بازدید 1374

پامپئو: آمریکا به دنبال "ریست" روابط با پاکستان است

وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که پیش از سفرش به اسلام‌آباد برای دیدار با نخست وزیر جدید پاکستان، امیدوار است که روابطش با پاکستان را "ریست" (Reset) کند.
کد خبر: ۸۳۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 05 September 2018

وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که پیش از سفرش به اسلام‌آباد برای دیدار با نخست وزیر جدید پاکستان، امیدوار است که روابطش با پاکستان را "ریست" (Reset) کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به جنوب آسیا چند روز پس از آن آغاز شده که واشنگتن اعلام کرد کمک نظامی 300 میلیون دلاری به اسلام آباد بابت عدم موفقیت پاکستان در مبارزه با تروریست‌ها، متوقف می‌شود.

با این حال، پامپئو گفته که زمان برای تغییر دادن فرا رسیده است و ادامه داد:‌ توقف نخست من در پاکستان است. من می‌خواهم با عمران خان، نخست وزیر این کشور دیدار کنم. باید روابط بین دو کشور ریست (باز تنظیم) شود. چالش‌های بیشماری بین دو کشور وجود دارد که به طور حتم امیدواریم بتوانیم با کمک نخست وزیری جدید پاکستان آنها را از میان برداریم و بتوانیم با همکاری هم این مشکلات مشترک را حل و فصل کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت که انتخاب عمران خان که قول داده به دنبال بهترین روابط با آمریکا باشد، می‌تواند مسیر نوینی را در این باره به وجود بیاورد.

وی همچنین به از سرگیری احتمالی ارسال کمک‌های نظامی به پاکستان تحت شرایط مناسب اشاره کرد و افزود: من با ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ارتش پاکستان و همچنین شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه دیدار می‌کنم.

پامپئو پس از پاکستان به همراه جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به هندوستان می‌رود تا با همتایانشان در این کشور دیدار کرده و به بررسی پاره‌ای از مسائل تجاری و دفاعی بپردازند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر