بازدید 3651

۵۰ هزار سوری به شهر رقه بازگشته‌اند

کد خبر: ۸۲۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۹ 18 August 2018

«بریت مک گورک» فرستاده ویژه ترامپ در ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا بامداد جمعه از بازگشت 50 هزار شهروند سوری به شهر رقه مرکز خلافت خودخوانده داعش در شرق سوریه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی 'روسیا الیوم'، مک گورک مدعی شد که تمامی محله های 26 گانه رقه به آب آشامیدنی دسترسی دارند.

نیروهای موسوم به 'ائتلاف بین المللی ضد داعش' به سرکردگی آمریکا به همراه نیروهای دموکراتیک کرد سوریه کنترل مرزهای سوریه و عراق در استان های حسکه و نیز منطقه تنف در حومه شرقی حمص را در اختیار دارند.

از سوی دیگر، «هدر نوئرت» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد که 'جیم جفری' سفیر پیشین این کشور در عراق به عنوان مشاور ویژه 'مایک پمپئو' در سوریه معین شده است.

جفری در سال 1389 از سوی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، به عنوان سفیر ایالات متحده در عراق معرفی شد.
وی پیش از این ، سفیر آمریکا در ترکیه و معاون مشاور امنیت ملی 'جورج بوش' بوده است.

جفری از ژوئن (خرداد/ تیر) سال 2004 تا مارس (اسفند/ فروردین) 2005 معاون رئیس هیات سیاسی و مشاور ویژه وزیر امور خارجه وقت آمریکا در امور عراق بود و پس از آن به عنوان کاردار این کشور به فعالیت خود ادامه داد.

وی که یک فرد کارکشته در مسائل خاورمیانه است، از سال 1996 تا 1999 نیز معاونت فرستاده آمریکا در کویت را برعهده داشته است.

مشاور ویژه پمپئو همچنین به عنوان دیپلمات در کشورهای کویت، تونس، آلبانی و آلمان فعالیت کرده و در میان سال‌های 1969 تا 1976 نیز افسر ارتش امریکا بوده و در ویتنام و آلمان حضور داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل