بازدید 5851

جعل نام خلیج‌فارس درسایت فدراسیون جهانی والیبال

کد خبر: ۸۲۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 30 August 2018

فدراسیون جهانی والیبال در خبری مربوط به میزبانی بحرین برای رقابت‌های قهرمانی زیر 21 سال جهان از نام جعلی "خلیج عربی" برای توصیف این کشور استفاده کرده است.

به گزارش ایسنا، ‌یکشنبه این هفته‌ فدراسیون جهانی والیبال اسامی کشورهای میزبان چهار رویداد در رده‌های سنی قهرمانی جهان در سال 2019 را در سایتش منتشر کرد اما در توصیف یکی از کشورهای عربی از نام جعلی "خلیج عربی" به جای "خلیج فارس" استفاده کرده است.

فدراسیون جهانی والیبال کشور بحرین را به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی زیر 21 سال جهان معرفی کرد، اما در توصیفی از این کشور بحرین را کشوری در خلیج عربی نام برده است.

با توجه به این که والیبال ایران در سطح جهانی یکی از 10 قدرت برتر به حساب می‌آید و بحرین تنها کشوری بوده که در سال‌های اخیر توانسته با لابی‌های مختلف میزبانی رقابت‌های والیبال را بر عهده بگیرد، این انتظار از مسئولان فدراسیون والیبال می‌رود که با مکاتبه و رایزنی در ابتدا این موضوع را به اطلاع فدراسیون جهانی والیبال برساند که نام درست "خلیج فارس" است و واژه جعلی خلیج عربی را اصلاح کند و در وهله دوم باید به گونه ای عمل شود که فدراسیون جهانی در نامه‌ای عذرخواهی‌اش از ایران را اعلام کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر