بازدید 4926
جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار؛

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته چهارم مرداد ۱۳۹۷

کد خبر: ۸۲۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۹ 19 August 2018

جدیدترین پیش‌بینی از قیمت نفت در صورت توقف صادرات ایران، بهبود نرخ بهره‌وری نیروی کار آمریکا، نرخ تورم و نرخ رشد اقتصادی کشورهای منطقه یورو و افزایش غیرمنتظره نرخ بهره در آرژانتین، مهم‌ترین اعداد و ارقام اقتصادی این هفته را تشکیل می‌دهند.

در هفته‌ای که گذشت اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه نمود:

1.3 میلیارد تن

فائو: جمعیت کره زمین سالانه 1.3 میلیارد تن انواع مواد غذایی را تلف می‌کنند.

80 درصد

فائو: 80 درصد از غذای مورد نیاز جمعیت جهان، در مزارع خانوادگی تولید می‌شود.

70 درصد

آنکتاد: 70 درصد از کسانی که زیر خط فقر شدید زندگی می‌کنند را زنان تشکیل می‌دهند.

140 میلیون نفر

بانک جهانی: در افق 2050 بلایای طبیعی بیش از 140 میلیون نفر از ساکنان کشورهای جنوب صحرای آفریقا، جنوب آسیا و آمریکای لاتین را مجبور به مهاجرت داخلی خواهد کرد.

388 میلیون دلار

بانک جهانی: صنعت ساختمان‌سازی سبز اکنون یک صنعت 388 میلیون دلاری است، اما این صنعت با توجه به توسعه شهرنشینی، پتانسیل تبدیل شدن به یک صنعت 3.4 تریلیون دلاری را دارد.

1 میلیارد نفر

بانک جهانی: جمعیت شهری آفریقا در سال 2040 به 1 میلیارد نفر خواهد رسید.

42 میلیون شغل

بانک جهانی: با توجه به اینکه 40 درصد از جمعیت 104 میلیون نفری کنونی مصر را جوانان زیر 18 سال تشکیل می‌دهند، این کشور باید در 30 سال آینده 42 میلیون شغل جدید ایجاد کند تا بتواند این جمعیت جوان را جذب بازار کار نماید.

15 میلیارد دلار

رویترز: پس از دیدار سران کشورهای قطر و ترکیه، خبر سرمایه‌گذاری 15 میلیارد دلاری قطر در ترکیه منتشر شد که این خبر بلافاصله رشد 6 درصدی بهای لیر در برابر سایر ارزهای معتبر را در پی داشت.

4.5 درصد

فایننشال تایمز: اقتصاد مالزی در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی 4.5 درصد در قیاس با دوره مشابه سال قبل رشد کرده است.

9.2 درصد

وال‌استریت ژورنال: نرخ بیکاری جوانان 16 تا 24 ساله در آمریکا طی ماه گذشته میلادی با 0.4 واحد درصد کاهش نسبت به ماه مشابه سال قبل به 9.2 درصد رسید. از جولای 1966 (52 سال قبل) تاکنون هرگز سابقه نداشته است نرخ بیکاری جوانان در آمریکا تا این اندازه پایین باشد.

150 دلار

رویترز: تحلیل‌گران دو صندوق پوشش ریسک معروف به نام‌های اندورند کپیتال و وست‌بک کپیتال پیش‌بینی می‌کنند که در صورت توقف صادرات نفت ایران، بهای نفت خام به 150 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

70 هزار دلار

بلومبرگ: نتایج پژوهشی که اخیراً توسط کارشناسان اقتصادی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) صورت گرفته است نشان می‌دهد که بحران مالی سال 2008 به هر شهروند آمریکایی به طور متوسط 70 هزار دلار هزینه تحمیل کرده است.

45 درصد

بلومبرگ: بانک مرکزی آرژانتین در اقدامی غیرمنتظره نرخ بهره در این کشور را به 45 درصد رساند. از طرفی بانک مرکزی آرژانتین قصد دارد جهان کاهش قیمت ارز، طی روزهای آینده 500 میلیون دلار به بازار تزریق کند.

246.7 میلیارد دلار

مرکز تجارت بین‌الملل: در سال ارزش بازار گوشی‌های تلفن همراه هوشمند 246.7 میلیارد دلار بوده است که شرکت‌های سامسونگ، اپل و هوآوی به ترتیب بیشترین سهم را از این بازار داشته‌اند.

1.3 درصد

اداره آمار وزارت کار آمریکا: شاخص بهره‌وری نیروی کار در آمریکا طی سه‌ماهه دوم سال جاری، 1.3 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است.

4.8 و 4.3 درصد

اداره آمار وزارت کار آمریکا: در دوره 12 ماهه منتهی به پایان ماه جولای (10 مرداد) شاخص قیمت کالاهای وارداتی و صادراتی آمریکا به ترتیب 4.8 و 4.3 درصد رشد داشته است.

2.1 درصد

یورو استات: شاخص تورم منطقه یورو در ماه گذشته میلادی 2.1 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد نشان می‌دهد.

2.2 درصد

یورو استات: برآوردهای اولیه کارشناسان ما (یورو استات) حاکی از این است که اقتصاد کشورهای منطقه یورو طی سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، 2.2 درصد در قیاس با دوره مشابه سال قبل بزرگتر شده است.

منبع: اتاق ایران

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار