واي به روزي كه دير شود
اینا شوآآآ،فففهه همش .اگه کشورو اب ببره بعضیعا رو خواب میبره..
داستانی از حضرت امام از قول آقای محسن رفیق دوست را گوش کن:
« وقتی وزیر دفاع شدم رفتم خدمت امام؛ وزارتخانه نداشتیم، لانه جاسوسی هم دست سپاه بود. به احمد آقا گفتم اجازه دهند وزارت دفاع را در لانه جاسوسی تشکیل دهیم ولی ایشان گفتند برو به امام بگو، وقتی به امام گفت؛ چرا آنجا؟!!! آنجا مال آمریکاست، مگر قرار است هزار سال با آمریکا رابطه نداشته باشیم»
بهترین کار برای مملکت همین است
مردم همین الان هم پشت سر نظام و رهبر و استقلال و تمامیت ارضی کشور ایستاده اند. مردم فقط آن کسانی نیستند که شما در مناطق مرفه تهران میبینید و از آنها می شنوید.
به فرض که رفراندوم هم برگزار کردید. مردم به هرچیزی که رأی بدهند مسئولیت از شما ساقط میشود؟
از جمله آخرتان معلوم است که فقط دنبال بهانه اید که ناتوانی خودتان را بر گردن آن بیندازید. تا امروز گردن تحریم و بعد رفراندوم گردن مردم.
پس شما چه کاره اید؟ نماینده مجلس به چه حقی از تریبون عمومی مجلس که کل دنیا تماشا و سوء استفاده میکند چهل سال جنایت و تحمیل جنگ و تحریم دشمن را به نام نظام و رهبر می نویسد؟ خجالت نمی کشند ما را دشمن شاد میکنند.
اگر اقتصاد در حال فروپاشی است از ناتوانی و سوء مدیریت شماهاست. به لطف شما اقتصاد که نداریم. امنیت داریم که از اقتدارو تدبیر رهبر است. وگرنه اگر دست امثال شما بود کشور الان جولانگاه داعشی ها بود.
اینهمه مشکلات قانونی داریم از بحث مهریه، حق طلاق زنان، انواع زمینه های فساد در قوانین و ساختارها، چند تاش رو این مجلس حل کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
عجب پرچم عجیب و غریبی داری!! از چه فیلترشکنی استفاده میکنی؟ کشور لیبریا کجاست
علت نابسامانی های این مملکت این است که با دوچهره با مردم برخورد کرده اند یک چهره مردمی انتخاباتی و دمکراسی و تفکیک قوا و یک چهره دگم حکومتی 1400 سال پیش .در این 40 سال دولت و حکومت یکدست نشدند . این یعنی ریا و نفاق که عاقبت فروپاشی است . خداوند هم در قرآن گفته با یک چهره و یک زبان سخن بگویید نه دوچهره و دو زبان .
رهبر فتوا بدهد همه دلارهایشان را به بانکها تحول دهند۰
مثال کاری که اردغوان در ترکیه انجام داد۰
حرف حساب جواب نداره
دلم می سوزد به حال مردمی که حقشان این نبود ولی روزی خواهد رسید که مردم حقشان را بگیرند وآن روز خیلی دور نیست
نه این طور نیست مردم مقصرند مسئولین امور که همه مقدسند باید تقدیسشان کرد چون مقدسند فقط کاربلد نیستند
همین حالا هم حرف جنابعالی رو که نماینده مجلس فرمایشی هستی کسی قبول نداره گرانی ها ی حالا هم توسط حاکمیت بوجود آمده و رانتش هم ميره توجيبش ضمنا اینکه گفته میشه اختلاف بین دو جناح است دروغه در باطن این دو جناح یکی هستند.....
این نمایندگان دلسوز رو میبینید یکی یکی میان تابناک درددل میکنند
همینا رای به عدم شفافیت آرا دادن که یوقت دستشون رو نشه پیش ملت دارن تو مجلس چکار میکنن
دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو
اينارو خودمون هم مي دونستيم.
البته بيشتر از اينا ميدونيم، خواستي برات توضيح ميديم...
پاسخ ها
سهراب
| France |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
زدی به هدف
از وقتی شما آقایون قناعت نکردید وبه فکر حقوق چند ده میلیونی و مادام العمر شدید جو وحشتناکی تو جامعه درست شده که همه به فکر رسیدن به پول به هر شکلی هستن،همه تون فقط حرف وشعاررررررر!به کجا چنین شتابان
جناب آقای پارسایی اینکه میفرمایید به مردم اعتماد کنیم و برای یک بار هم که شده از آنها بخواهیم که تصمیم گیری کنند . یعنی چه؟؟ یعنی چطور تصمیم گیری کنند مردم؟؟؟؟
تصمیم گیری کردیم و شماها رو فرستادیم مجلس . تا بحال بقول خودتان هیچ کاری برای مردم نکردید!! این حرفهای اخیر یعنی فرار به جلوو،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
این اصلاح طلب ها تا کم می اورند همین کار رو می کنند
تنها راه حل همینه ،نباید یک عده که مورد تایید ملت هم نیستند برای کل جامعه تصمیم بگیرند و از طرف کل مردم صحبت کنند ،ترو به خدا نگذارید دیر بشه و ایران تبدیل به عراق و لیبی و سوریه بشه چه بسا به خاطر تنوع قومیتی خیلی بدتر هم بشه ،بیایید در کنار ملت قرار بگیرید و باور کنید با زور و نیروی نظامی نمیشه حکومت رو حفظ کرد که اگر میشد الان صدام و قذافی هنوز در مسند قدرت بودند ،خوابهای بدی برای ایران دیدن....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
اقای پارسایی دولت مجری قوانینی است که شما تصویب کردید. عوام فریبی نکنید.
درود بر تو
این مجلس نه از عموم مردم نمایندگی میکنه نه نمایندگان کارآمدی داره نه اختیار چندانی داره!
بالاخره بعدازچهل سال یک حرف حساب شنیدیم.آفرین آقای پارسایی...اما خداکند شعار نباشد!!!
درود




رفراندوم.
کو گوش شنوا؟
خوب این دوستان که این ها رو می دونند چرا یک فکری یک کاری نمی کنن ؟
اتفاقا مجلس نقش اساسی در تصمیم گیری کشور دارد و به قول حضرت امام مجلس در راس امور است .ولی مجلس کنونی حاصل هزینه های میلیاردی نمایندگان جهت حضور در مجلس می باشد لذا امیدی به این مجلس نیست .خود آقای پارسایی آیا برای اعتراض اسفناک اقتصادی اقدام جدی کرده است ؟ حداقل استعفا می داد تا مردم دلشان خوش به توجه وکیل خود در مجلس باشند.
این روزها فقط حرف می زنند.
اگر واقعاً صداقت دارید وقتی نمیتوانید کاری کنید استعفا دهید وبرگردید به کاری که قبل از نماینده شدن داشتید در غیر اینصورت گفته هاتان فقط فرار به جلوست
انسداد سیاسی که بدون علم و دانش تائید و یا رد صلاحیت میکنند پیامدهایی دارد که همه اش قابل پیش بینی مییاشد آنچه امروز واقع شده دهه ها قبل از طرف دوستان رانده شده ملت بیان شده بود.
راه حل های دولت برای مهار بحران اقتصادی در جامعه با افزایش حقوق کارکنان دولت!
این راه حل ها جز تعمیق بحران اقتصادی در ایران هیچ تاثیر دیگری ندارند. این نوع از راه حل ها در کوتاه مدت حکم مسکن دارند و در کاهش درد هم بی تاثیر نیستند اما در دراز مدت بسیار مخرب می باشند در آن زمان دولت و نظام با دو مشکل و چالش غامض مواجه خواهند گردید یکی اینکه شاخص های بحران اقتصادی در موقعیت ناهنجارتری قرار می گیرند و دیگر اینکه تاثیرات اجتماعی و سیاسی آن در کل جامعه است. در این شرایط از آنجا که به ماهیت بحران اقتصادی در کشور توجه نشده و از شیوه های غیر علمی به منظور تسکین موقت درد استفاده گردیده دیگر هیچ تلاش و راه حلی پاسخ نخواهد داد و این آخر خط است. بحران مدیریت در نظام جمهوری اسلامی نتیجه محتوم و بلافصل مرز خودی و غیر خودی مبتنی بر شریعت جبری وارداتی عربی، پررنگ شدن منافع و نزاع های باندی و تعمیق شکاف بین منافع حکومت و طبقه حاکم با منافع اکثریت مردم ایران و لاجرم پیامدهای رانت و فساد ساختاری در کل تار و شود جامعه است که نیازمند اقدامات عاجل و بنیادی می باشد که در چند روز آینده راه کارهای حیاتی که در این مرحله از بحران اقتصادی بایستی به آن توجه شود ارائه خواهم داد.
مجلس رمین خواران ورانت وویلا سازان چه میفهمد کشور بچه نیاز دارد
نیازی به مردم نیست در این کارها وفقط به چند تا کارشناس بدون کینه گوش کنید و عمل کنید اکثر این چیزها حل می شود
بسه. چرا چهل سال بفکر مردم غزه بودیم و به فکر مردم خودمون نبودیم. مردم دیگه تحمل ندارن. چقدر استرس چقدر فشار. لطفا بقیه کشورها رو ول کنین. من خودم فکر میکنم هیچ هیچ هیچ ارگانی به فکر مردم نیست. چرا بخاطرلبنان و یمن و غزه و ... ما تاوان بدیم. مطمین باشیم تاریخ در مورد این سال ها قضاوت خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
باز هم یکعده سیاست زده نظر می دهند
مردم نباید حتی به یک نفر از مجلسیان فعلی دوباره رای دهند ازموده را ازمودن خطاست
با سلام
شما نه تنها طرح خوب به مجلس نبردید بلکه با مصوب کردن بعضی طرحها از جمله اعمال سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری نسل بعدی جامعه رو‌به نابودی خواهید کشید
وظیفه اصلی مجلس در ایران تنها ایجاد رانت برای یک اقلیت کوچکدر جامعه است
تجربه تاریخی اثبات کرده که حکومت‌ها در خاورمیانه از خواب غفلت بیدار نمیشن.وقتی بیدار میشن که خیلی دیر شده.
مدتها نه بلکه چهل سالست که نظام، مجلس و دولت هیچ کاری برای مردم نکردند الا تضعیف مردم، شما اگر صادق بودی همه حرف را در یک کلمه میگفتی و صغرا کبری نمی چیدی.
والله شما نمایندگان دغدغه مردم ندارید بلکه برای انتخاب بعدی هویچ دست گرفته اید
این بنده ی خدا هم خودش نمیفهمه چی میگه یکی به نعل میزنه یکی به میخ کشور هر چی میکشه از دست همین به اصطلاح اصلاح طلبانه که هر جا کم میارن میندازن گردن دیگران . فقط به فکر منافع خودشونن و منافع ملی رو پایمال کردن .
مجلس دولت و قوه قضاییه همه یکجا استعفا بدهید تا مردانی دلسوز نسبت به مردم و نظام اداره کشور را بدست بگیرند تا با اطاعت از رهنمودهای رهبری مردم را از این مدیریت ضعیفتان نجات بدهند.
ب داد مردم برسید خسته شدیم بخدا خسته ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
کی ؟تو چقدر دلت خوشه
آقای پارسایی چهل است که دلار هرچند سال یکبار سه برابر شده است مختص الان نیست و ربطی به خرو ج از برجام ندارد این یک روال است که هرچند وقت یکبار مردم را بتکانند . اما نمی دانید که هرچیزی حدی دارد ؟ آیا اگر مردم اعتراضی به شما نمی کنند به معنای این است که به درگاه خالق متعال هم شکوه نمی برند و زاری نمی کنند ؟؟ نمی ترسید از آهی که همچون آتش سبک به آسمان می رود ؟ خدا رو شکر که هیچ مسئولیتی نداشته ام و گرنه قبل ار گرفتار شدن به عذاب از عذاب وجدان می مردم . گیرم مردم خاموش باشند آیا خدا هم خاموش خواهد ماند ؟ آیا روزی که در آن تمام پنهانها آشکار خواهند شد نخواهد آمد ؟
حرف حرف حرف
این اقا روزی که نماینده شد قرار بود طرح پزشک خانواده لغو کنه یادمون نرفته تو یه دندونپزشکی که چون تووو لیست امید اقای م خ بودی رای اوردی و اصلا نمیتونی برا مردم تصمیم سازی کنی
اگر باتوجه به کارنامه سیاه 5سال گذشته روحانی باوجود رفع تحریمها وآزادشدن بیش از 100میلیارددلار ودوبرابرشدن قیمت جهانی نفت وافزایش تولید وفروش نفت بابیش ازسه میلیون بشکه ودرآمد سرشار که جز گسترش فقر وفلاکت وذلت وخواری دست آوردی برای 80درصد ملت نداشته در سه سال باقیمانده عمرش اقدام مثبتی خواهدکرد سخت در اشتباهند کناررفتن این دولت بی تدبیر وبی کفایت حتی برای یک روز بیشتر بنفع اقتصاد کشوراست
مقصر شو رای نگهبان است که هیج وقت نتوانست یک نماینده وریس جمهورد خوب. مردمی انتخاب کند
جای مردان سیاست بنشانید درخت، تا هوا تازه شود
وظيفه مجلس عبارت است از :
1- نظارت بر اجراي صحيح قوانين در دستگاههاي اجرائي
2- وضع قوانين جديد و يا اصلاح قوانين موجود و بروز كردن آنها

تابناك عزيز قبول كنيد كه مجلس ما سالهاست از مسير وظائف اصلي خود منحرف شده و وارد بازي هاي سياسي و باجگيري شده است.
یک کلام وصدکلام
رفراندوم تغییر قانون اساس وحذف نظارت استصوابی خارج نمودن نیروهای نظامی ،انتظامی وامنیتی از اقتصاد
ن اعترافات نوشدارو پس از کشتن سهراب است، من نمی دانم چرا خطر را حس نمیکنند این مسئولین، لابد هنوز خواب آلود هستند و در خواب قیلوله به سر میبرند تا کار بجایی برسد که دیگر کار از کار گذشته بود. چرا متوجه ی برنامه ی ناراضی سازی مسئولین نیستند!!! واقغ اسف بار است این چله خواب!
متاسفانه الان دارد دیر میشود و اگر کاری جدی انجام نشود و این سیاسی کاری ها تمام نشوند همه چیز از دست خواهد رفت .
کمی فضا را باز کنید.
در ضمن چرا باید فقط از دور از امریکا نترسید ؟
ریشه مشکلات مسائل سیاسی و حاکمیتی است
"وقتی مردم به روحانی و دولت اشرافی او رای دادند یعنی درک مردم انتخاب نمایندگانی است که هنر انها عس گرفتن باید زن خارجی و انتخاب وزرای اشرافی است .پس مردم خیلی به عقلشان ننازند"
این روحانی که دستپخت اطاق فکر ونظارت استصوابی است ببم جان
مجلس هم که همینطور
یعنی شما میخوای بگویی نمیفهمی که اگه نظارت استصوابی نبود هیچکدام از حضرات در راس نبودند و نمایندگان واقعی مردم سرکار بودند ؟
مقصر اصلی مجلس است چون به وظیفه خود در قانون گذاری و جلوگیری از خلع های قانونی و نظارت بر عملکرد دولت به شدت کوتاهی کرده و به نحوی با باج خواهی به رأی ملت خیانت کرده بد ترین نمایندگان در طول دوران انقلاب بعضی نمایندگان فعلی هستند و در تاریخ کشور این بی توجهی ها ماندگار خواهد ماند و به بدی یاد خواهد شد
واقعا بایدبه مسیولین اعتماد نکرد این ها هستند ما مردم را با گرانی های پی در پی بدبخت و بیچاره تر از گذشته کرده اند دیگر در هیچ انتخاباتی شرکر نکرده و متاسفم از اعتماد به مسیولین دولت که همه دروغ بود و خواهد بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر