بازدید 12753
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفت‎وگو با تابناک اقتصادی؛

روزهای کم تقاضا و بدون التهاب در بازار سکه/ پیش بینی کم شدن حباب ۹۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روزهای آتی

بازار سکه این روز‌ها پس از پشت سر گذاشتن روز‌های پرالتهاب و تغییرات دقیقه‌ای و ساعتی، با ثبات نسبی همراه شده است. به گونه‌ای که بیشتر فعالان انتظار دارند تا پایان شهریورماه قیمت‌ها در بازار سکه، نوسان زیادی را تجربه نکند مگر آنکه دامنه نوسانات در بازار موازی ارز افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۸۲۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ 26 August 2018

روزهای کم تقاضا و بدون التهاب در بازار سکه/ پیش بینی کم شدن حباب ۹۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روزهای آتیبازار سکه این روز‌ها پس از پشت سر گذاشتن روز‌های پرالتهاب و تغییرات دقیقه‌ای و ساعتی، با ثبات نسبی همراه شده است. به گونه‌ای که بیشتر فعالان انتظار دارند تا پایان شهریورماه قیمت‌ها در بازار سکه، نوسان زیادی را تجربه نکند مگر آنکه دامنه نوسانات در بازار موازی ارز افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، بازار سکه در حالی ششمین ماه سال را آغاز کرده است که به استناد نرخ‌های ثبت شده در ماه‌های گذشته، می‌توان نتیجه گرفت که بازار در مسیر کاهش التهاب و هیجان حرکت می‌کند. هرچند باید یادآور شد که بازار در ماه گذشته رشد ۱۹ درصدی نرخ سکه را تجربه کرد، اما این میزان افزایش نسبت به تیرماه و خردادماه ۹۷، کمتر بوده است.

برای اطلاع از آخرین وضعیت بازار طلا و سکه، خبرنگار تابناک اقتصادی با محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت و گویی داشته است.  

روزهای کم تقاضا و بدون التهاب در بازار سکه/ پیش بینی کم شدن حباب ۹۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روزهای آتی

عضو هیات مدیره طلا و جواهر تهران معتقد است که بازار طلا و سکه خوشبختانه این روز‌ها به دور از التهابات، نوسان و هیجان سپری می‌شود. مهم‌ترین دلیل این وضعیت بازار به ثبات نسبی در بازار ارز مربوط می‌شود، زیرا محدوده نوسان نرخ دلار در بازار آزاد بین ۱۰۴۰۰ تا ۱۰۵۰۰ تومان می‌باشد. کشتی آرای در ادامه گفتگو اظهار داشت: قیمت سکه تمام طرح جدید در یک هفته گذشته نهایتا ۱۰۰ هزار تومان بالا یا پایین شده است و الان نزدیک به ۹ روز است که بهای سکه امامی به رقم ۴ میلیون تومان نرسیده است. به گفته این فعال بازار سکه و طلا، نوسان نرخ سکه تمام طرح جدید در محدوده ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بوده است و پیش بینی می‌شود با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم در هفته‌های پیش رو، مقداری از تقاضا و همچنین التهابات و نوسانات کاسته شود و شاهد کمتر شدن حباب نرخ سکه باشیم. کشتی آرای در ادامه به حباب ۹۰۰ هزار تومانی قیمت سکه اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی با عرضه سکه‌های پیش فروش شده بانک مرکزی در شعب بانکی، شاهد عدم تزریق این سکه‌های به بازار هستیم، ولی پیش بینی می‌شود به طور اتوماتیک در ماه آینده این سکه‌ها به بازار وارد شود و حباب سکه کمتر شود.

عضو هیات مدیره طلا و جواهر تهران در ادامه این گفتگو به آخرین نرخ‌های امروز بازار سکه و طلا اشاره داشت. به گفته وی، نرخ جهانی اونس طلا در آخرین روز کاری هفته، در  سطح ۱۲۰۶ دلار بوده است. همچنین در بازار امروز یکشنبه چهارم شهریورماه ۹۷، نرخ سکه تمام طرح قدیم با ۲۵ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای روز، به رقم ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت سکه تمام طرح جدید نسبت به صبح، ۳۰ هزار تومان ازفایش داشته و در حال حاضر به رقم ۳ میلیون و ۸۵۵ هزار تومان رسیده است.

به گفته کشتی آرای هر نیم سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و ۷۳۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به آخرین نرخ روز قبل، ۱۵ هزار تومان افزایش داشته است و هر ربع سکه بهار آزادی بدون تغییر در سطح ۹۰۰ هزار تومان معامله شده است. هر سکه یک گرمی نیز بدون تغییر به نرخ ۴۹۵ هزار تومان خرید و فروش شده است. همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار امروز، ۲۹۴ هزار و ۷۰۰ تومان می‌باشد که نسبت به ابتدای معاملات امروز، ۷۰۰ تومان افزایش داشته است.  

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل