بازدید 14915

رئیس جمهور فقط دستور می دهد! بلیت هواپیما همچنان گران می شود!

در شانزدهم مرداد 1397 بسته جدید ارزی به اجرا درآمد و قیمت بلیت سفرهای هوایی به شدت افزایش یافت. این افزایش وحشتناک قیمت بلیت هواپیماها، باعث شد تا تقاضا برای سفرهای هوایی کاهش یابد و در برخی مسیرها، هواپیماها مجبور شدند با نیمی از ظرفیت خود، پرواز کنند. وزیر راه و شهرسازی در واکنش به افزایش قیمت بلیت هواپیماها گفت: حفظ صنعت هواپیمایی مهم تر از نرخ بلیت است.
کد خبر: ۸۲۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 25 August 2018

قیمت بلیت ها پرواز کرد، مسافران جا ماندنددر شانزدهم مرداد 1397 بسته جدید ارزی به اجرا درآمد و قیمت بلیت سفرهای هوایی به شدت افزایش یافت. این افزایش وحشتناک قیمت بلیت هواپیماها، باعث شد تا تقاضا برای سفرهای هوایی کاهش یابد و در برخی مسیرها، هواپیماها مجبور شدند با نیمی از ظرفیت خود، پرواز کنند. وزیر راه و شهرسازی در واکنش به افزایش قیمت بلیت هواپیماها گفت: حفظ صنعت هواپیمایی مهم تر از نرخ بلیت است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در دوم شهریور 1397 عکسی از بازیکنان پرسپولیس در راه برگشت از آبادان به تهران در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد، صندلی های هواپیما خالی از مسافر است و همین عکس باعث شد تا یک بار دیگر قیمت بلیت هواپیماها به سوژه اصلی رسانه ها تبدیل شود.

قیمت بلیت ها پرواز کرد، مسافران جا ماندند

ماجرای افزایش قیمت بلیت هواپیماها از روز رونمایی از بسته جدید ارزی شروع شد. در پانزدهم مرداد 1397 از بسته جدید ارزی رونمایی شد و این بسته از شانزدهم مرداد 1397 به اجرا درآمد و با به اجرا درآمدن بسته جدید ارزی، شرکت های هواپیمایی از دریافت ارز دولتی محروم شدند و بلیت ها که تا قبل از اجرای بسته با ارز 4200 تومانی قیمت گذاری می شدند، بعد از اجرای بسته با نرخ 8800 تومانی قیمت گذاری شدند و همین عامل باعث شد تا نرخ بلیت هواپیماها تا بیش از دو برابر افزایش یابد.

افزایش قیمتی که تا چند روز سوژه رسانه ها بود و سرانجام عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی طی مصاحبه ای با صدا و سیما گفت: هم اکنون ۴۵ تا ۵۵ درصد از هزینه‌ های تمام شده قیمت بلیت هواپیما متأثر از قیمت ارز است و اینکه بگوییم تحولات ارز روی قیمت بلیت تأثیر ندارد، حرف دقیقی نیست.

وی با بیان اینکه هماهنگ شده است، ایرلاین ها بتوانند به حیات خود در بالاترین و بهترین شرایط ممکن ادامه دهند، افزود: در شرایط تحریم، حفظ صنعت هواپیمایی از قیمت پروازها برای کشور بسیار مهم تر است.

پس از این موضع گیری وزیر راه و شهرسازی پیرامون افزایش قیمت بلیت هواپیماها و اعتراضات گسترده مسافران و سایر صنایع وابسته به صنعت هوایی کشور از جمله صنعت گردشگری به وضعیت موجود، رئیس جمهور روحانی خود به این موضوع ورود پیدا کرد و به محمد شریعتمداری دستورهایی برای به سامان رساندن قیمت بلیت هواپیماها داد. علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی طی مصاحبه ای در سی ام مرداد 1397 ضمن اشاره به نگرانی فعالان حوزه آژانس ‌های مسافرتی در زمینه بالا رفتن قیمت بلیت هواپیماها، در همین رابطه گفت: رئیس‌ جمهور همین امروز برای حل مشکل افزایش قیمت بلیت ‌های هواپیما به وزیر صنعت دستور دادند.

اینکه آیا با دستور می توان قیمت بلیت هواپیماها را کاهش داد یا خیر از موضوع بحث کنونی ما خارج است؛ اما آنچه هم اکنون اهمیت دارد، این است که حفظ صنعت هواپیمایی کشور قطعاً وابسته به حفظ مسافران و شرکت های هواپیمایی نیز هست.

هم اکنون بیشتر کسانی که بلیت هواپیماها خریداری می کنند یا جزو کسانی هستند که به سفرهای اقتصادی و تجاری می روند و یا مجبورند در کوتاه ترین زمان ممکن، خود را به مقصد مورد نظر برسانند. با افزایش نرخ بلیت هواپیماها به شدت از تعداد مسافران توریستی کاسته شده است که این می تواند به مرور زمان بر عملکرد آژانس های گردشگری نیز تأثیر بگذارد.

از طرفی با کاهش تعداد مسافران به دلیل افزایش قیمت بلیت هواپیماها، سطح درآمد شرکت های هواپیمایی کاهش خواهد یافت و به مرور آن ها نخواهند توانست هزینه های خود را پوشش دهند. شرکت های هواپیمایی خارجی که با هدف کسب سود وارد بازار ایران شده اند، با تداوم این روند و کاهش تقاضا احتمالاً تصمیم به کاهش تعداد پروازهایشان بگیرند و یا به طور کل صنعت هوایی ایران را ترک کنند؛ شرکت های هواپیمایی داخلی نیز مجبورند وضعیت موجود را برای بقای خود در صنعت هوایی کشور مدیریت کنند اما در بلندمدت و با ادامه همین روند قطعاً تعطیل خواهند شد و این می تواند باعث ضربه زدن به صنعت هواپیمایی کشور شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۵۱
برادر من ،چیزی که گران است باید استفاده نکرد والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
آقای روحانی هر جای دخالت کرده بد تر شده، چون نیتش این نیست در نتیجه جواب اون میده که داده.
با روحانی تا ۱۴۰۰!!
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
فقط باید گفت
با روحانی تا ۱۴۰۰ !!!
هواپیما نداریم ، بلیط را گران کردن که تقاضا کم بشه
تابناک نرخ حواله دلار را باید بنویسی که10050 تومن هست
دیگی که برای من نمیجوشه سر سگ توش بجوشه
قدیمی ها خیلی داناتر از ما بودند
چرا باور ندارید افسار اقتصاد گسیخته شده.
منتظر معجزه نباشید.
با اقتصاد وابسته به نفت با مخ به زمین خوردیم.
نفت فروختید بجاش از چین و هند آشغال وارد کردید.
رییس جمهور هم کاره ای نیست.
شما نگران نباشید. مشکل صندلی خالی با کاهش تعداد پروازها قابل حل است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
سلام حرف شما دقیق نیست چون اولا در بعضی خطوط هوایی پرواز زیادی در کار نیست که بخوان کمش کنن (مثلا از اصفهان روزی یک یا دو پرواز) در ثانی با کم کردن پرواز ها درآمد ایرلان ها پایین میاد در نتیجه این کاهش درآمد وحشتناک شرکت ها تعدیل نیرو میکنن و تعطیل میشن پس جای نگرانی هم هست
آخوندی نه مسکن نه سایر صنایع را گسترش داد فقط با راضی کردن نمایندگان در پست خود ابقاء شد
بلیط هواپیما گران میشود به درک ؟ خودرو ،و دلار ،و یورو و طلا گران میشود به جهنم ؟ مردم نیاز به مایحتاج ضروری اولیهٔ‌زندگی دارند ؟ لااقل مانند دوران جنگ ،ارزاق عمومی را به قیمت سال ۹۵ کوپنی کنید ؟ گرانی خدمات دولتی مانند ،آب ،وبرق ،و گاز ،و تلفن ،بیمهٔ شخص ثالث ،و دوا ،و درمان ،رمق مردم را گرفته است ؟ کدامین مسول باشرفی قادر است با ماهی ۲۰۰ دلار زندگی خانواده را بگذراند ؟ در سال ۹۶ حقوق بازنشستگی من ۵۰۰ دلار بود ، اما امسال ۹۷ ،حقوق بازنشستگی من شده ۲۰۰ دلار ،کجای این عمل انسانی میباشد ؟
و همه این اتفاقات ناشی از افزایش قیمت ارز در نتیجه پافشاری عده ای برای شعار دادن های الکی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
مشکل اصلی هم اینه که اون سردمداران شعاردهندگان همه چیز از شیر مرغ تا جون آدمیزاد براشون بی دغدغه و بدون پرداخت هزینه و فقط با یک اشاره فراهم و آماده میشه و اصلا خبری از قیمت ها و هزینه های وحشتناک زندگی مردم عادی ندارند. .اما این نوع مدیریت مملکت آخر زورگویی و ظلم کردن به مردم مظلومه. آقایان بدانند که هر لحظه هزاران آه و ناله و نفرین نثارشان میشود.
آخه ایشون که سرهنگ نیست !! یک طلبه معععععمولی است
آخه عده ای نمی گذارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
مثل کبک سرتون رو بکنید زیر برف تا هر بلایی بخوان سرتون بیارن
اینقدر نادانید که همون مفسدان به واسطه جهل و حماقت شما به آلاف و الوف می رسند و مثل برده ها ازشون دفاع می کنید
هی بگید نمی دارن عدی ای نمی دارن
تا شماها هستید اون مفسدان خبیث هم هستند و ملت بیگناه رو بیچاره می کنند
بازم بگید با روحانی تا ۱۴۰۰ !!!
راحت باش بذار سرت زیر برف بمونه خوب موقعیتی داری
با این روند بزودی شاهد حضور اسب و قاطر و الاغ و کالسکه و درشکه در گوشه و کنار خواهیم بود.

خدا بیامرزه مراد بیک و نسیم بیک با اسب خوب میتاختند.
همه چیز و قیمت آن چند برابر شده است به غیر از حقوق گارگران و کارمندان و سود های بانکی و ......
آزادسازی قیمت ارز زمانی جواب میداد که درآمد مردم متناسب بود
این رکود نتیجه ای جز فقر عمومی نخواهد داشت
وضعیت ارز دانشجویی رو پیگیری کنید میبینید به چه فلاکتی افتادن
وضعیت معیشت مردم غیرتهران نشین رو ببینید
دوباره شاهد ورود وسایل استوک و دست دوم به کشور خواهیم بود

آزادسازی قیمت ارز رو باید قدم به قدم و متناسب با درآمد کارگر صورت میدادید

درآمدهای رانتی و کاذب و دلالی عده ای رو باید رصد کنید و ازشون پس بگیرید
برید ببینید کشورهای اروپایی چطور سفت و سخت به نزدیکی طبقات اجتماعی به هم معتقدند ، ازشون یاد بگیرید البته اگر خودتون نخواید دیگه فرق میکنه
اولش سخته ، كم كم عادت مي كنيم ............
باعث تمامی گرانیها خواسته رئیس جمهور از بابت گران کردن دلار است و خود را به بی توجهی و ندانم کاری می زنند. الحق که نمایندگان مجلس، نمایندگان واقعی مردم نیستند چون آقای روحانی کفایت لازم را برای پست ریاست جمهوری را ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
دولت و اقای روحانی که حتما مقصرند ولی نقش سایر دستگاه ها و نهادهای خارج از حیطه دولت کمتر از دولت نیست
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
ناشناس 15:18 دقیق صحبت کن کلی نگو. هر کسی کار بلد نیست میخواد بندازه گردن بقیه. تو ایران همه همینطورند. دقیقا در همین کامنت هم مشخصه. طرف به روحانی رای داده حالا که دیده بد عمل کرده مسئولیت رای خودش رو نمی پذیره. میگه یکی دیگه هست که نمیذاره.
ناشناس ۱۵:۱۸
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
لطفا بفرمایید چه نهادی و چه نقشی و چگونه در گران کردن ارز داشته اند
این حرفها بوی حماقت سیاهی لشگر مفسدان را می دهد
برای بیش از 95 درصد مردم ایران چیزی بنام سفر هوایی وجود ندارد یعنی عصر هواپیما مدتی است که ایران را ترک کرده است تا دیر نشده فکری به حال سفرهای زمینی و ریلی بکنید تا عصر الاغ و شتر و کجاوه نیامده است
یادش نخیر یه عده برای این دولت گریبان چاک میکردن و تکرار میکردن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
نه که دولتهای قبلی ایران رو گلستان کرده بودند
پویا
| Germany |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
نه جناب ناشناس گلستان نکرده بودند
:ولی ظاهرا همه موافقند که
دولت روحانی = ضعیف ترین دولت جمهوری اسلامی
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
روحانی بخاطر عملکرد ناکارآمد وبی کفایت کلاهش دربین ملت پشم ندارد قیمتها برخلاف 4سال گذشته لحظه به لحظه درحال بالارفتن هستند هزینه مایحتاج زندگی مردم بالای 50درصد بالارفته مردم بطورعلنی روحانی رانفرین ودشنام میدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
اصلا معلوم هست چی میگی؟ تورم که الآنم مثل چهار سال اول تک رقمیه. حالا یا چهار سال اول گول خورده بودی یا واقعا تک رقمیه فکر می‌کنی دویست درصده.. احتمالا روانیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
فقط روحانی رو؟
آقای وزیر زمانی که گفت روی پا نگهداشتن ناوگان هواپیمایی مهمتر از گرانی بلیط است .نسخه را پیچید و علنی اعلام کرد که آقایان با گرانی بلیط کاری نداریم .
داداش مملکت تعطیله!!! شما نگرانه صنعته هواپیماییشی؟؟؟
با این روند تا 2 ماه دیگه هیچکس نمیتونه غذا بخوره چه برسه به بلیط هواپیما...خیلیا بیکار شدن خیلی از صنایع برشکسته شدن!!! بیمارستان ها در حال بستن هستن!!!
رکود بطور مرگ آوری در انتظار ایرانه بعد آقای کلید ساز خوشبینه محله با دستور میخواد حل کنه مشکل مملکتو!!!!
داداش حسن! یا خوابی یا خودتو به خواب زدی!!! مملکت ورشکسته شده!!!شدیم یونان و ونزوئلا 2!!!!!
بلاخره باید یه جوری نشون بدیم جهان سومی هستیم دیگه‌به لطف مسئولین ایرانی این قضیه بارها و بارها داره به جهان ثابت میشه.چون همه جای دنیا میان زندگی رو واسه مردمشون و کشورشون تسهیل میکنن واسه ما تنگتر میکنن.اینجا ایرانهههههههه ایران
دقیقتر اینه که بگیم روحانی و دولتش 5 ساله فقط حرف زدن .البته بعضیهاشون تو دروغ گفتن و حرف مفت زدن رکورد زدن
1 روحانی 2 ظریف 3 - آخوندی 4 - زنگنه 5 - قاضی زاده
رییس جمهور رفته گل بچینه از باغ برجام
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
اسمی که انتخاب کردید بهترین جواب به خودتون هست
رئیس جمهور = عروسک خیمه شب بازی
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
گل یا گلابی؟
پویا
| Germany |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
جناب ناشناس دوم، اگه رئیس جمهور اختیاری نداره پس چرا این همه خودشو کشت تا رای بیاره . اگه رئیس جمهور اختیاری نداره پس چرا فتنه 88 به راه افتاد. به قول شما چه فرقی می کرد کی رئیس جمهور بشه. این حرف ها رو بی زحمت دیگه نزنین
دوتا پیام خوب بودن
یکی مراد بیک خدا بیامرز دومی بی توجهی ایران و ایرانی



سد گتوند رو بی زحمت به بدبختی های مملکت اضافه کنید آب شور کن نسل جدید
وقتی مسئولین لجباز مملکت میگن مذاکره نمی کنیم...جنگ هم نمی شود وضع از این بهتر نمی شه.البته الان مردم وضعشون از شرایط جنگی هم بدتره
بابا حالا كه نميتونيد پس ول كنيد
يك رفراندم و مملكت رو به مردم واگذار كنيد
لطفا سانسور نکن : میگن رضا شاه قلدر در یک جلسه دولت خودش از وزیر ظاهرا کشاورزی می پرسه دلیل فلان مشکل چیه وزیر مربوطه جوابی میده از نوع جواب های وزرای جمهوری اسلامی ( یعنی جواب سر بالا و بی سر وته ) ، رضا شاه قندون سنگی اون موقع رو بر می داره پرت میکنه طرف وزیر می گه : بـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوق ، تو رو نذاشتم وزیر که این جواب رو بدی ، البته وزیره فرار کرده بود بیرون و دی/ه برنگشت

نوع برخورد با خیلی از مسولین ما باید همینطور باشه
مشکلات کشور خیلی بیشتر و بزرگتر از گران شدن بلیط هواپیما و یا زمینگیر شدن صنعت هواپیماییه کل سیستم اداری در حال ورشکستگی و مختل شدن هست. شاید از دلایل بی تفاوتی آخوندی به گرون شدن بلیط اینه که تمایل دارند وقتی که خودشون سوار هواپیما میشن مثل عکس بالا کس دیگه ای تو هواپیما نباشه تا آقایون راحت تر بهرجا دلشون میخواد سفر کنن. و کسی یقه شون رو نچسبه.
با شعارهای تو خالی و مرگ بر آمریکا و اسراییل نمیشه مملکتو اداره کرد!اونایی که میگفتن آمریکا هیچ غلطی نمیتونه کنه کجان!کشور عملا ورشکسته شده و مردم هر روز فقیرتر میشن.بیکارا روز به روز بیشتر میشن و شرکتها تعطیل.به قول آقای صمصامی موج گرونی هنوز در راهه و نرسیده.فکر کردین با فروختن دریاها و باج دادن به چین و روسیه میتونین کشورو اداره کنین؟
با سانسور کردن نظرات مخالفین و انتشار صرفا نظرات موافق و معتدل مشکلات کشور حل نمیشه تابناک
پاسخ ها
پویا
| Germany |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
بله آمریکا هیچ غلطی نمی کنه. مقصر مشکلات
دولتیه که همه امیدش به کدخدا بود و البته مقصر اصلی
مردمی هستن که به این دولت ناتوان رای دادند
آنهایی که با اغراض سیاسی در امور اقتصادی به دولت کنونی انتقاد می کنند اصلی ترین عامل جهش نقدینگی به وسیله دولت مورد حمایتشان یعنی دولت احمدی نژاد بوده اند. آیا ایشان فکر می کنند اگر پس از این دولت روی کار بیایند، می توانند وضعیت اقتصادی را که دارای بیماریهای مزمن ساختاری است، سر و سامان ببخشند؟!
آنهایی که ادعا می کنند می توانند پس از این دولت اوضاع اقتصادی را سر و سامان ببخشند، اگر توانستند، یعنی همه نابسامانی های کنونی که آب به آسیاب ترامپ می ربخته، زیر سر آنها بوده و عملکرد قوه قضائیه در رسیدگی به عملکرد مفسدان اقتصادی فریبی بیش نبوده تا خودکامگان بیش از پیش بر جامعه تسلط یابند.
دولت روحانی قطعا مقصره. اما برخی منتقدان سیاسی وی بسیار کثیف تر، بی قانون تر و بی کفایت تر از انند که شایستگی انتقاد داشته باشند. عملکرد گذشته و اکنون ایشان دلیلی بر این مدعا ست.
چرا نرخ پروازی این شرکت ها با این ارابه های مرگ و بنزین و مالیات کمتر باید از شرکت های مطرح همسایه بیشتر باشه/؟؟؟؟ مثال استانیول چرا باید 2045باشه وقتی هواپیمایی های ترکیه 1800 میدن؟ و غیره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر