بازدید 11905
توصیه‌ای به مشاور «کد دوست» روحانی؛

عاقبت نگاه امنیتی دولتی‌ها به مسائل شرایط موجود است/ احتمالا یا خبر نمی‌خوانید یا معنی «فسادستیزی» را نمی‌دانید!

پیشنهاد می کنیم، استاد دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) به جای این همه پیچ و تاب دادن کلمات و تلاش برای خروج کدهای خاص از عباراتش، خیلی ساده ضمن ارتباط گرفتن با رسانه های حداقل دولتی تحلیل و برآوردهای خود را از اتفاقات بگوید و تلاش هم بکند که از دولت و رئیس جمهور حمایت کند، چون حداقل تا الان که این کدبازی های او، جواب خوبی نداده و شرایط و فضای مطلوبی برای رئیس جمهور و دولت نداشته است.
کد خبر: ۸۲۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 27 August 2018

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فاصله دو هفته، دومین وزیر عضو کابینه دوازدهم را برکنار کرده و رأی اعتماد خود را پس گرفته است، پس از «علی ربیعی» وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای خانه ملت این بار به استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی رأی مثبت داده و در فاصله یک سال از عمر دولت دوازدهم، «مسعود کرباسیان» را نیز از ادامه وزارت منع کرده و رأی اعتماد خود را از او نیز پس گرفتند.

به گزارش «تابناک»؛ بررسی طرح استیضاح «مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی در دستور کار جلسه علنی دیروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار داشت که پس از اظهارات نمایندگان متقاضی استیضاح و دفاعیات وزیر و بیان نقطه نظرات مخالفان استیضاح، نمایندگان با ۱۳۷ رأی موافق و ۱۲۱ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۰ نماینده با استیضاح وزیر اقتصاد موافقت کرده و او را برکنار کردند.

اتفاقی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیش از دو ماه پیش، خواهان آن شده بودند و با نظر 90 نماینده به دنبال کنار رفتن «مسعود کرباسیان» از وزارت اقتصاد و معرفی یک گزینه توانمند و شایسته به جای او بودند؛ هرچند دولت چندی پیش تلاش هایی برای کنار گذاشتن کرباسیان آغاز کرد و رایزنی هایی را با گزینه های مختلف پیرامون این موضوع انجام داد، سرانجام پس از مدتی آن را متوقف ساخت تا کار استیضاح و کنار گذاشتن وزیر اقتصاد توسط مجلس دنبال شود.

البته پس از اعلام وصول طرح استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی که هفته گذشته در صحن علنی مجلس انجام شد، برخی تلاش کردند با توسل به مسائل و موضوعاتی نظیر این مسأله که دولت تلاش می کند کرباسیان را قربانی سؤال از رئیس جمهور کند و طرح چنین مسائلی موضوع استیضاح وزیر متولی امور اقتصادی کشور را ـ که البته این روزها حال و روز خوشی ندارد ـ به حاشیه ببرند، در نهایت نمایندگان ادامه وزارت کرباسیان را به صلاح کشور و اوضاع و احوال اقتصادی موجود ندانستند.

پس از رأی آوردن استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز گویا سناریو برای تحت تأثیر قرار دادن جلسه سؤال از رئیس جمهور ادامه دارد و برخی تلاش می کنند دو استیضاح اخیر مجلس و رأی نمایندگان به برکناری دو تن از وزیران را مرتبط به جلسه روز سه شنبه کرده و زمینه ای فراهم کنند تا نمایندگان تحت فشار سیاسی و رسانه ای، خیلی رئیس جمهور را سؤال پیچ نکرده و داستان را به خوبی و خوشی به پایان برسانند.

در این میان، می توان به اظهارنظرهای عجیب و غریب «حسام‌الدین آشنا»، مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری اشاره کرد. او که در پیوندی عجیب تر، استاد دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) است و در دولتی که اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان و اساتید آن از نظر فکری و عملی مخالف آن هستند نیز مسئولیت دارد، باز هم جملات کوتاه و مبهمی پیرامون جلسه استیضاح وزیر اقتصاد گفته است.

آقای آشنا که احتمالا خیلی در جریان رانت ها و فسادهای اقتصادی ایجاد شده در کشور طی ماه های اخیر نیست و بهتر است اخبار این حوزه را به خوبی دنبال کرده و پیرامون آن اظهار نظر کند، بلافاصله پس از رأی مثبت مجلس به برکناری «مسعود کرباسیان» در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: «دومین وزیر شاخص در فساد ستیزی را کنار زدند!»

با این عبارت، یا باید مرزهای فساد و فسادستیزی را جا به جا شده قلمداد کرده یا اینکه هدف غایی مشاور رئیس جمهور را که مدتی معاونت ویژه وزارت اطلاعات را در زمان تصدی مقام عالی این وزارتخانه توسط حجت الاسلام «قربانعلی دری نجف آبادی» (پدر همسر آشنا) بر عهده داشته است، بررسی کنیم.

گزاره اول را خیلی نمی توان مورد اطمینان دانست، چون یا آقای آشنا به آنچه می توان آن را فسادهای گسترده در جریان نوسانات قیمتی اخیر خواند، ناآشناست؛ یا اینکه خیلی در جریان مربوط به اخبار و آمار و ارقام سوء استفاده های مالی و فسادهای ایجاد شده در ماه های اخیر نیست که این هم گزاره بعیدی است!

اساسا مشاور رئیس جمهور را می توان فردی خواند که خیلی علاقه مند به بیان نظرات کوتاه و به اصطلاح کدهایی است که دریافت منظور حاصل از آن بر عهده مخاطب با افراد و جامعه هدف آن است؛ بنابراین می توان این گونه ارزیابی کرد که او به نوعی مسئول انجام عملیات روانی در دولت یا مسئول اتاق فکر عملیات روانی نیز هست که خروجی های آن را در برهه هایی به صورت کد در فضای مجازی اطلاع رسانی می کند.

در عبارت کوتاهی که او پیرامون جلسه استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی گفته ـ همان طور که پیشتر هم توضیح دادیم ـ منظور دفاع از کرباسیان نبوده، بلکه این استاد ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) تلاش کرده است، به خیال خود فضای عملیات روانی برای جلسه سؤال از رئیس جمهور را دنبال کند، زیرا او بعد از طرح موضوع کنار رفتن وزیر فسادستیز! گفته است: «حال و هوای جلسه سه شنبه شفاف تر شد.»

با این عبارت آشنا مشخص شد که طرح مسأله «قربانی کردن کرباسیان برای جلسه سؤال از رئیس جمهور» خیلی بی ربط هم نبوده و برخی در دولت تلاش دارند تا «فضای خوبی برای حسن روحانی در جلسه روز سه شنبه مجلس فراهم کنند تا خروجی این جلسه چالشی جدید پیش روی دولت نباشد»؛ ولی بهتر است رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در جریان باشد که بعضی از مسائل را به دید استراتژیک نگاه نکند، اتفاقا بهتر هم هست!

پیشنهاد می کنیم که استاد دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) به جای این همه پیچ و تاب دادن کلمات و تلاش برای خروج کدهای خاص از عباراتش، خیلی ساده ضمن ارتباط گرفتن با رسانه های حداقل دولتی تحلیل و برآوردهای خود را از اتفاقات بگوید و اتفاقا تلاش هم بکند که از دولت و رئیس جمهور حمایت کند، چون دست کم تا الان که این کدبازی های او جواب خوبی نداده و شرایط و فضای مطلوبی برای رئیس جمهور و دولت به همراه نداشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۵
تا زمانی که مجرمین با حروف الفبا معرفی میشوند فساد ادامه خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
نه عزیز جان. تا زمانی که به جای شفاف سازی و برطرف کردن زمینه های فساد، به دنبال برخورد با مفسد (اون هم از نوع غیر خودی) باشیم فساد ادامه خاهد داشت.
سلام
اولین بار آقای آشنا را در یک برنامه تلویزونی دیدم .فکر کنم برنامه مشق عشق بود. از برخورد و جمله سنگینی که به یکی از مجریان گفت شوکه شدم. جمله ای حاکی از نگاه بالا به پایین و حق بجانب بود !! بعدها که بدلیل مشاورت رئیس جمهور با ایشان و بیانات ایشان آشناتر شدیم این خط و مشی که در اولین جمله ایشان دریافتم هنوز ادامه دارد. البته تصمیم مجلس هم محترم اما کسی برخی حرف های نمایندگان محترم را هم جدی نمی گیرد . بنده با نظر آقای دکتر پزشکیان موافقم
عاقلان را اشاره ای کافیست ، جالبه خیلی راحت رییس جمهور مملکت رو تهدید به قتل میکنند انگار نه انگار ،از یک توئت مشاور رییس جمهور ناراحت میشید ؟!! جا داشت اگه نمیترسیدید یه نوشته ای در نکوهش افراد همیشه مدعی و طلبکار مینوشتید ،
با سفسطه گری نمی شود سیاه را سفید یا زشت را خوب جلوه داد و انهایی معبون شدند که کلاه گساد سرشان رفت این جاست که افر اد به جای هوسشان دنبال عقلشون بروند شاید عاقبت به خیر شوند
همینکه شما را وادار کرده تا در مورد کدبازی هایش مطلب بنویسید و چند هزار نفر را با خواندن این مطلب سر کار بگذارید به هدفش رسیده.
هر کسی از خونش قهر کرده شده استاد دانشگاه!!!!!!
روحانی فردا باید تعارفات سیاسی رو کنار بذاره ، و واقعیت های جامعه رو برای نمابندگان ملت تشربح کنه از تهدید به قتل هم نترسه ؟!
پاسخ ها
روحیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
کسانی که شهادت در راه خدا و خدمت به خلق خدا را عبادت و آمال خود میدانند چرا باید از تهدید به قتل و اونهم در این راه بترسند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
ولمون کن
دوست نداره بذاره بره
استاد در ایام انتخابات هم با همین روش پیش رفت و نتیجه گرفت . برخلاف واقعیت صحبت کردن بهتر نتیجه می ده
یک سوال چرا باید فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق تمام پستهای مدیریتی کشور رو در دست داشته باشه ولی فارغ التحصیل علامه نه ه ؟؟!!
احسنت مطلب خوبی بود
خداییش این کدهای این آقا رو برای تفسیر به کامپیوتر هم بدید یک سطل آب میپاشه بیرون یعنی ...
"در دولتی که اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان و اساتید آن (دانشگاه امام صادق) از نظر فکری و عملی مخالف آن هستند."
1- همین دولت منتخب مردم است مخالفت فکری با این دولت حق هر شهروندی است اما مخالفت عملی باآن ،اگر به معنای هر چه سنگ اندازی بیشتر برای حلوگیری از موفقیت دولت باشد، لااقل در این برهه از زمان که کشور درگیر جنگ اقتصادی بزرگیست جای تامل دارد و حتی اگر عامدا باشد یعنی نقش ستون پنجم را بازی کردن است.
2- دلسوزی برای کشور گره باز کردن است نه خود گره زدن و ...
جالب است که در کشور های غریی هر سیاستمداری از عملکرد دولت انتقاد دارد همواره راه حل هایی هم جهت رفع مشکلات ارایه می دهند واینجا ....
3- فرق "تشنگان قدرت "با "شیفتگان خدمت" زیاد سخت نیست برای فهمیدن : شیفتگان هرکسی را که قدمی برای حل مشکلات مملکت بردارد از سوی هر جناحی و هر حزبی باشد خودی و غیر خودی مورد حمایت خودشان قرار می دهند .اما تشنگان ....
به نظر رفتار مجلس در روزهاي بحراني خارج از آرامش و ملتهب گونه است. امروزه روزهايي نيستند که با چنگ و دندان نشان دادن و ترور شخصيت مشکل را حل کنيم. طبيعي است که وزيري که در يک سال در يک کابينه قرار مي گيرد نمي تواند همه مشکلات را حل کند. برداشت مردم نيز بيش تر ترور تک به تک هيات دولت از سوي مجلس در اين حال و هوا مي باشد.

بايد مجلس، دولت، .. و همه مردم به اين باور برسند که با صداقت را پيشه کرد، مشکل را پذيرفت و براي حل آن از متخصصين و اهل خرد بهره مند شد. کشور نياز به آرامش جمعي، صداقت هاي فردي و خلوص نيست و بي تعارفي در برخورد با مفسدين دارد تا اعتماد به جامعه بازگردد. در غير اين صورت براي کشور افرادي غير از هم ميهنان مان تصميم مي گيرند. اين امر در تاريخ ثابت شده است. آنها به شدت به دنبال همين کشمکش هاي دروني و ايجاد بحران و التهاب هستند تا از آشفته بازاري که به وجود مي آيد نهايت استفاده را ببرند. بايد همه متخصصين و اهل فن را با هر باور و گرايش و مسلکي براي ساختن کشور محترمانه بپذيريم و دست ها را در دست يکديگر قرار دهيم تا ايراني آباد و آزاد بسازيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
جنابخان مشکل مال یکی دو روز نیست به اذعان آقایان چندین ساله است اگر قرار بود که کاری بکنند و همدلی داشته باشند چرا تا الان نکردند. نفستون از جای گرم بلند میشه مردم نان ندارند بخورند اتفاقا الان وقت حذف هرچه نالایق و بی کفایت هست.
مشاور رییس جمهور ما رو باش!!!
آقای شریعتمداری توسط روحانی برکنار شود یا مجلس او را استیضاح کند مگر اشتباهات خودروسازی و فروش آن را روحانی یا مجلس نمی بیند !
همین یک فقره داستان صد میلیون تخفیف و۲۰۰میلیون وام ۴%رو آقای کرباسیان توضیح دهد آقای پزشکیان این چند سال که بحرانی نبود چرا به یه سری حسابها رسیدگی نشد که حالا موقعییت بد است بس کنید بابا
نگاه امنیتی ؟ کی ؟ دولت ؟ عجب !!!
دیگه حالم از هر چی خبر و تفسیر خبر و کد دادن و تهدید کردن و بگم بگم به هم میخوره
بی خبر از همه جاست.
دولت کلا تعطیله ....
اماکن دولتی رو اجاره بدید نفعش بیشتره
تحلیل بسیار به جا و خوبی بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان